- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i 1.6
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 18:52
wori22 írta:MattM325 írta:wori22 írta:YELLOW írta:wori22 írta: Sziasztok !
olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.
most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.
akkor ugy mondom, hogy akkor is fent áll a jelenség ha üresbe van. nyomok egy kis gázt és csökken a fordulat majd utána növekszik! és ez folyamatosan fent áll !az üzemanyagot kizárom, mindig ugyanott és ugyanolyan benzint kap és mindig magam tankolok ! én is szürő, szonda vagy gyertyára gyanakszom!
Én értem amit írsz, tipikus vákuum hiba. Nekem is hasonló a hibajelenségem, sok mindenen végigmentem már és cseréltem is több alkatrészt (persze csak azokat amik úgyis csere érettek voltak, pl. olajleválasztó, vákuumcsövek). Látta már szerelő is, de semmi. Na most jól átnéztem a motorteret, főleg a szívóoldalt és a DISA környékén találtam érdekes dolgokat. Elsőnek cseréltem a tömítését, valamelyest jobb lett... Ami a lényeg, hogy van ebben egy lapát, ami alapesetben nyitva van, de amint beindítod az autót bezár. Na itt a gond, mert mechanikusan letesztelve zárt helyzetbe fordítom a lapátot és befogom a vákuum szelepet rajta akkor nem marad teljesen zárva, csak 2/3 arányban kb. A tengely amin a lapát mozog kikopott, több levegőt kap mint amennyit kiszámol magának...
Ezt érdemes lenne neked is átnézni, mielőtt bármit is cserélnél rajta. Amúgy olyan hangja van mint egy lefújószelepnek ha rossz, de persze ez biztos nem mindig van így.
Köszi! Erre én is ránézek !!
Nekem is ez a bajom van már több éve. 1999-es E46 1.6 De most hülyén hangzik de mi az a DISA??? Ja és amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig hirtelen gázadásnál befullad és durrog is.És a fogyasztás is egy kicsikét meg nőt.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 02. péntek, 19:01