panelsniper írta:
Sziasztok
megpróbálom egyszerűen leírni a problémámat. (remélem jó fórumtémát választottam)
M54B22 motornál azt tapasztalom hogy kupplungoláskor fordulatszám gyorsan visszaesik, illetve annyira visszaesik a fordulatszám(a minimumra) hogy berezonál maga az egész kasztni. Ez a "dadogás" max 1 másodpercig tart majd az alapjárat beáll a normálisra. Viszont az autó nem fullad le. Ezt általában akkor tapasztalom, ha meg akarok állni piros lámpánál és benyomom a kupplungpedált. Hideg motornál nem(gondolom a dúsabb keverék miatt) de egy pár km után "előjön" Az autóban 167 ezer km van jelenleg.
Tervezem hogy kicserélem a VANOS gyűrüket de egyenlőre a fogyasztással nincs problémám, így még vacilálok hogy megbontsam a motort. A kérdésem az lenne hogy érdemes lenne megbontani a VANOST emiatt? Olvastam valahol korábban hogy ezt okozhatja a főtengely jeladó. Ez lehetséges a fenti problémánál? Vagy esetleg másfelé kellene keresgélnem?
Hibakód egyenlőre nincs.
Előre is köszönöm a segítséget.
hát akár lehet cserélni. nem mindig lesz hibakód. az eset 50%-ban főtengely jeladó. viszont mivel nem áll le (még), akár üzemanyag ellátási probléma is lehetne. ahogy hirtelen leesik a fordulat alapjáratra, elkezd befulladni az autó.
én próbaként tankolnék bele majdnem üres tankra egy 20-25 liter OMV 100-ast, és meghajtanám egy picit. gondolok itt arra, hogy van pályán, vagy országút 90-nél 4. fokozatban menni, egy jó 10-20 km-t. jó lenne a ha a fordulat 3000 felett lenne minimum.
a Vanos "O" gyűrű csere sem árthat. esetleg a DISA-t is érdemes megvizsgálni, nem lóg-e, nem zörög.