raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 15:29


sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. január 20. kedd, 09:58


elgeri írta:
elgeri írta: Sziasztok

Mostanában vettem észre, hogy a (bal oldalon) fékezésnél van egy kis nyikorgó / súrlódó hang. (Még nem volt lehetőségem segéddel kívülről meghallgatni.)

Kérdés, hogy pl. fékbetét, féktárcsa kopása adhat-e ilyen hangot, vagy hogyan is jelentkezik, ha elfogy alólam a fék? Azon kívül, hogy szakértői szemmel ránézek? Amit ír a fedélzeti számítógép, az csak km-re vett becslés a részéről, vagy mér pl. fékpofa szélességet a gép?

Illetve lehet hogy csak berozsdált a hátsó. Mert ezt fél éve már említette az egyik szerelő, hogy használjam egy ideig sportosabban, hogy lekoptassam. És mostanában keveset, nagyon rövid távra használom a gépet (Mivel be se melegszik a gép, igen kíméletesen - nem sportosan ).

Előre is köszönöm a kissé általános kérdésemre adott válaszokat!


Megkérdezném máshogy, kicsit mást:
Van a fékeknél kopásjelző. Legalábbis a márkaszerviz fékpofák és kopásjelző anyagköltséget tüntet fel az ajánlatában.
Na most ez igazából mit takar? Hogyan jelzi, hogy ha kopott a fék? Műszerfalon fog világítani valami, vagy elkezd hülye hangot hallatni, vagy...?


A kopásjelző a műszerfaladon jelzi egy sárga fék ikonnal, hogy csereérett a betét. Ha hozzáér kvázi a fém a fémhez akkor bejelez.


elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. január 20. kedd, 09:31


elgeri írta: Sziasztok

Mostanában vettem észre, hogy a (bal oldalon) fékezésnél van egy kis nyikorgó / súrlódó hang. (Még nem volt lehetőségem segéddel kívülről meghallgatni.)

Kérdés, hogy pl. fékbetét, féktárcsa kopása adhat-e ilyen hangot, vagy hogyan is jelentkezik, ha elfogy alólam a fék? Azon kívül, hogy szakértői szemmel ránézek? Amit ír a fedélzeti számítógép, az csak km-re vett becslés a részéről, vagy mér pl. fékpofa szélességet a gép?

Illetve lehet hogy csak berozsdált a hátsó. Mert ezt fél éve már említette az egyik szerelő, hogy használjam egy ideig sportosabban, hogy lekoptassam. És mostanában keveset, nagyon rövid távra használom a gépet (Mivel be se melegszik a gép, igen kíméletesen - nem sportosan ).

Előre is köszönöm a kissé általános kérdésemre adott válaszokat!


Megkérdezném máshogy, kicsit mást:
Van a fékeknél kopásjelző. Legalábbis a márkaszerviz fékpofák és kopásjelző anyagköltséget tüntet fel az ajánlatában.
Na most ez igazából mit takar? Hogyan jelzi, hogy ha kopott a fék? Műszerfalon fog világítani valami, vagy elkezd hülye hangot hallatni, vagy...?

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. január 19. hétfő, 11:20


Sziasztok

Mostanában vettem észre, hogy a (bal oldalon) fékezésnél van egy kis nyikorgó / súrlódó hang. (Még nem volt lehetőségem segéddel kívülről meghallgatni.)

Kérdés, hogy pl. fékbetét, féktárcsa kopása adhat-e ilyen hangot, vagy hogyan is jelentkezik, ha elfogy alólam a fék? Azon kívül, hogy szakértői szemmel ránézek? Amit ír a fedélzeti számítógép, az csak km-re vett becslés a részéről, vagy mér pl. fékpofa szélességet a gép?

Illetve lehet hogy csak berozsdált a hátsó. Mert ezt fél éve már említette az egyik szerelő, hogy használjam egy ideig sportosabban, hogy lekoptassam. És mostanában keveset, nagyon rövid távra használom a gépet (Mivel be se melegszik a gép, igen kíméletesen - nem sportosan ).

Előre is köszönöm a kissé általános kérdésemre adott válaszokat!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. január 11. vasárnap, 12:18


leroyclub írta:
YELLOW írta:
286mm-es az FL előtti 20d volt. a tiéd már nagy tárcsás. de amúgy rajta van a tárcsán a mérete, ha nincs nagyon korrodálva.


Valóban.. a másik oszlopot kellett néznem


szerintem betéteket is cserélj.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2015. január 11. vasárnap, 12:10


YELLOW írta:
286mm-es az FL előtti 20d volt. a tiéd már nagy tárcsás. de amúgy rajta van a tárcsán a mérete, ha nincs nagyon korrodálva.


Valóban.. a másik oszlopot kellett néznem

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. január 11. vasárnap, 12:03


leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: E46 320D gyári tárcsája milyen márkájú? Bárdinál nézelődtem, de a webshopon csak BREMBO, FEBI, NATIONAL, TEXTAR márkákat találtam. Ezek közül melyiket érdemes választani. Szivem szerint gyárit vennék, mert a mostani (ezzel vettem) hullámos. És azt hallottam hogy a gyárin kívül mindegyikkel előfordulhat. Néha elég intenzíven szoktam fékezni


úgy tudom Jurid és ATE tárcsák voltak gyárilag. Jurid és Textar betétekkel. ATE-ból a PowerDisc hajlamos hullámosodni, a sima változat nem. nekem FL-es ugyan, de nekem a gyári tárcsa és betét Jurid volt. azt mondták itt régebben, hogy a Jurid-ként vett tárcsa nincs olyan jó, mint a BMW csomagolású Jurid. nem értek ezzel egyet, ha kereskednék én is ezt mondanám, hisz a BMW változat drágább ha mindenképp Bárdinál akarsz vásárolni, talán a Textar-t választanám.


Azt nézem hogy Bárdi 286mm-nek irja a textart, de mondjuk mindegyiket amit 320D-hez mutat. Unix viszont 300mm-nek. Most akkor az nem ugyanaz a tárcsa vagy unix kerekít? Egyébként Juridot vennék ahogy így utánaolvastam. Mondjuk Textart is irja bezsállítónak X5-nél. Viszont csak a bárdinál van kedvezményem. Ha esetleg valakinek van UNIX-nál ne tartsa magában


286mm-es az FL előtti 20d volt. a tiéd már nagy tárcsás. de amúgy rajta van a tárcsán a mérete, ha nincs nagyon korrodálva.


leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2015. január 11. vasárnap, 11:58


YELLOW írta:
leroyclub írta: E46 320D gyári tárcsája milyen márkájú? Bárdinál nézelődtem, de a webshopon csak BREMBO, FEBI, NATIONAL, TEXTAR márkákat találtam. Ezek közül melyiket érdemes választani. Szivem szerint gyárit vennék, mert a mostani (ezzel vettem) hullámos. És azt hallottam hogy a gyárin kívül mindegyikkel előfordulhat. Néha elég intenzíven szoktam fékezni


úgy tudom Jurid és ATE tárcsák voltak gyárilag. Jurid és Textar betétekkel. ATE-ból a PowerDisc hajlamos hullámosodni, a sima változat nem. nekem FL-es ugyan, de nekem a gyári tárcsa és betét Jurid volt. azt mondták itt régebben, hogy a Jurid-ként vett tárcsa nincs olyan jó, mint a BMW csomagolású Jurid. nem értek ezzel egyet, ha kereskednék én is ezt mondanám, hisz a BMW változat drágább ha mindenképp Bárdinál akarsz vásárolni, talán a Textar-t választanám.


Azt nézem hogy Bárdi 286mm-nek irja a textart, de mondjuk mindegyiket amit 320D-hez mutat. Unix viszont 300mm-nek. Most akkor az nem ugyanaz a tárcsa vagy unix kerekít? Egyébként Juridot vennék ahogy így utánaolvastam. Mondjuk Textart is irja bezsállítónak X5-nél. Viszont csak a bárdinál van kedvezményem. Ha esetleg valakinek van UNIX-nál ne tartsa magában

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. január 11. vasárnap, 10:18


leroyclub írta: E46 320D gyári tárcsája milyen márkájú? Bárdinál nézelődtem, de a webshopon csak BREMBO, FEBI, NATIONAL, TEXTAR márkákat találtam. Ezek közül melyiket érdemes választani. Szivem szerint gyárit vennék, mert a mostani (ezzel vettem) hullámos. És azt hallottam hogy a gyárin kívül mindegyikkel előfordulhat. Néha elég intenzíven szoktam fékezni


úgy tudom Jurid és ATE tárcsák voltak gyárilag. Jurid és Textar betétekkel. ATE-ból a PowerDisc hajlamos hullámosodni, a sima változat nem. nekem FL-es ugyan, de nekem a gyári tárcsa és betét Jurid volt. azt mondták itt régebben, hogy a Jurid-ként vett tárcsa nincs olyan jó, mint a BMW csomagolású Jurid. nem értek ezzel egyet, ha kereskednék én is ezt mondanám, hisz a BMW változat drágább ha mindenképp Bárdinál akarsz vásárolni, talán a Textar-t választanám.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2015. január 11. vasárnap, 09:47


E46 320D gyári tárcsája milyen márkájú? Bárdinál nézelődtem, de a webshopon csak BREMBO, FEBI, NATIONAL, TEXTAR márkákat találtam. Ezek közül melyiket érdemes választani. Szivem szerint gyárit vennék, mert a mostani (ezzel vettem) hullámos. És azt hallottam hogy a gyárin kívül mindegyikkel előfordulhat. Néha elég intenzíven szoktam fékezni

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. január 06. kedd, 10:57


freydnes írta: Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni féktárcsa csere előtt vagyok és az lenne a kérdésem mi a véleményetek a használt tárcsákról megéri vele foglalkozni vagy csak az új?


Ha a használt tárcsa felülete nem bordás és a minimum vastagság felett van akkor simán használható, hiszen az új tárcsa is használt lesz pár fékezés után

Max annyi a hátránya hogy (nyilvánvalóan) nem tart addig mint az új és hamarabb kell cserélni (kb mint ha használt gumit tennél fel)


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2015. január 05. hétfő, 22:26


jonco írta: A kérdésem az lennne mit kellene vele csinálni, hogy a valós csere km ert írja ki?


Nézd csak:
https://www.youtube.com/watch?v=JZHeDh_hXLo

freydnes

Én nem tenném.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 05. hétfő, 22:27

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz freydnes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. január 05. hétfő, 21:41


Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni féktárcsa csere előtt vagyok és az lenne a kérdésem mi a véleményetek a használt tárcsákról megéri vele foglalkozni vagy csak az új?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz jonco

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. december 30. kedd, 18:31


Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni.Egy E60- om van, kb 1500km el ezelőtt cseréltem első féktárcsát és betétet meg egy kopásjelzőt. Akkor még kb 400km irt ki a hogy cseréljem. A szerelő azt mondta, hogy 5-6 újraindítás után érzékelni fogja. Azóta kipróbáltam, hogy nyomom a féket, meg gyújtást adok, de mintha nem történne semmi. Azóta a fékbetétcserénél a csere időpontja 0 km lett. A kérdésem az lennne mit kellene vele csinálni, hogy a valós csere km ert írja ki?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. december 06. szombat, 11:32


zjozsef írta: Sziasztok! Szeretnék érdeklődni tőletek, bár igaz nem 3-as szériával kapcsolatban, de más kategóriát nem találtam féktárcsa és betét témában. E70-esem van lassan cserések a betétek és a tárcsák is. Beszéltem szerelővel Bmw szervízben és azt mondta,hogy nem szabad csak a gyári tárcsát és betétet tenni, mert a többi behullámosodik. Csak meg akarta velem vetetni a gyári jó pénzért vagy tényleg csak az felel meg? Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv!


Jól mondta, az X-es ( és az 5 / 7 -es széria ) elég érzékeny a fékre a nagy súly miatt , érdemes rá a gyárit venni.
Egyébként a kormányszitálás gyakori oka a fék mellett a futómű támasztó karok szilentje
( hidrocsapágya )