hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 16:30


jons írta:
Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


Bocsánat, hogy bele vau-vau. Horinak igaza van a tárcsa gyári vastagsága, és a felszabályzásának alsó értéke között ritkán van 3mm (én még nem találkoztam nagyobb különbséggel). Ha 1,5 a váll, és mindkét oldalon szabályzod (márpedig mind a 2 oldalon kell) már vékonybb a tárcsád mind a min. tárcsavastagság.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 16:27


jons írta:
Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


az tök mindegy, mikor lassítani kell 130-ról, hogy milyen motor van benne... ráadásul mivel kisebb a motor a tárcsa is kisebb, ha azt elvéknyítod, még sebezhetőbb. de te tudod. nekem simán jó volt a tárcsám meg minden, mégis kapásból (nah jó 10 hónapra rá) lecseréltem újra. nekem ez heppem. hátsó tárcsát oké, hogy szabályoztat az ember, de az első azért más. persze ez az én véleményem, úgysem érdekel senkit

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 15:58


Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 15:22


jons írta:
YELLOW írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.


Lehet nem leszek népszerű, (meg az életemmel játszok stb.) de nekem szépen felszabályozták, indikátor órával ellenőrizve, tudom, mert ott voltam és azóta is minden all right.





csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 15:17


YELLOW írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.


Lehet nem leszek népszerű, (meg az életemmel játszok stb.) de nekem szépen felszabályozták, indikátor órával ellenőrizve, tudom, mert ott voltam és azóta is minden all right.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 13:56


fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.

fapuma7210
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz fapuma7210

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. január 30. hétfő, 13:52


Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 18:19


hancurozo írta:
anubisz írta: Az szivárgott nekem,mikor rá políroztak a dugattyúra ( a rozsdás részre ) még azt sem tartom kizártnak,hogy én is megfújtam valamivel,mikor nem ment vissza,és szenvedtem vele,csak már nem emlékszem.Á,de nem,mert a fékes cserélte azt is, szerintem elég volt az a pár mikron amit leszedett a polír,már nem volt pontos a méret.Annyira érzékeny az a gyűrű,hogy csak a fékolajjal kompatibilis?


Fékfolyadék. Sajnos vannak olyan gépek amik, a mai napig hidraulika folyadékot használnak fékfolyadék helyett. (ott más a gumialkatrész, mert ahhoz tervezték) Itthon viszont csak dot4-re tervezett/gyártott alkatrész van. Nekünk ott sok gondunk volt a megdagadó karmantyúk miatt. A fékfolyadékra tervezett rendszer nem bírja az olajszármazékokat. Megdagadt a főfékhenger karmantyúja, és a kerékfékhenger karmantyúja is. Hiába engedted fel a féket, nem oldott. (bent maradt a pedál) Nem kis meló kitisztítani a rendszert, és cserélni mindent dot4-re. Még csekély mennyiségű olaj is árt neki. Ilyen előfordul máshol is (pl:gumi kartergázcső, mikor nem olajálló csövet szerelnek be), hogy puha lessz és összeragad, nyúlik, málik.


Ezt jó tudni,megint okosabb lettem. Biztos sokan nem tudják még ezt. Bár ott nem sokan kotorásznak.Az is a baj,csak visszafeszítik a szervizben is,a porvédő alatt meg már rohad minden.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 18:10


anubisz írta: Az szivárgott nekem,mikor rá políroztak a dugattyúra ( a rozsdás részre ) még azt sem tartom kizártnak,hogy én is megfújtam valamivel,mikor nem ment vissza,és szenvedtem vele,csak már nem emlékszem.Á,de nem,mert a fékes cserélte azt is, szerintem elég volt az a pár mikron amit leszedett a polír,már nem volt pontos a méret.Annyira érzékeny az a gyűrű,hogy csak a fékolajjal kompatibilis?


Fékfolyadék. Sajnos vannak olyan gépek amik, a mai napig hidraulika folyadékot használnak fékfolyadék helyett. (ott más a gumialkatrész, mert ahhoz tervezték) Itthon viszont csak dot4-re tervezett/gyártott alkatrész van. Nekünk ott sok gondunk volt a megdagadó karmantyúk miatt. A fékfolyadékra tervezett rendszer nem bírja az olajszármazékokat. Megdagadt a főfékhenger karmantyúja, és a kerékfékhenger karmantyúja is. Hiába engedted fel a féket, nem oldott. (bent maradt a pedál) Nem kis meló kitisztítani a rendszert, és cserélni mindent dot4-re. Még csekély mennyiségű olaj is árt neki. Ilyen előfordul máshol is (pl:gumi kartergázcső, mikor nem olajálló csövet szerelnek be), hogy puha lessz és összeragad, nyúlik, málik.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 17:55


hancurozo írta:
anubisz írta:
jons írta:
hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



A gumikarmantyú az ami belül van a hüvelyben? az tömíti a dugattyút?


Igen. Az van a dugattyún, és az akadályozza meg a munkahenger szivárgását.


Az szivárgott nekem,mikor rá políroztak a dugattyúra ( a rozsdás részre ) még azt sem tartom kizártnak,hogy én is megfújtam valamivel,mikor nem ment vissza,és szenvedtem vele,csak már nem emlékszem.Á,de nem,mert a fékes cserélte azt is, szerintem elég volt az a pár mikron amit leszedett a polír,már nem volt pontos a méret.Annyira érzékeny az a gyűrű,hogy csak a fékolajjal kompatibilis?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 17:46


anubisz írta:
jons írta:
hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



A gumikarmantyú az ami belül van a hüvelyben? az tömíti a dugattyút?


Igen. Az van a dugattyún, és az akadályozza meg a munkahenger szivárgását.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 17:34


jons írta:
hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



A gumikarmantyú az ami belül van a hüvelyben? az tömíti a dugattyút?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 17:27


hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 17:24


jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 17:15


jons írta:
anubisz írta:
gyurci0422 írta: Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem mielőtt hozzáfognánk a munkához.Tehát szeretném megkérdezni hogy a 320-asnál és a530d-nél ha cseréljük az első fékbetéteket a munkahengereket kézzel vissza lehet nyomni alaphelyzetbe vagy gép kell hozzá visszatekerni vagy esetleg valami más?Segitségeteket előre is köszönöm.


Csakis,ha tökéletes állapotba vannak a dugattyúk,ha el kezdte zabálni a rozsda az általában kilógó részt,akkor csak feszítővel megy vissza,és persze ajándékba szét is szedi a tömítést,és mindjárt szivárogni is kezd.


Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



Sziasuzok!
Én a sajátomról írtam, az meg könnyedén mozgatható volt.