státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. április 02. péntek, 19:18



- nem gyári - csavarok puhább anyagból vannak. Már sikerült ilyen alufelni csavarnak elkenni a fejét, lejött róla a króm réteg, alatta pedig vlmi bronz színû puhább anyag volt.[/quote]


Az acélt krómozás előtt bevonják rézzel, azt láttad a levált réteg alatt.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. április 02. péntek, 17:31


YELLOW írta: ez teljesen normális dolog!!!
pl ha megfigyeled, akkor menetközben, hiába húzód a kézit, nem úgy fog, mint egy elsőkerekes autónál, viszont ha állóhelyzetben feleannyira behúzod, már rögzíti az autót. nekem is szokatlan volt, de ez ilyen, a hang meg velejár...


Ez érdekes.
Nekem nem rögzíti rendesen kézifék a kocsit ha félig húzom be, bár eléggé meg van nyúlva a bovden (ha bovdenes) de Rhantos azt mondta nem kell még cserélni.
Ezek szerint csak engem zavar, az E90-nél is ugyanilyen a rendszer tehát nem változtattak.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. április 02. péntek, 16:46


ez teljesen normális dolog!!!
pl ha megfigyeled, akkor menetközben, hiába húzód a kézit, nem úgy fog, mint egy elsőkerekes autónál, viszont ha állóhelyzetben feleannyira behúzod, már rögzíti az autót. nekem is szokatlan volt, de ez ilyen, a hang meg velejár...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2010. április 02. péntek, 16:11


Sziasztok!

mostanában azt vettem észre, ha be van huzva a kézifék és kiszállok vagy hintáztatom a kocsit, akkor nyikorog a hátsó kereknél valami. Mintha a kézifék mechanikájával függene össze. Elég zavaró, most h ugyis lecserélem a kereket gondoltam megnézem, hátha van ötletetek mi a probléma.
jah az E90-en is ugyanez a helyzet...


Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 30. péntek, 21:41


kisgeeee írta: Köszönöm szépen! Háát, nekem is pont ilyen csavar volt bent, szóval nem tudom mi lehetett. Talán épphogy beleért valahol...
Jövõhéten írok hogy mi derült ki, ezek szerint más nem járt így még!

ok

státusz kisgeeee

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2009. október 30. péntek, 21:27


Köszönöm szépen! Háát, nekem is pont ilyen csavar volt bent, szóval nem tudom mi lehetett. Talán épphogy beleért valahol...
Jövõhéten írok hogy mi derült ki, ezek szerint más nem járt így még!

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 30. péntek, 09:04


kisgeeee írta: Szia Tyetyi!

Igen én is furcsállottam hogy ezt mondta, de akkor a 60 fokos kúpos való bele! Az már biztos hogy az alufelni csavarja beleért hátul a dobfékbe (ami a tárcsafék belsejében van), nekem 50mm hosszú volt ez a csavar összesen! A lemezfelni gyári BMW.
Köszönöm, kiváncsi vagyok hogy mekkora való a sima lemezfelnihez!

A fejet nem szokták mérni mert annak a mérete változhat. A kúptól mért menethossz 25mm..


státusz kisgeeee

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2009. október 30. péntek, 08:43


Szia Tyetyi!

Igen én is furcsállottam hogy ezt mondta, de akkor a 60 fokos kúpos való bele! Az már biztos hogy az alufelni csavarja beleért hátul a dobfékbe (ami a tárcsafék belsejében van), nekem 50mm hosszú volt ez a csavar összesen! A lemezfelni gyári BMW.
Köszönöm, kiváncsi vagyok hogy mekkora való a sima lemezfelnihez!

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 29. csütörtök, 19:56


E36-om van, az E36-ba egyenes 60°kúpos csavar való. Elhiheted mert a mostani az 5. vagy 6. BMW-m (soha nem használt a gyár lencsés kerékcsavart) és gumiszervizben dolgozok már tízensok éve. De hogy biztos jó csavart vegyél, délelõtt megmérek neked egy gyári csavart hogy mekkora a menethossz.
kisgeeee írta: Üdv Ismét!

Megkérdeztem a gumist a dologról, no õõ meg azt mondta hogy rövidebb csavar kell hozzá, ráadásúl nem kúpos fejû hanem lencse...
Szóval már van egy pár verzió! :S
Ha esetleg valakinek van kedve, nameg E36osa és épp lemezfelnije fent, megtenné hogy megnéz egy csavart hogy milyen hosszú, és kúpos vagy lencse fejû? Köszönöm szépen, mostmár nem tudom hogy melyik lesz a jó, végén még visszateszem a nyárit aluval...


státusz kisgeeee

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2009. október 29. csütörtök, 19:36


Üdv Ismét!

Megkérdeztem a gumist a dologról, no õõ meg azt mondta hogy rövidebb csavar kell hozzá, ráadásúl nem kúpos fejû hanem lencse...
Szóval már van egy pár verzió! :S
Ha esetleg valakinek van kedve, nameg E36osa és épp lemezfelnije fent, megtenné hogy megnéz egy csavart hogy milyen hosszú, és kúpos vagy lencse fejû? Köszönöm szépen, mostmár nem tudom hogy melyik lesz a jó, végén még visszateszem a nyárit aluval...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. október 24. szombat, 19:27


én az aluhoz és a télihez is ugyanazokat a csavarokat használom, de már télinél gyanakodtam én is, hogy talán beleér, de mégsem... az aluból is kilóg annyira, amenynire kell... mondjuk az acélnál az anyagvastagság hiányát úgy oldották meg, hogy domború a luknál, R-GO távolabb esik a felni illeszkedési felületétõl... szerintem nem kell új csavart venni, meg kell esztergálni egy kicsit a végét

hil írta:
Én úgy tudom (lehet, hogy rosszul), hogy a gyári lemezfelnihez és a gyári alu felnihez azonos kúpszögû csavarok használatosak. Az utángyártott alu felnikre ez nem igaz, arról viszont nem hallottam, hogy valamelyik csavar is puhább lenne.
hil


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 24. szombat, 17:52


Zolee írta:
kisgeeee írta: Azt hogy puhábbak mire érted? A fejüknél lehet probléma ebbõl? Gondolom a menet szempontjából ha az alut elbírja akkor a lemezfelnit is!

Az alufelnicsavarok puhább fémbõl vannak, pont azért h ne egyék meg az alufelnit. A menet természetesen elbírná, de jól látod, valóban a fejnél kezdõdik a probléma.
Tudomásom szerint a kúpszög egyforma az alu- és a lemezfelni csavaroknál.


Én úgy tudom (lehet, hogy rosszul), hogy a gyári lemezfelnihez és a gyári alu felnihez azonos kúpszögû csavarok használatosak. Az utángyártott alu felnikre ez nem igaz, arról viszont nem hallottam, hogy valamelyik csavar is puhább lenne.
hil

státusz kisgeeee

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2009. október 24. szombat, 15:21


Köszönöm a hozzászólásokat, elsõkörben sztem le lesz köszörülve pici a csavarvégbõl, aztán szerzek gyári lemezfelnihez való csavart. Az az érdekes hogy csak az egyik oldalon ér bele szerintem, mert ott fényesek a csavarok végei, a másik oldalon nem. Szóval ha jól gondolom akkor <1mm rõl lehet szó, de ez így biztos nem egészséges!

Üdv!

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 24. szombat, 15:18


Zolee írta:
Semmi gond,így tudunk meg egyre többet - sõt én kérek elnézést, ha hülyeséget írtam! Az lehet h a gyári csavarok anyaga közt nincs különbség, de az biztos h az alufelnihez kapható - nem gyári - csavarok puhább anyagból vannak. Már sikerült ilyen alufelni csavarnak elkenni a fejét, lejött róla a króm réteg, alatta pedig vlmi bronz színû puhább anyag volt.

Nincs baj, én sem értek mindenhez (sajnos ), és igazság is van abban amit mondasz, de az ilyen érdekes csavarok- hála istennek- nagyon régiek és ritkák. Általában amerikai,angol vagy távol-keleti kerekekkel kerültek ide hozzánk, de én személy szerint már baromi régen nem találkoztam ezzel a szerencsétlen megoldással. Manapság már szinte mindenhez 10.9-es acél csavarokat adnak és ezek is vannak használatban.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. október 24. szombat, 13:44


Tyetyi írta:
Zolee írta:
kisgeeee írta: Azt hogy puhábbak mire érted? A fejüknél lehet probléma ebbõl? Gondolom a menet szempontjából ha az alut elbírja akkor a lemezfelnit is!

Az alufelnicsavarok puhább fémbõl vannak, pont azért h ne egyék meg az alufelnit. A menet természetesen elbírná, de jól látod, valóban a fejnél kezdõdik a probléma.
Tudomásom szerint a kúpszög egyforma az alu- és a lemezfelni csavaroknál.

Bocs hogy beleszólok de: semmi különbség nincs anyagában az alu és az acélfelni csavarok között. A BMW-nél szabvány 60° a kúpszög mind a két felni fajtához.
Itt valószínûleg csak a menethosszal lesz probléma, de jó lenne minél kevesebbet használni így az autót, mert a belül túllógó csavarmenet szétkapja a kéziféket.

Semmi gond,így tudunk meg egyre többet - sõt én kérek elnézést, ha hülyeséget írtam! Az lehet h a gyári csavarok anyaga közt nincs különbség, de az biztos h az alufelnihez kapható - nem gyári - csavarok puhább anyagból vannak. Már sikerült ilyen alufelni csavarnak elkenni a fejét, lejött róla a króm réteg, alatta pedig vlmi bronz színû puhább anyag volt.