Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. július 03. kedd, 08:38


Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 03. kedd, 08:39

calibra
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz calibra

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2011. március 30. szerda, 10:17


Nekem is van egy kis gondom a fűtéssel, alapjáraton csal nagyon langyos levegőt fúj.
Persze, ha megyek vele rendesen 1200-1500-as fordulattól rendesen fűt.Ezt a problémát akkor is tudja produkálni, ha vízhőfok beáll vízszintesre.Ez akkor gond, ha télen spórolósan akarok menni vele.
Mi lehet a gond?Elfáradhatott a termosztár, vagy a vízpumpa?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. június 20. szombat, 17:21


Szerintem mindenképpen megéri kivenni,és bevizsgáltatni!
6000ft áfásan darabja a vizsgálatnak!
Most akkor mi a sok?
A 24.000 a megállapításra,vagy esetleg egy motor generál?
Olvastam itt,volt akinek elolvadtak a dugók!

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2009. június 20. szombat, 15:52


hil írta:
Macsek írta: Na az én problémám megoldódott!Mind a négy porlasztóm rossz volt!Kicseréltettem és most eltünt a kerregõ hang,és megszünt a füstölés is!
És most még a bc-n is ugynéz ki,hogy jó értéket fog mutatni,mert edig a rossz befecskendezõkkel mutatott 5.4 és evett 8 felett,most pedig 6.5 és 7 között mozog,amit a tankolás alapján nézve elég valósnak tûnik de ezt még nem akarom elkiabálni!


Na errõl beszéltem: a diag program nem tudja megállapítani a befecskendezõ fúvóka porlasztási lépét, a rossz fúvókát is képes jónak értékelni. Ebbõl pedig nagy károsodása lehet a motornak.
hil

Sajnos ez így van, én saját bõrömön tapasztaltam.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. június 20. szombat, 15:47


Macsek írta: Na az én problémám megoldódott!Mind a négy porlasztóm rossz volt!Kicseréltettem és most eltünt a kerregõ hang,és megszünt a füstölés is!
És most még a bc-n is ugynéz ki,hogy jó értéket fog mutatni,mert edig a rossz befecskendezõkkel mutatott 5.4 és evett 8 felett,most pedig 6.5 és 7 között mozog,amit a tankolás alapján nézve elég valósnak tûnik de ezt még nem akarom elkiabálni!


Na errõl beszéltem: a diag program nem tudja megállapítani a befecskendezõ fúvóka porlasztási lépét, a rossz fúvókát is képes jónak értékelni. Ebbõl pedig nagy károsodása lehet a motornak.
hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. június 20. szombat, 13:34


Na az én problémám megoldódott!Mind a négy porlasztóm rossz volt!Kicseréltettem és most eltünt a kerregõ hang,és megszünt a füstölés is!
És most még a bc-n is ugynéz ki,hogy jó értéket fog mutatni,mert edig a rossz befecskendezõkkel mutatott 5.4 és evett 8 felett,most pedig 6.5 és 7 között mozog,amit a tankolás alapján nézve elég valósnak tûnik de ezt még nem akarom elkiabálni!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. június 14. vasárnap, 18:39


A progi az INPA volt, és +/- 3-tól piros a mezõ. És az is a korrekciós értékeket mutatja, mint a korábban belinkelt DIS-progiból készült nyomtatás.


SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2009. június 13. szombat, 11:36


Tano mester a velencei talin OBD rol mert vmi progival ( nemtudom a nevet ) es sajna kepet se csinaltam rola ....

Ott mutatta a negy porlasztot + / - ertekekkel...( nalam az 1. +1,6 ha jol emlekszem ) es ott is +2 / -2 tol volt PIROS resz ha jol emlekszem.........
( 2,3,4 oke volt )

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2009. június 12. péntek, 19:21


BarG írta:
Chipcad777 írta: http://www.bmw3er.hu/modules.p...fullsize=1

Nekem ez lett az injektor mérés eredménye... A jobb alsó táblázat mutatja az értékeket, állítólag a nulla a tökéletes, szóval ez jót mutat...talán légtömegmérõ is lehet, mert néha meg is torpan nekem mikor berakom egy nagyobb sebességfokozatba, váltáskor...meg van,h alapjáratom is ingadozik néha...jövõ héten megyek vissza...


Van egy rossz hírem. Ha jobban megnézed azt a tabellát, amit belinkeltél, akkor azt kellene hogy észrevedd, hogy azok a bizonyos értékek KORREKCIÓS értékek. Mit is jelent ez? Azt, hogy a kompjútered az egyes hengerek befecskendezéséhez ezzel a korrekciós faktorral számolja ki a befecskendezési mennyiségeket. Ha ezek az értékek szép egyformák attól még simán rendelkezhetsz 4 baromira egyforma rossz befecskendezõ szeleppel. Tehát ezek a korrekciós tényezõk csak a befecskendezõ fúvókák egyformaságára utalnak, az abszolut jóságukra nem. Valaki írta is itt korábban, hogy neki se mutatott ki a csúcsmérés hibát, mégis a csúcscsere volt a megoldás a füstölési problémájára. Szerelõtõl hallottam, hogyha ez a korr tényezõ eléri a 2-õt, akkor már érezni lehet a kocsi mûködésén is.


Ez tök jó ...megmondom õszintén nem tudok németül, és nem is figyeltem ezt...De köszi a felvilágosítást!...Csak igazából pécsi vagyok és nem tudok itt a közelbe olyan mûhelyt/szervízt ahol padon be tudják vizsgálni a csúcsókat ...el kéne mennem pestre, kiszedetni, beméretni, és lehet,h tök jók valóban, de lehet,h tök szarok...kicsit macerás...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. június 12. péntek, 17:30


Chipcad777 írta: http://www.bmw3er.hu/modules.p...fullsize=1

Nekem ez lett az injektor mérés eredménye... A jobb alsó táblázat mutatja az értékeket, állítólag a nulla a tökéletes, szóval ez jót mutat...talán légtömegmérõ is lehet, mert néha meg is torpan nekem mikor berakom egy nagyobb sebességfokozatba, váltáskor...meg van,h alapjáratom is ingadozik néha...jövõ héten megyek vissza...


Van egy rossz hírem. Ha jobban megnézed azt a tabellát, amit belinkeltél, akkor azt kellene hogy észrevedd, hogy azok a bizonyos értékek KORREKCIÓS értékek. Mit is jelent ez? Azt, hogy a kompjútered az egyes hengerek befecskendezéséhez ezzel a korrekciós faktorral számolja ki a befecskendezési mennyiségeket. Ha ezek az értékek szép egyformák attól még simán rendelkezhetsz 4 baromira egyforma rossz befecskendezõ szeleppel. Tehát ezek a korrekciós tényezõk csak a befecskendezõ fúvókák egyformaságára utalnak, az abszolut jóságukra nem. Valaki írta is itt korábban, hogy neki se mutatott ki a csúcsmérés hibát, mégis a csúcscsere volt a megoldás a füstölési problémájára. Szerelõtõl hallottam, hogyha ez a korr tényezõ eléri a 2-õt, akkor már érezni lehet a kocsi mûködésén is.

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2009. június 12. péntek, 16:35


http://www.bmw3er.hu/modules.p...fullsize=1

Nekem ez lett az injektor mérés eredménye... A jobb alsó táblázat mutatja az értékeket, állítólag a nulla a tökéletes, szóval ez jót mutat...talán légtömegmérõ is lehet, mert néha meg is torpan nekem mikor berakom egy nagyobb sebességfokozatba, váltáskor...meg van,h alapjáratom is ingadozik néha...jövõ héten megyek vissza...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 18:03


Petike írta: Nos srácok!

Én múlt héten cseréltettem ki mind a 4 porlasztómat, 2002-es a verdám, 200e km körüli futásteljesítménnyel. Nálam a tünetek a következõk voltak:

-gyorsításkor kormolt rendesen a kicsike, ezzel nem is lett volna baj, diesel, nem mai gyerek és még chippelt is...

-viszont, amitõl szétb..ott az ideg, gyorsításkor csattogó hang jött a motor felõl (ilyen tak-tak-tak szerû hang, ami a fordulatszám novekedésével gyorsult).

Megúntam, porlasztók kicserél, eredmény: kormolás színte 0, és csattogás megszûnt, motor még csur hidegen is sokkal egyenletesebben és csendesebben jár.

üdv:

petike

A rendkívüli csattogó hang azért van, mert a porlasztó nem a dugattyú tetején kiképzett örvénykamra csúcsára fecskendezi be a tüzelõ anyagot (kokszosodás), ezáltal felborul a hengerben az égés a tervezetthez a képest és attõl a csattogás. Ez igen veszélyes jelenség, mert a dugó (k) elõbb -utóbb gatterra megy, szétolvad, széttörik. Ez olyan, mintha bent ülnél a hengerben és egy jó nagy kalapáccsal vernéd a dugó tetejét. Persze, a dizel motort lehet tuningolni, sokan teszik is, de ennek ára van. Ha hosszú távon gondolkozol autóddal kapcsolatban, akkor kerülöd õket, mert az üzlet és megélhetésük szabályai alapján õk soha nem fogják elmondani a káros következményeket! Sokan, használt autóként meg sem veszik a chippelt példányokat.
Mindenki döntse el maga, hogy a néhány plusz lóerõ neki mit ér....
hil

Neo78
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2007

státusz Neo78

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 178

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 14:05


Akkor nálad biztos van más is...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 13:55


Neo78 írta: Viszont sokban fugg az egész az uzemanyag minoségétol is!!! Nekem mindíg fustol a Shell-es dízel extrától, viszont az Avanati-s dízeltol, ami koztudottan OMV uzemanyag szinte elenyészo a fustmennyiség.





Én csak OMV-nél tankolok de sajnos a korom az BKV buszokat megszégyenítõõõõõõõõõõõ!!!!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2009. június 11. csütörtök, 13:53


A vizsgálatokkal kapcsolatban még annyit,hogy azzal,hogy gépre dugja valaki nem igazán tud meg mindent!Az én elõzõ szerelõm is arra hivatkozot,hogy a gép nem hoz semilyen hibát,õ nem tud mitkezdeni a kormolásommal!Na kuka is lett az ember!!!
És nem az elsõ szerelõ akit dobtam,mert ahhoz nem kell nagy szakértelem,hogy összecsatlakoztassa a gépet az autóval!!!!
Speciel,sem a légtömegmérõt,sem a befecskendezõt nem lehet programmal megnézni!
Én most azon agyalok,hogyha készlesz az autó,mert 95%,hogy a befecskendezéssel van a probléma eresek valami üzemanyagadalékot,hátha segít megvédeni a befecskendezõt,a koxolástol!