ecr33rb25dett
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz ecr33rb25dett

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 18:40


YELLOW írta:
Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


hát ezt a ropogást jó lenne konkretizálni pedig. amúgy nekem mikor anno a télit tették fel, akkor a nyárit szépen picit ráejtette a kerékagyra elől, na én azóta hallok ropogást. a szilentblokk a lengőkar végén nekem tutti cserés. volt akinek itt stabilizátor recsegett, vagy a kutyacsont miatt. amúgy nem hiszem, hogy a gumiméret változás miatt lenne. el kell menni valami értelmes szakihoz és átmozgatni (bár nekem műszakin nem jelezték 2 éve, pedig akkor is csinálta már, én meg belenyugodtam, mert elég jól átdolgozták az autót, pedig valami ropogott.) na persze kormányösszekötő islehet. bármi.


Én a toronycsapágyra tippelnék. Próbaképpen meg tudod tenni, hogy a torony tetején leveszed a műanyag kupakot és juttatsz be a csapágyhoz egy kis zsírt. Ha amiatt volt, akkor nagy valószínűséggel legalább csillapodni fog vagy meg is szűnik. De ez nem azt jelenti, hogy megszerelted, cseréld ki mindenképp ha ez volt a gond.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 13:26


Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


hát ezt a ropogást jó lenne konkretizálni pedig. amúgy nekem mikor anno a télit tették fel, akkor a nyárit szépen picit ráejtette a kerékagyra elől, na én azóta hallok ropogást. a szilentblokk a lengőkar végén nekem tutti cserés. volt akinek itt stabilizátor recsegett, vagy a kutyacsont miatt. amúgy nem hiszem, hogy a gumiméret változás miatt lenne. el kell menni valami értelmes szakihoz és átmozgatni (bár nekem műszakin nem jelezték 2 éve, pedig akkor is csinálta már, én meg belenyugodtam, mert elég jól átdolgozták az autót, pedig valami ropogott.) na persze kormányösszekötő islehet. bármi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Pales320Ci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 12:29


Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. március 25. hétfő, 19:30


Sziasztok!

Első lengőkar vásárlás előtt állok és abban kérném a segítségeteket, hogy ki melyik márkát ajánlja esetleg melyik amit nagy ívben kerüljek, illetve pozitív és negatív tapasztalatok érdekelnének.
Amiket nézegettem és árban elég közel állnak egymáshoz: Bendix, Meyle, Swag/Febi.
Amik meglepően alacsony árúak, viszont más márkáknál jókat hallottam/ez nem jelenti azt, hogy BMW-nél is beválik/ Frap, Radelli, Moog.
Előre is köszönöm a segítségeteket!


teki723
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1996

státusz teki723

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 22:14


jlaci74 írta:
teki723 írta: Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?


A 36-ba cserélhető a gömbfej, ha nem sérült stb. a lengőkar akkor elég ha gömbfejeket veszel.
Ajánlott márkák : Lemförder, Trw , Swag ... a gyári mellett....


Köszi szépen a segítséget!



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 19:51


YELLOW írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
teki723 írta: Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?


A 36-ba cserélhető a gömbfej, ha nem sérült stb. a lengőkar akkor elég ha gömbfejeket veszel.
Ajánlott márkák : Lemförder, Trw , Swag ... a gyári mellett....


a TRW az jó? én ebay-en marha olcsón láttam őket. anno linkelgettem is azt hiszem, ilyen komplett első lengőkar, szilentblokkal, stabilizátorral (párban) olyan 40-45ezerért volt. az ár szimpatikus, de vajon tényleg jó?


Tényleg jó.
Az e91-emben gyárilag TRW lengőkar volt...
Sok ügyfelemnek hoztam ilyen futómű cuccokat, sosem volt rá panasz.
E36 vagy 46 volt annyiért?

36 vagy 46 volt annyiért?


E46


Anno lehet...
Most én az ebay-en német eladóknál 150-170€ körül látok 1 db TRW lengőkart ( szilent nélkül ) , akárcsak a Lemfördert.
Egy olasz eladó árulja 100€ / db áron.
Végül is mindegy, a lényeg, hogy jó , én ajánlom.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 16:13


jlaci74 írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
teki723 írta: Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?


A 36-ba cserélhető a gömbfej, ha nem sérült stb. a lengőkar akkor elég ha gömbfejeket veszel.
Ajánlott márkák : Lemförder, Trw , Swag ... a gyári mellett....


a TRW az jó? én ebay-en marha olcsón láttam őket. anno linkelgettem is azt hiszem, ilyen komplett első lengőkar, szilentblokkal, stabilizátorral (párban) olyan 40-45ezerért volt. az ár szimpatikus, de vajon tényleg jó?


Tényleg jó.
Az e91-emben gyárilag TRW lengőkar volt...
Sok ügyfelemnek hoztam ilyen futómű cuccokat, sosem volt rá panasz.
E36 vagy 46 volt annyiért?

36 vagy 46 volt annyiért?


E46


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 15:57


YELLOW írta:
jlaci74 írta:
teki723 írta: Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?


A 36-ba cserélhető a gömbfej, ha nem sérült stb. a lengőkar akkor elég ha gömbfejeket veszel.
Ajánlott márkák : Lemförder, Trw , Swag ... a gyári mellett....


a TRW az jó? én ebay-en marha olcsón láttam őket. anno linkelgettem is azt hiszem, ilyen komplett első lengőkar, szilentblokkal, stabilizátorral (párban) olyan 40-45ezerért volt. az ár szimpatikus, de vajon tényleg jó?


Tényleg jó.
Az e91-emben gyárilag TRW lengőkar volt...
Sok ügyfelemnek hoztam ilyen futómű cuccokat, sosem volt rá panasz.
E36 vagy 46 volt annyiért?

36 vagy 46 volt annyiért?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 24. vasárnap, 16:03

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 11:46


jlaci74 írta:
teki723 írta: Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?


A 36-ba cserélhető a gömbfej, ha nem sérült stb. a lengőkar akkor elég ha gömbfejeket veszel.
Ajánlott márkák : Lemförder, Trw , Swag ... a gyári mellett....


a TRW az jó? én ebay-en marha olcsón láttam őket. anno linkelgettem is azt hiszem, ilyen komplett első lengőkar, szilentblokkal, stabilizátorral (párban) olyan 40-45ezerért volt. az ár szimpatikus, de vajon tényleg jó?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 11:33


teki723 írta: Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?


A 36-ba cserélhető a gömbfej, ha nem sérült stb. a lengőkar akkor elég ha gömbfejeket veszel.
Ajánlott márkák : Lemförder, Trw , Swag ... a gyári mellett....

Tom22
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom22

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 23:34


Sziasztok!
Kérdés: Amikor hirtelen jobbra rántom a kormányt vagy erősebben jobbra kanyarodok egy erős kattanást érzek bal oldalról(ha kitámasztón van a lábam még jobban érzem) A futómű beállítva, gömbfejek jók, a szilentek is,... nem tudok rájönni mitől lehet..és idegesít..
tudom "nem lehet telefonon hajat vágni" de hátha vkinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata.?:



teki723
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1996

státusz teki723

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 11:57


Sziasztok!
A futóművem kicsit ki van és lassan tervezem a felújítását.
Azt tanácsolták hogy vagy gyári alkatrészt vegyek bele vagy gyári minőségű németet.
A lengőkart csak kompletten lehet cserélni vagy lehet a gömbfejeket és egyebeket külön is?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 17. vasárnap, 17:50


ute107 írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés



Így van, nem az a kérdés hogy kitől, hanem hogy mit érdemes ( vagy sem )...

Nem írtad a 1,5 évhez tartozó km-t, de akár elfogadható is lehet, ha figyelembe vesszük az ültetés + nagykerék + hazai úthálózat kombót.

Egyébként a Lemförderrel ( szilent ) nekem is vegyesek a tapasztalataim, e46 -ba nem vált be, nekem is kimet rövid idő alatt, nem véletlen hogy ebből adok el a legtöbb poliuretán-szilentet.

Zárásképpen a Meyléről annyit, hogy egész jól bírja a hazai viszontagságokat, ráadásul ha a problémás külső gömbfejet minimum egyszer ki lehet cserélni akkor egy egész korrekt választás.





Köszi Ati!

Havi 2000 km-t megyek, hazai utakon. Nem járok nagy kerékkel, nyáron 16m télen 15 coll.
A gyári bontott legalább kibírt 2,5 évet.

:ijed
Legközelebb beinvesztálok újba.
Amúgy meg nem mondom kitől (nem Attila) de haverom vett Meyle HD lengőkarokat, 10.000 km után széthullott, igaz cserélték is neki gariba. Szerencsére volt, de ha így vesszük bármi lehet szar....


Az avatarodból gondoltam a nagykereket...
Egyébként a 2000x18 km nem is rossz egy felújítottól , bár nem tudjuk , hogy mennyibe került és mit raktak bele.
Lentebb olvashattunk egy Meyle tapasztalatot, 28 000 km és még megy , tehát nem mind hullik szét 10 000 alatt.
Mielőtt úgy tűnne, hogy a Meyle mellett kardoskodok jelzem, hogy bár nem tartom rossz választásnak ( vannak nála gyengébbek bőven ) én a Lemförder / Trw -t ajánlom első körben mindenkinek. ( aztán persze a pénztárca dönt ... )

Attila, te mit forgalmazol?


valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 17. vasárnap, 15:05


YELLOW írta: sziasztok!
hil jóvoltából megosztanék pár érdekességet, mielőtt valaki nagyon elbarmolna valamit. tudjuk hil mindig utána jár a dolgoknak, alapossága nem ismer határt.

" Láttam a Fórumon azt a Meyle gömbfej cserés videót. Elgondolkoztam rajta és már neki is álltam a kinyomószerszám tervezéséhez, de túl egyszerűnek tűnt az a mutatvány, és előbb szétfűrészeltem egy lengőkart. Képek csatolva. Ebből az jön le, hogy azon a módon, ahogy a videón látható, a gömbfejet nem nagyon lehet kisajtolni. Tedd már fel a képeket a fórumra, hogy az a srác meg tudja nézni, aki cserélni akarta, mondván, hogy a munkahelyén van egy sok tonnás prés. Még mielőtt szarrá nem törné az egészet, meg tudja nézni, hogyan is néz ki az a rész.

Még egy gondolat: ezek a youtube szerelések nagyon le vannak egyszerűsítve.Elnézve konkrétan ezt a lengőkar szerelést, azért közel sem ilyen egyszerű a mutatvány. Én már csináltam magam, ezért tudom. A videón pl. a gömbfej kúpját azzal a villával épphogy megmozgatja, aztán már jön is szét. Arról nem szólnak, hogy a villa alkalmazásával a gömbfej gumiharang megsérül, meg azt a villát igen nagyon kell ütni is, hogy a kúp engedjen. Gömbfej kinyomóval nem sérül a gumi, de az sem egyszerű. A belső gömbfej még problémásabb, mert oda kinyomóval nem is lehet beférni. A lengőkar végén lévő szilent kiszedése is csak a videón egyszerű. Ahhoz csináltam szerszámot és a lengőkar kiszerelt állapotában sem mindig jön le könnyen a szilent."

szóval mielőtt valaki préselésre szánja el magát, nézze meg ezt a pár metszeti képet, hogy nem úgy van az, ahogy móricka elképzelte.





hil köszönjük, és várunk vissza!


Nem préselek én semmit sok tonnás préssel!
Most már ezt igy hogy láttam főleg nem,KÖSZÖNJÜK HIL!

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 17. vasárnap, 14:45


ute107 írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés



Így van, nem az a kérdés hogy kitől, hanem hogy mit érdemes ( vagy sem )...

Nem írtad a 1,5 évhez tartozó km-t, de akár elfogadható is lehet, ha figyelembe vesszük az ültetés + nagykerék + hazai úthálózat kombót.

Egyébként a Lemförderrel ( szilent ) nekem is vegyesek a tapasztalataim, e46 -ba nem vált be, nekem is kimet rövid idő alatt, nem véletlen hogy ebből adok el a legtöbb poliuretán-szilentet.

Zárásképpen a Meyléről annyit, hogy egész jól bírja a hazai viszontagságokat, ráadásul ha a problémás külső gömbfejet minimum egyszer ki lehet cserélni akkor egy egész korrekt választás.





Köszi Ati!

Havi 2000 km-t megyek, hazai utakon. Nem járok nagy kerékkel, nyáron 16m télen 15 coll.
A gyári bontott legalább kibírt 2,5 évet.

:ijed
Legközelebb beinvesztálok újba.
Amúgy meg nem mondom kitől (nem Attila) de haverom vett Meyle HD lengőkarokat, 10.000 km után széthullott, igaz cserélték is neki gariba. Szerencsére volt, de ha így vesszük bármi lehet szar....


Tőlem biztosan nem! Meyle t NEM forgalmazunk!