valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 23. csütörtök, 21:23


anubisz írta: Aki cserélt már hátul szilenteket, meg tudná mondani hogy kell ott variálni? Mert ugye ha veszek Powerflexet az oda nem ad, csak ugye 4db a bölcső, 2db a stab rúd, és 2 db a lengőkar, aztán doszt. Hát ott még van vagy 70 féle gumi szilent a robbantott rajzon.
Azokat nem érdemes cserélni, azért nem gyártanak hozzá? vagy azokat gyárival kel cserélni?
Vagy csak ahhoz gyártanak ami számít a futómű stabilitásba?
Ezt basszus kibogarászni, na aztán rendelj, több 10 ezrekért.
Mert ez ami itt van ez fos, a képen, vagy csak ezek számítanak?



ez itt ehhez képest világvége!!






Szia anubisz keresd jl lacit ö gyárt powerflex szilentet és olyan helyre is ahová nem gyártanak powerflexet!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. május 23. csütörtök, 20:08


Aki cserélt már hátul szilenteket, meg tudná mondani hogy kell ott variálni? Mert ugye ha veszek Powerflexet az oda nem ad, csak ugye 4db a bölcső, 2db a stab rúd, és 2 db a lengőkar, aztán doszt. Hát ott még van vagy 70 féle gumi szilent a robbantott rajzon.
Azokat nem érdemes cserélni, azért nem gyártanak hozzá? vagy azokat gyárival kel cserélni?
Vagy csak ahhoz gyártanak ami számít a futómű stabilitásba?
Ezt basszus kibogarászni, na aztán rendelj, több 10 ezrekért.
Mert ez ami itt van ez fos, a képen, vagy csak ezek számítanak?



ez itt ehhez képest világvége!!






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. május 23. csütörtök, 20:11

státusz Nolti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. május 22. szerda, 18:56


Sziasztok!
Nolti vagyok. Segítségeteket kérném!
320d 2004 szedán
Hátsó futómű felől induláskor előremenet és hátramenekor is egy kattanás hallatszik!
Mi adhatja ezt a hangot?

Előre is köszönöm segítségeteket



Pistamann
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Pistamann

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 65

Elküldve: 2013. május 09. csütörtök, 12:29


jlaci74 írta:
Pistamann írta:

Tehát ha a hátsó szilenteket kicserélem, akkor minden jobb lesz? Mi köze annak az első kerekek úttartásához? Ráadásul nekem a baloldalam sokkal érzékenyebb, egyébként lengőkarok lengéscsillapítók lengőkar szilent cserélve....hátsó rúgók cseréjével is sokkal stabilabb lett a kocsi...azt mondjuk megértem...


A stabilitást nem lehet különválasztani első és hátsó futóműre, ha egy elem szar, akkor szar az egész. Szerintem.
Az e46-ban elől egy gyenge pont van , hátul egy rakat...
Elől 2 szilent van, hátul 10 + 4 , ami lóghat-nyúlhat-engedhet...



Kiderült.,

Az első két gumi volt láthatatlanul szétszálszakadva....

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. május 09. csütörtök, 09:03


Pistamann írta:

Tehát ha a hátsó szilenteket kicserélem, akkor minden jobb lesz? Mi köze annak az első kerekek úttartásához? Ráadásul nekem a baloldalam sokkal érzékenyebb, egyébként lengőkarok lengéscsillapítók lengőkar szilent cserélve....hátsó rúgók cseréjével is sokkal stabilabb lett a kocsi...azt mondjuk megértem...


A stabilitást nem lehet különválasztani első és hátsó futóműre, ha egy elem szar, akkor szar az egész. Szerintem.
Az e46-ban elől egy gyenge pont van , hátul egy rakat...
Elől 2 szilent van, hátul 10 + 4 , ami lóghat-nyúlhat-engedhet...



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. május 09. csütörtök, 08:58


Csacsa12 írta:

Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Ha fixre építed ( nincs rugalmas elem ) akkor minden pofont továbbad a futómű.
Előbb-utóbb elkezd repedni a kaszni, tönkre menni a gömbfejek, csapágyak, stb...
Nem véletlen, hogy versenyautó építés azzal kezdődik, hogy a kasznin áthegesztik a gyári ponthegesztéseket, megerősítik a futómű bekötési pontjait, stb ...
Plusz drasztikusan rövid a futóműalkatrészek élettartama km-re levetítve, és a komfort nulla.

Pistamann
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Pistamann

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 65

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 23:29


jlaci74 írta:
BarG írta:
anubisz írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.



Igaza van Yellow-nak a keskenyebb gumival, a 205/50R17 sokkal kevésbé nyomvályú érzékeny.
Nincs igaza Csacsa-nak, mert a gumi alkatrészek keményítése, de akár csak az új, feszesebb állapot visszaállítása igenis segít a stabilabb futás elérésében. Én úgy járok 272e km-nél, hogy minden km-t én tettem meg az autóval és volt szerencsém végigélvezni a stabilitás csökkenését. Tavaly ősszel értem el oda, hogy a hátsó futóműben minden egyes guminyavalyát kicseréltettem és akkor bizony nagyon sokat javult a stabilitás és bizony a nyomvályú érzékenység is csökkent. Most cseréltettem az első stabrúd szilenteket és újfenn lépésként érzem az új állapot felé. Az első lengőkar hátsó szilenteket még 70e km táján cseréltem tömör gumi szilentekre és azt sem bántam meg. A versenyautóknál elsődleges a stabilitás, ezért sokkal keményebb szilentekkel mennek, sőt akár szilentek nélkül is.
Ha nagyon zavar a nyomvályús kóválygás, akkor 205/50R17!



Hátul van egy pár, nekem is ki kéne cserélgetnem őket, mert szerintem még sosem volt, de
megláttam menyi van ott hátul, az élettől is elment a kedvem. Le kell ott mindent bontani.


Hátul 17db gumibizgentyű lett cserélve, 2 ember reggel 8-tól este 8-ig dolgozott rajta. Többségét ki kellett égetni, szétbarmolni, mert másképp nem jött ki. De utólag nem sajnálom, a bölcső 8 év után tök rozsdás volt, gusztustalanul nézett ki. Le lett csiszolva, lefestve, faszán megcsináltuk. Egy dolgot sajnálok így utólag, hogy a fő helyekre nem poliuretán szilenteket raktunk. Majd a következő tulaj .....


Most csináltunk egy e36 komplett hátulját.
( A lengőkarszilentek megegyeznek az e46-tal. )





Tehát ha a hátsó szilenteket kicserélem, akkor minden jobb lesz? Mi köze annak az első kerekek úttartásához? Ráadásul nekem a baloldalam sokkal érzékenyebb, egyébként lengőkarok lengéscsillapítók lengőkar szilent cserélve....hátsó rúgók cseréjével is sokkal stabilabb lett a kocsi...azt mondjuk megértem...


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 22:31


BarG írta:
anubisz írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.



Igaza van Yellow-nak a keskenyebb gumival, a 205/50R17 sokkal kevésbé nyomvályú érzékeny.
Nincs igaza Csacsa-nak, mert a gumi alkatrészek keményítése, de akár csak az új, feszesebb állapot visszaállítása igenis segít a stabilabb futás elérésében. Én úgy járok 272e km-nél, hogy minden km-t én tettem meg az autóval és volt szerencsém végigélvezni a stabilitás csökkenését. Tavaly ősszel értem el oda, hogy a hátsó futóműben minden egyes guminyavalyát kicseréltettem és akkor bizony nagyon sokat javult a stabilitás és bizony a nyomvályú érzékenység is csökkent. Most cseréltettem az első stabrúd szilenteket és újfenn lépésként érzem az új állapot felé. Az első lengőkar hátsó szilenteket még 70e km táján cseréltem tömör gumi szilentekre és azt sem bántam meg. A versenyautóknál elsődleges a stabilitás, ezért sokkal keményebb szilentekkel mennek, sőt akár szilentek nélkül is.
Ha nagyon zavar a nyomvályús kóválygás, akkor 205/50R17!



Hátul van egy pár, nekem is ki kéne cserélgetnem őket, mert szerintem még sosem volt, de
megláttam menyi van ott hátul, az élettől is elment a kedvem. Le kell ott mindent bontani.


Hátul 17db gumibizgentyű lett cserélve, 2 ember reggel 8-tól este 8-ig dolgozott rajta. Többségét ki kellett égetni, szétbarmolni, mert másképp nem jött ki. De utólag nem sajnálom, a bölcső 8 év után tök rozsdás volt, gusztustalanul nézett ki. Le lett csiszolva, lefestve, faszán megcsináltuk. Egy dolgot sajnálok így utólag, hogy a fő helyekre nem poliuretán szilenteket raktunk. Majd a következő tulaj .....


Most csináltunk egy e36 komplett hátulját.
( A lengőkarszilentek megegyeznek az e46-tal. )





BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 22:12


anubisz írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.



Igaza van Yellow-nak a keskenyebb gumival, a 205/50R17 sokkal kevésbé nyomvályú érzékeny.
Nincs igaza Csacsa-nak, mert a gumi alkatrészek keményítése, de akár csak az új, feszesebb állapot visszaállítása igenis segít a stabilabb futás elérésében. Én úgy járok 272e km-nél, hogy minden km-t én tettem meg az autóval és volt szerencsém végigélvezni a stabilitás csökkenését. Tavaly ősszel értem el oda, hogy a hátsó futóműben minden egyes guminyavalyát kicseréltettem és akkor bizony nagyon sokat javult a stabilitás és bizony a nyomvályú érzékenység is csökkent. Most cseréltettem az első stabrúd szilenteket és újfenn lépésként érzem az új állapot felé. Az első lengőkar hátsó szilenteket még 70e km táján cseréltem tömör gumi szilentekre és azt sem bántam meg. A versenyautóknál elsődleges a stabilitás, ezért sokkal keményebb szilentekkel mennek, sőt akár szilentek nélkül is.
Ha nagyon zavar a nyomvályús kóválygás, akkor 205/50R17!



Hátul van egy pár, nekem is ki kéne cserélgetnem őket, mert szerintem még sosem volt, de
megláttam menyi van ott hátul, az élettől is elment a kedvem. Le kell ott mindent bontani.


Hátul 17db gumibizgentyű lett cserélve, 2 ember reggel 8-tól este 8-ig dolgozott rajta. Többségét ki kellett égetni, szétbarmolni, mert másképp nem jött ki. De utólag nem sajnálom, a bölcső 8 év után tök rozsdás volt, gusztustalanul nézett ki. Le lett csiszolva, lefestve, faszán megcsináltuk. Egy dolgot sajnálok így utólag, hogy a fő helyekre nem poliuretán szilenteket raktunk. Majd a következő tulaj .....

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 19:37


BarG írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.



Igaza van Yellow-nak a keskenyebb gumival, a 205/50R17 sokkal kevésbé nyomvályú érzékeny.
Nincs igaza Csacsa-nak, mert a gumi alkatrészek keményítése, de akár csak az új, feszesebb állapot visszaállítása igenis segít a stabilabb futás elérésében. Én úgy járok 272e km-nél, hogy minden km-t én tettem meg az autóval és volt szerencsém végigélvezni a stabilitás csökkenését. Tavaly ősszel értem el oda, hogy a hátsó futóműben minden egyes guminyavalyát kicseréltettem és akkor bizony nagyon sokat javult a stabilitás és bizony a nyomvályú érzékenység is csökkent. Most cseréltettem az első stabrúd szilenteket és újfenn lépésként érzem az új állapot felé. Az első lengőkar hátsó szilenteket még 70e km táján cseréltem tömör gumi szilentekre és azt sem bántam meg. A versenyautóknál elsődleges a stabilitás, ezért sokkal keményebb szilentekkel mennek, sőt akár szilentek nélkül is.
Ha nagyon zavar a nyomvályús kóválygás, akkor 205/50R17!



Hátul van egy pár, nekem is ki kéne cserélgetnem őket, mert szerintem még sosem volt, de
megláttam menyi van ott hátul, az élettől is elment a kedvem. Le kell ott mindent bontani.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 19:26


YELLOW írta:
Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.



Igaza van Yellow-nak a keskenyebb gumival, a 205/50R17 sokkal kevésbé nyomvályú érzékeny.
Nincs igaza Csacsa-nak, mert a gumi alkatrészek keményítése, de akár csak az új, feszesebb állapot visszaállítása igenis segít a stabilabb futás elérésében. Én úgy járok 272e km-nél, hogy minden km-t én tettem meg az autóval és volt szerencsém végigélvezni a stabilitás csökkenését. Tavaly ősszel értem el oda, hogy a hátsó futóműben minden egyes guminyavalyát kicseréltettem és akkor bizony nagyon sokat javult a stabilitás és bizony a nyomvályú érzékenység is csökkent. Most cseréltettem az első stabrúd szilenteket és újfenn lépésként érzem az új állapot felé. Az első lengőkar hátsó szilenteket még 70e km táján cseréltem tömör gumi szilentekre és azt sem bántam meg. A versenyautóknál elsődleges a stabilitás, ezért sokkal keményebb szilentekkel mennek, sőt akár szilentek nélkül is.
Ha nagyon zavar a nyomvályús kóválygás, akkor 205/50R17!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 08. szerda, 19:27

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 17:33


Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.

Pistamann
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Pistamann

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 65

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 17:33


Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 17:27


Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 08. szerda, 17:29

Pistamann
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Pistamann

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 65

Elküldve: 2013. május 08. szerda, 17:09


Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?