státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 18:08


feco7939 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta:
jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.


Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



abban igazad van, mint írtam is, hogy irracionálisan drágák a gumik, ahhoz képest mennyit bírnak.


Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



Persze....

Aztán harminc éve mikor kellett több száz Nm nyomatékot az aszfaltra vinni? Mekkora volt akkor egy átlagos gumi szélessége? Mekkora volt az átlag teljesítmény?

Ilyen haverokkal tele van a padlás...



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 18:06


Régen 50-60-80 lóerősek voltak az autók, ma átlagban 100 fölé csúszott az erő.

Ma láttam E92 335cd-t, elől limlom gumival. Nagyon demoralizáló az ilyesmi. Tipikus majom-banán az eset, mérhetetlenül képmutatók az emberek.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 17:36


YELLOW írta:
Neo954 írta:
jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.


Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



abban igazad van, mint írtam is, hogy irracionálisan drágák a gumik, ahhoz képest mennyit bírnak.


Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 17:14


Neo954 írta:
jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.


Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



abban igazad van, mint írtam is, hogy irracionálisan drágák a gumik, ahhoz képest mennyit bírnak.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 17:00


jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.




Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 15:33


Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 13:23


MattM325 írta:
YELLOW írta:
jons írta: Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


ez valóban így van. én amúgy kiskoromba is ilyen gumimániás voltam (tudom lehettem volna akkor is, amikor "onnan" kijöttem ) mindig néztem a nyomokat, télen most is így van szóval ha megállok parkolóban valahol és mondjuk autóban várakozok, mindig nézegetem a mellettem álló autón épp milyen gumi van. hát látok érdekeseket.
sok megveszi az X5-öt, aztán normális gumizásra nincs pénz, mert benne lenne 300ezerbe, és azért valljuk be, jobb esetben 40-50ezret elmegy egy gumival, ami nekem 10 év, így lebontva nekem nem lenne vészes de azért ezek a kínaiak, vagy kemény anyagból vannak, nehezen kopik, de vizen csúszik, vagy túl puhából kopik, málik a nagy melegben. de egy X5-re azért ezek is vagy 150-ből vannak meg.


Az a röhej, hogy X5 féle suvokra még gumikat sem nagyon vesznek, gondolják összkerék, oszt megy az! Fékezésre nem gondolnak...


ez is igaz, az a legviccesebb, hogy az iylen kopott szarokra van kereslek. hallod 3mm ha van a profil, és megveszik X5-re.


MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 13:21


YELLOW írta:
jons írta: Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


ez valóban így van. én amúgy kiskoromba is ilyen gumimániás voltam (tudom lehettem volna akkor is, amikor "onnan" kijöttem ) mindig néztem a nyomokat, télen most is így van szóval ha megállok parkolóban valahol és mondjuk autóban várakozok, mindig nézegetem a mellettem álló autón épp milyen gumi van. hát látok érdekeseket.
sok megveszi az X5-öt, aztán normális gumizásra nincs pénz, mert benne lenne 300ezerbe, és azért valljuk be, jobb esetben 40-50ezret elmegy egy gumival, ami nekem 10 év, így lebontva nekem nem lenne vészes de azért ezek a kínaiak, vagy kemény anyagból vannak, nehezen kopik, de vizen csúszik, vagy túl puhából kopik, málik a nagy melegben. de egy X5-re azért ezek is vagy 150-ből vannak meg.


Az a röhej, hogy X5 féle suvokra még gumikat sem nagyon vesznek, gondolják összkerék, oszt megy az! Fékezésre nem gondolnak...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 07:42


jons írta: Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


ez valóban így van. én amúgy kiskoromba is ilyen gumimániás voltam (tudom lehettem volna akkor is, amikor "onnan" kijöttem ) mindig néztem a nyomokat, télen most is így van szóval ha megállok parkolóban valahol és mondjuk autóban várakozok, mindig nézegetem a mellettem álló autón épp milyen gumi van. hát látok érdekeseket.
sok megveszi az X5-öt, aztán normális gumizásra nincs pénz, mert benne lenne 300ezerbe, és azért valljuk be, jobb esetben 40-50ezret elmegy egy gumival, ami nekem 10 év, így lebontva nekem nem lenne vészes de azért ezek a kínaiak, vagy kemény anyagból vannak, nehezen kopik, de vizen csúszik, vagy túl puhából kopik, málik a nagy melegben. de egy X5-re azért ezek is vagy 150-ből vannak meg.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 07:27


jons írta: Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


Leírtam a választ. Erre telet akkor.

MattM325! Igazad van! A nyúzópróba után nekem is hangosabbak lettek a gumik, de rázást nem tapasztaltam, igaz ügyelek is erősen az úthibák elkerülésére.

Üdv.:Neo

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 05:52


Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 22:41


Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


Wanli: Elől 225/40R18 hátul 255/35R18. És a tapasztalatom a gumival:
Első benyomás nem rossz, tényleg jól tapad, SZÁRAZON! Ahogy víz éri, egyszerűen lehetetlenség elindulni vele, a DSC folyamatosan világít, szinte nem is villog, VILÁGÍT!, ki kell kapcsolnom, hogy el tudjak vele indulni. Vizenfutása egyébként elfogadható, vizes fékezés gyenge közepes. Kopni nem igen kopik, viszont 30km/h-tól olyan kibaszottul hangos, hogy világon nincs ilyen, mintha szétment volna az összes kerékcsapágyam. Ennyitől persze az árához képest még használható lenne, de sajnos komolyabb hibája is van. Centírgépre feltéve ráz gumi, a felni meg hibátlanul fut. Ez valószínűleg gyártási hiba de iszonyatosan ráz! Aki vezetett már hibás féltengelyű első kerekest az át tudja érezni... Hangosságát és vizes úthoz való viszonyát már több felhasználótól hallottam, a rázást nem. A felnivel kaptam a gumit, nem újként vettem ezért nem volt rá lehetőség visszavinni, de az utódok már megvannak helyette...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 17:21


Neo954 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...


Azt gondoltam...
De leírhatod miért.


szimpatikusabb a neve
amúgy melyik két típust nézted?


Elég gyér a választék a felniméretemhez 205/50 17
Az Infinity INF-050-et néztem, meg a Wanli S-1088 mindkettő 93W XL erősített kivitel azthiszem 650kg terhelhetőségűek.
Viszont ami szemetszúrt az a Hangosság és a Fogyasztás diagramjai a gumiknak az Infinity valahol az F és a G osztályban van a Wanli pedig C vagy D.

Amit szétrugattak Imprezával az meg a Wanli S-1099, de olyat nem akartam mert nem tetszik a mintázata.


jah a Dunlop copy-k

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 17:12


YELLOW írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...


Azt gondoltam...
De leírhatod miért.


szimpatikusabb a neve
amúgy melyik két típust nézted?


Elég gyér a választék a felniméretemhez 205/50 17
Az Infinity INF-050-et néztem, meg a Wanli S-1088 mindkettő 93W XL erősített kivitel azthiszem 650kg terhelhetőségűek.
Viszont ami szemetszúrt az a Hangosság és a Fogyasztás diagramjai a gumiknak az Infinity valahol az F és a G osztályban van a Wanli pedig C vagy D.

Amit szétrugattak Imprezával az meg a Wanli S-1099, de olyat nem akartam mert nem tetszik a mintázata.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 17:00


Neo954 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...


Azt gondoltam...
De leírhatod miért.


szimpatikusabb a neve
amúgy melyik két típust nézted?