feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 21:17


jons írta:
feco7939 írta:
jons írta:
viktor írta:
Kukába vele.

Nem akartam ennyire drasztikus lenni...

Tehát télen ez a gumi az alábbi közlekedési paraméterek fényében szarabb mint a nyári?
Téli időszakban max. 2-3000 km-t fut az autó, ennek 90%-a csak száraz, hómentes időben.


Az a 10% lesz az amikor azt gondolod, hogy mégiscsak jobb lett volna gumit váltani...
De általánosságban is rideg lesz a gumi a téli közlekedéshez, főleg fékezéshez.


Sajnálom kidobni ezt a gumit.....gondolom azt az 1 mm-t koptatta az öreg 11 év alatt az autón télen



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 21:11


feco7939 írta:
jons írta:
viktor írta:
Kukába vele.

Nem akartam ennyire drasztikus lenni...

Tehát télen ez a gumi az alábbi közlekedési paraméterek fényében szarabb mint a nyári?
Téli időszakban max. 2-3000 km-t fut az autó, ennek 90%-a csak száraz, hómentes időben.


Az a 10% lesz az amikor azt gondolod, hogy mégiscsak jobb lett volna gumit váltani...
De általánosságban is rideg lesz a gumi a téli közlekedéshez, főleg fékezéshez.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:58


jons írta:
viktor írta:
Kukába vele.


Nem akartam ennyire drasztikus lenni...


Tehát télen ez a gumi az alábbi közlekedési paraméterek fényében szarabb mint a nyári?
Téli időszakban max. 2-3000 km-t fut az autó, ennek 90%-a csak száraz, hómentes időben.



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:34


viktor írta:
Kukába vele.


Nem akartam ennyire drasztikus lenni...

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:34


feco7939 írta:
Neo954 írta:
jons írta:
feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.


Nekem ugyan ilyen téligumim van kb 5-6mm a profilmélysége, de nem tudom mennyi idős, azt hol lehet megnézni rajta?


A gumi oldalán van egy 4 jegyű szám, az első két szám a hetet, a második kettő az év utolsó két számjegye amikor gyártották.



Köszönöm!
3107 más 4jegyű számot nem találtam rajta.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:26


Neo954 írta:
jons írta:
feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.


Nekem ugyan ilyen téligumim van kb 5-6mm a profilmélysége, de nem tudom mennyi idős, azt hol lehet megnézni rajta?


A gumi oldalán van egy 4 jegyű szám, az első két szám a hetet, a második kettő az év utolsó két számjegye amikor gyártották.



Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:23


jons írta:
feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.


Nekem ugyan ilyen téligumim van kb 5-6mm a profilmélysége, de nem tudom mennyi idős, azt hol lehet megnézni rajta?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:12


jons írta:
feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.


Kukába vele.



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:06


feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 20:01


kempelen írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:

Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



ez így van, anno mikor kadett-ot vettük téli gumi volt rajta, és azon nyáron azzal ment nyáron is. pedig már akkor is vagy 4-5 éves téli gumi volt good year meg fulda. fulda az ahamar megadta magát relatíve, de a good-year-t vagy 10 évig használtuk még és azon kívül, hogy kicsit repedezett volt, simán ment hóban, alig kopott, igaz az utóbbi 8 évében már csak télen volt hazsnálva, meg inkább hátul.
ugy emost vannak ezek a csengcsung gumik, régen az újrafutózottak voltak a menők, nekünk ladán volt, egy el patatnt benne egy szál, hogy majdnem ott maradtunk, de még elmentünk tokajba, meg vissza.

szóval a lényeg, hogy fogyasztói társadalomban élünk, asszem ez mindent elmond bármiről.


A dunlop SP Sport, de akár a Wanli vagy Fulda is elmegy 10 évet, míg szét nem reped egy opel corsan vagy egy renault clio-n MOST is...

Asszem az is mindent elmond, hogy hatványozottan nagyobbak a gumikkal szembeni elvárások most, mint akár 20 évvel ezelött. Olyat pedig, hogy még sokáig is tartson, mint a nagypapa biciklije...hááát...



Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 19:52


YELLOW írta:
feco7939 írta:

Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



ez így van, anno mikor kadett-ot vettük téli gumi volt rajta, és azon nyáron azzal ment nyáron is. pedig már akkor is vagy 4-5 éves téli gumi volt good year meg fulda. fulda az ahamar megadta magát relatíve, de a good-year-t vagy 10 évig használtuk még és azon kívül, hogy kicsit repedezett volt, simán ment hóban, alig kopott, igaz az utóbbi 8 évében már csak télen volt hazsnálva, meg inkább hátul.
ugy emost vannak ezek a csengcsung gumik, régen az újrafutózottak voltak a menők, nekünk ladán volt, egy el patatnt benne egy szál, hogy majdnem ott maradtunk, de még elmentünk tokajba, meg vissza.

szóval a lényeg, hogy fogyasztói társadalomban élünk, asszem ez mindent elmond bármiről.


A dunlop SP Sport, de akár a Wanli vagy Fulda is elmegy 10 évet, míg szét nem reped egy opel corsan vagy egy renault clio-n MOST is...

Asszem az is mindent elmond, hogy hatványozottan nagyobbak a gumikkal szembeni elvárások most, mint akár 20 évvel ezelött. Olyat pedig, hogy még sokáig is tartson, mint a nagypapa biciklije...hááát...



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 19:44


Neo954 írta:
Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?


A vredestein az nem márkás vagyis nem annyira... Én talán túl mainstream vagyok de nekem a michelin, bridgestone, dunlop, talán pirelli még ami márkás. Ezekkel a gumikkal van tapasztalatom. Most dunlop SP Sport 01-et koptatok.
De ez nyilván megitélés kérdése.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 19:08


feco7939 írta:

Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



ez így van, anno mikor kadett-ot vettük téli gumi volt rajta, és azon nyáron azzal ment nyáron is. pedig már akkor is vagy 4-5 éves téli gumi volt good year meg fulda. fulda az ahamar megadta magát relatíve, de a good-year-t vagy 10 évig használtuk még és azon kívül, hogy kicsit repedezett volt, simán ment hóban, alig kopott, igaz az utóbbi 8 évében már csak télen volt hazsnálva, meg inkább hátul.
ugy emost vannak ezek a csengcsung gumik, régen az újrafutózottak voltak a menők, nekünk ladán volt, egy el patatnt benne egy szál, hogy majdnem ott maradtunk, de még elmentünk tokajba, meg vissza.

szóval a lényeg, hogy fogyasztói társadalomban élünk, asszem ez mindent elmond bármiről.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 18:14


jons írta: Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


A kérdés jogos. Nem állunk meg 18 alatt... csak nem bírjuk anyagilag....

Meg az örök bizonyítás.... "nekem a 18-as kerékkel is olyan a menetkomfort, mint a 16-ossal....."


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. november 08. péntek, 18:10


Neo954 írta:
jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.




Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



Amelyik gumi tapad, az kopik is. Amelyik nem kopik az lószart sem tapad....az önigazolásokat pedig tegyük el holnapra...