Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta:
Sziasztok.
Felkerült a nyári garnitúra a kocsira és az első gumik iszonyatosan hangosak. Vredestein Sportrac 3 abroncsokról van szó. Az ilyen V-mintás gumikra szokták mondani, hogy picit zajosabb, de ez 30 és 45 km/h között elviselhetetlenül búg. Alatta, felette szinte semmi zaj. A Gumik most kerültek hozzám, félrekopva nincsenek, nem szálszakadtak, szépek, de ez a búgás városban nagyon bosszantó.
Mi okozhatja ezt szerintetek? Valamit lehet vele kezdeni?
simán lehet. ez ráadásul olyan minta, ami kifejezetten hajlamos a bugásra, főleg ha kopik, és hajlamos "cápafog" nevezetű kopásra.
ode rosszul volt tárolva télen, esetleg kikeményedett a gumi, vagy túl keményre fújták. hivatalos gumisnál nekem mindig tök keményre fújják, mindegy milyen autó 2,5-re nyomja, de én kérni szoktam mire nyomja. OMH-s műszerrel nézi. aztán otthon rárakom a kis kézi orosz mérőmre, amit még anno egyik munkahelyemen, ahol OMH-s mérésre is készítettünk elő műszereket bemértem és tökéletes, na az mindig többet mutatott, még hideg guminál is.
Majdnem 6mm profil van rajtuk, ráadásul egyenletes. A guminyomást viszont tényleg csekkolni kéne, csak azt még nem tudtam, mert a telepíttet (benzinkutas) mérők pontosságában nem bízom, de nyilván ott fogom valamelyiknél mérni, mert nekem sajnos nincs itthon ilyen precíziós ketyere
Ez a cápafog kopás egyébként micsoda?
nem full kopást értettem. ez a gumi vagy 7-8mm mintájú újonnan, sok fajta gumi van, ami 2-3ezer km után hangos elsz, majd egy 10ezer múlva megint halk. de ez változó, tehát a 6mm nem jelent semmit.
hát a cápafog... húúú ezt nehéz lesz... akartam keresni képet, de még csak leírás sincs...
szóval, ahogy én hallottam, még egy tv műsorban is. neked a gumi két szélén lévő barázdáknál alakulhat ki, ami nem a V minta hanem a két szárán a vízszintes rész. azon a részen a gumi forgásiránya alapján a bevágás nem merőleges, hanem a felület felé haladva íves lesz. mointha a gumi felső 1mm-ért elcsúsztatnád.