dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 15:24


Én is nézegettem a téli gumikat, vennem kell majd :

http://www.marso.hu/kereso?cat...mitstart=0

Legrosszabb amit vennék C(üzemanyag fogyasztás)-C(nedves tapadás)-s Nokian vagy Hankook esetleg Continental lesz.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. szeptember 10. kedd, 15:51

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 15:00


haka írta:
YELLOW írta:
szerintem teljs mértékben. a Kumho nagyon felfejlődott, de akér mondhatnám a hankook-ot is.
azt kell tudni, vagyis érdemes figyelembe venni, hogy általában milyen hó szokott lenni felétek, vagy amerre a legtöbbet jársz. vagy inkább száraz hideg aszfaltok vannak, vagy inkább latyakos, jeges. vagy zömében havas, pl hegyvidékes helyeken.
szárazabb hideg helyen a kismintályú téliek a jók (pl Conti némely darabja, főleg asszimetrikus téliek), ahol latyakosabb, oda jó a széles mintájú, V mintás darabok (pl. Kumho). havas terepen inkább jobb tapadóképességű gumik kellenek, amik bele harapnak a hóba (pl dunlop 3D, 4D BFG Winter G és hasonló minták).
télen úgysem száguldozik az ember, bőven jók a linkelt kategóriák. vannak ezek a debica frigo és trásai, amik annyira puha anyagból vannak, hogy kopik mint állat, ám kisautókra városba tökélete, nem kell jobb. de autópályán sok nem marad belőlük, hamar megeszi őket az aszfalt.


Köszi a részletes leírást, hiába olvastam át most egy-két cikket, ilyesmiről nem volt szó, amit írtál akkor jó lesz nekem a Kumho.


vannak ilyen olyan cikkek, meg ADAC tesztek. ott is néznek mindent, mégis sokszor olyan gumi nyer, ami inkább száraz hideg talajon, vagy nedves talajra való. csak ugye ott összesített eredmény van. és ugye az erősebb hóban jó gumik hangosabbak ezekhez képest, nagyobb a gördülési elelnállásük, ami miatt hátrébb szorulnak.
nekem egy 2004-es Bridgestone LM-18 van fent, nincs kirepedezve, tapad még most is, olyan 5,5 mintája van, de tavaly is úgy mentem vele a nagy hóba. mindig szoktam nézegetni parkolókban, ezeket a tesztgyőztes gumikat, oszt a hóból alig tud kikecmeregni, meg látszik kanyarban ahogy csúszik. én ilyenre nem adok.
lehet nagyképűség, de én úgy érzem tudom miylen viszonyhoz melyik a jó minta, kapok tapasztalatokat, vagy épp én tapasztalom. én az ADAC tesztre nem adok. valamilyen szinten jó, de ott is amiket nem ajánlanak, persze, mert a teszten nem úgy teljesített, de az emberek ritkán kerülnek olyan helyzetbe, mint amit a teszten szimulálnak. amúgy is b@szva van az egész, hisz az emberek nem tudják mit csináljanak csúszás esetén. hiába van ott neked ADAC győztes gumid, ha balf@sz vagy. ilyen nagyon gagyikat, román és kínai fosokat nem szabad megvenni, mert eleve kisebb a profil mélységük és jóval puhább anyagból vannak, amik már tavasszal, vagy 10 fok felett kellemetlen tud lenni. a másik az ember ha tudja, hogy nem híper gumi van alatta, akkor józan ésszel lassabb tempód választ meg. és akkor nem elsz gond. ezen múlik minden, a többi sokszor csak körítés, amikkel embereknek bátorságot, hitet lehet adni. én így gondolom.

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 14:39


YELLOW írta:
szerintem teljs mértékben. a Kumho nagyon felfejlődott, de akér mondhatnám a hankook-ot is.
azt kell tudni, vagyis érdemes figyelembe venni, hogy általában milyen hó szokott lenni felétek, vagy amerre a legtöbbet jársz. vagy inkább száraz hideg aszfaltok vannak, vagy inkább latyakos, jeges. vagy zömében havas, pl hegyvidékes helyeken.
szárazabb hideg helyen a kismintályú téliek a jók (pl Conti némely darabja, főleg asszimetrikus téliek), ahol latyakosabb, oda jó a széles mintájú, V mintás darabok (pl. Kumho). havas terepen inkább jobb tapadóképességű gumik kellenek, amik bele harapnak a hóba (pl dunlop 3D, 4D BFG Winter G és hasonló minták).
télen úgysem száguldozik az ember, bőven jók a linkelt kategóriák. vannak ezek a debica frigo és trásai, amik annyira puha anyagból vannak, hogy kopik mint állat, ám kisautókra városba tökélete, nem kell jobb. de autópályán sok nem marad belőlük, hamar megeszi őket az aszfalt.


Köszi a részletes leírást, hiába olvastam át most egy-két cikket, ilyesmiről nem volt szó, amit írtál akkor jó lesz nekem a Kumho.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 14:22


haka írta: Na nekem is most kell majd vennem gumit.
tehát akkor ez: Kumho KW23 205/55/R16 91H megfelelő normál felhasználásra ?


szerintem teljs mértékben. a Kumho nagyon felfejlődott, de akér mondhatnám a hankook-ot is.
azt kell tudni, vagyis érdemes figyelembe venni, hogy általában milyen hó szokott lenni felétek, vagy amerre a legtöbbet jársz. vagy inkább száraz hideg aszfaltok vannak, vagy inkább latyakos, jeges. vagy zömében havas, pl hegyvidékes helyeken.
szárazabb hideg helyen a kismintályú téliek a jók (pl Conti némely darabja, főleg asszimetrikus téliek), ahol latyakosabb, oda jó a széles mintájú, V mintás darabok (pl. Kumho). havas terepen inkább jobb tapadóképességű gumik kellenek, amik bele harapnak a hóba (pl dunlop 3D, 4D BFG Winter G és hasonló minták).
télen úgysem száguldozik az ember, bőven jók a linkelt kategóriák. vannak ezek a debica frigo és trásai, amik annyira puha anyagból vannak, hogy kopik mint állat, ám kisautókra városba tökélete, nem kell jobb. de autópályán sok nem marad belőlük, hamar megeszi őket az aszfalt.

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 14:09


Na nekem is most kell majd vennem gumit.
tehát akkor ez: Kumho KW23 205/55/R16 91H megfelelő normál felhasználásra ?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 13:24


troooger írta:
funez írta: Sziasztok
Érdeklődnék hogy a Kormoran Snowpro téligumit érdemes e tenni a Bömösre, milyen tapasztalatok vannak erről a gumiról? Vagy milyet ajánlotok olcsóbb kategóriás gumik közül ami azért megfogja az autót.
Válaszokat előre is köszi.


Nekem Dunlop WinterSport 4D van. Tavaly télen vettem, eddig nincs vele rossz tapasztalatom.


olcsóbb kategóriásat keres...

ha tudsz iylet még szerezni, akkor naggyon ajánlom, én nem lelek sehol fater off-ján van, nagyon fasza.

BFGoodrich Winter G


Kléber Krisalp HP


Kumho KW23


troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 13:02


funez írta: Sziasztok
Érdeklődnék hogy a Kormoran Snowpro téligumit érdemes e tenni a Bömösre, milyen tapasztalatok vannak erről a gumiról? Vagy milyet ajánlotok olcsóbb kategóriás gumik közül ami azért megfogja az autót.
Válaszokat előre is köszi.


Nekem Dunlop WinterSport 4D van. Tavaly télen vettem, eddig nincs vele rossz tapasztalatom.


funez
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz funez

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 12:58


Sziasztok
Érdeklődnék hogy a Kormoran Snowpro téligumit érdemes e tenni a Bömösre, milyen tapasztalatok vannak erről a gumiról? Vagy milyet ajánlotok olcsóbb kategóriás gumik közül ami azért megfogja az autót.
Válaszokat előre is köszi.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. június 09. vasárnap, 19:39


zoliika írta: E tapasztalatot azoknak írom akik felni váltás előtt állnak ill. gumi választás előtt.
2010 óta van meg jelenlegi autóm,ez év tavaszáig egy felni garnitúrával használtam,méretei:16"×7" et:47.Eddig tapasztalt fogyasztási tapasztalataim ezzel a felni garnitúrával nyáron Michelin és Bridgestone nyári 205/55/16" hangsúlyozom 95%-os pályázás 130-160km/h tempónál(na jó..időnként 180km/h),30%-os klíma használat mellett.5,6-5,7 liter volt/100km.Téli használat Conti ts 850 ,előző Dunlop 3D(über fos gumi) kemény német téli használat mellett (rekord -21 fok volt)6,0 lityi volt/100km.
Tavaly nov. környékén nem hittem a szememnek (M.o-on létezett az a felni ami mindig is tetszett 200 styling,ritka felnik még németben is )Jrtom hirdette itt a fórumon.Alku nélkül megvettem, festés bla-bla és hozzá ezeket a gumákatVredesteinfelni méretek 17"×8" gumi méretek 225/45/17".Fogyasztásom:klímát gyakorlatilag nem használtam,tempó az maradt 130-160km/h, autópálya 95% és a fogyim 6,2lityi/100km.Ez nekem nagyon fáj,ugyanis 100km és fél liter az sok ,figyelembe véve,hogy mennyit megyek.Nem kárpótol,hogy mennyire dögös az esztétika,képen nem mutat semmit,élőben nagyon szép .A gumi mintázata,a felni,ahogy terpeszt és látszódnak az Ate P.D-ek szóval nagyon mutat,de fél liter....Azt nem tudom,hogy lehet ha nem Vredi hanem mondjuk Conti van rajta az is fél liter lenne?Nem tudom........!A gumáról annyit,hogy esőben szárazon hihetetlen mennyire fogja az autót mondhatni példaértékű ,szeretem feszegetni a határokat a hegyekben.Viszont a hangja,zavaró,mint ha egy traktorral száguldoznék 90km/h-val egy tornacsarnokbanVolt már előző autóimon(dieselről beszélek) 18-19"-os felnik ,váltó téli garnitúrákkal,de ekkora különbséget(még 2" váltóméretben sem tapasztaltam) mind fogyasztásban mind menetzajban.Vonja ki-ki le a konzekvenciát.Én az biztos,hogy legközelebb Contit veszek és kipróbálom,hogy akkor mekkora a fogyi különbség,de 90%-ban biztos vagyok ,hogy ez a Vredi nem a legenergiatakarékosabb gumák közé tartozik,szép-szép ,de fél litert viszont nem ér nekem.



Nálam a 225-össel a vegyes fogyasztás 6,2l, de ha autópályázok (140) akkor 5,3l. (szerintem a gumi lesz a probléma)
A 205-ös "über fossal" a vegyes 6,5l, a pályás 5,1l.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2013. június 09. vasárnap, 19:30


zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta: E tapasztalatot azoknak írom akik felni váltás előtt állnak ill. gumi választás előtt.
2010 óta van meg jelenlegi autóm,ez év tavaszáig egy felni garnitúrával használtam,méretei:16"×7" et:47.Eddig tapasztalt fogyasztási tapasztalataim ezzel a felni garnitúrával nyáron Michelin és Bridgestone nyári 205/55/16" hangsúlyozom 95%-os pályázás 130-160km/h tempónál(na jó..időnként 180km/h),30%-os klíma használat mellett.5,6-5,7 liter volt/100km.Téli használat Conti ts 850 ,előző Dunlop 3D(über fos gumi) kemény német téli használat mellett (rekord -21 fok volt)6,0 lityi volt/100km.
Tavaly nov. környékén nem hittem a szememnek (M.o-on létezett az a felni ami mindig is tetszett 200 styling,ritka felnik még németben is )Jrtom hirdette itt a fórumon.Alku nélkül megvettem, festés bla-bla és hozzá ezeket a gumákatVredesteinfelni méretek 17"×8" gumi méretek 225/45/17".Fogyasztásom:klímát gyakorlatilag nem használtam,tempó az maradt 130-160km/h, autópálya 95% és a fogyim 6,2lityi/100km.Ez nekem nagyon fáj,ugyanis 100km és fél liter az sok ,figyelembe véve,hogy mennyit megyek.Nem kárpótol,hogy mennyire dögös az esztétika,képen nem mutat semmit,élőben nagyon szép .A gumi mintázata,a felni,ahogy terpeszt és látszódnak az Ate P.D-ek szóval nagyon mutat,de fél liter....Azt nem tudom,hogy lehet ha nem Vredi hanem mondjuk Conti van rajta az is fél liter lenne?Nem tudom........!A gumáról annyit,hogy esőben szárazon hihetetlen mennyire fogja az autót mondhatni példaértékű ,szeretem feszegetni a határokat a hegyekben.Viszont a hangja,zavaró,mint ha egy traktorral száguldoznék 90km/h-val egy tornacsarnokbanVolt már előző autóimon(dieselről beszélek) 18-19"-os felnik ,váltó téli garnitúrákkal,de ekkora különbséget(még 2" váltóméretben sem tapasztaltam) mind fogyasztásban mind menetzajban.Vonja ki-ki le a konzekvenciát.Én az biztos,hogy legközelebb Contit veszek és kipróbálom,hogy akkor mekkora a fogyi különbség,de 90%-ban biztos vagyok ,hogy ez a Vredi nem a legenergiatakarékosabb gumák közé tartozik,szép-szép ,de fél litert viszont nem ér nekem.



köszi a tapasztalat megosztást.
ad 1, szélesebb a gumi, nagyobb a felni, valószínű nehezebb is, már csak a gumik miatt is. ettől nőhet a fogyasztás, én téli-nyári között nem látok, tapasztalok változást fogyasztásban, ha hasonló tempókkal és mentalitással közlekedem.

emlékezz vissza mit is írtunk, írtam anno erről a gumiról mikor belinkelted...
sajnos valamit valamiért, minden igazi esőmenő gumi hangos lesz, kopással meg csak rosszabb. de mivel sokat autópályázol és akér nagy esők is lehetnek nagyobb a tempó mindenképp biztonságosabb ez, mégha hangosabb is. Contiból nem tudom miylen volt neked, de ha iylen sport contact téma, akkor annak van Vredi megfelelője is, abban sem fogsz csalódni, de nyílván könnyebben megúszik, hisz szárazabb időre való.


Hát ,igen!Pont ez bajom ba...a meg,hogy most is ,nem volt egy száraz napom sem kint németben.Itthon nem használom az autót.Állandóan esik na,jó egy napot nem esett.Azt várom már,hogy "csapágyas"lesz az ablaktörlőm......Contiba ennél az autónál csak téli volt egyébként.Tudod az volt a szimpatikus ,hogy nem szlovén + román+szlovák gyártású volt a Vredi hanem holland.Nyári Michelin gumáim amik tavaly voltak rajta fuhh azt hiszem román volt......viszont amikor megvettem (2010-ben)akkor ugyanazon tipus volt mint a tavalyin és német gyártás ,mondhatom volt különbség.Mind1 elhasználom ezeket addig gyönyörködöm az esztétikában és legközelebb bepróbálkozok egy Contival"made in germany"-val



hát ez ilyen a román Barum-ok is ksiebb profilúak, és rosszabb anyagból vannak, vizen szinte halál.
nekem a magyar és a francia BFGoodrich között van különbség, értelemszerűen a francia a jobb...
amúgy aszfalt minőségtől is függ a dolog. nekem a téli/nyári, itt van két különböző minőség, 60-as tempóval emgyek, de amúgy mindegy, amikor az érdesebb, nagyobb kavicsokból álló aszfaltról rámegyek a másikra a simábbra, mintha bedugult volna a fülem azt érzem annyira halktalan.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. június 09. vasárnap, 19:25


YELLOW írta:
zoliika írta: E tapasztalatot azoknak írom akik felni váltás előtt állnak ill. gumi választás előtt.
2010 óta van meg jelenlegi autóm,ez év tavaszáig egy felni garnitúrával használtam,méretei:16"×7" et:47.Eddig tapasztalt fogyasztási tapasztalataim ezzel a felni garnitúrával nyáron Michelin és Bridgestone nyári 205/55/16" hangsúlyozom 95%-os pályázás 130-160km/h tempónál(na jó..időnként 180km/h),30%-os klíma használat mellett.5,6-5,7 liter volt/100km.Téli használat Conti ts 850 ,előző Dunlop 3D(über fos gumi) kemény német téli használat mellett (rekord -21 fok volt)6,0 lityi volt/100km.
Tavaly nov. környékén nem hittem a szememnek (M.o-on létezett az a felni ami mindig is tetszett 200 styling,ritka felnik még németben is )Jrtom hirdette itt a fórumon.Alku nélkül megvettem, festés bla-bla és hozzá ezeket a gumákatVredesteinfelni méretek 17"×8" gumi méretek 225/45/17".Fogyasztásom:klímát gyakorlatilag nem használtam,tempó az maradt 130-160km/h, autópálya 95% és a fogyim 6,2lityi/100km.Ez nekem nagyon fáj,ugyanis 100km és fél liter az sok ,figyelembe véve,hogy mennyit megyek.Nem kárpótol,hogy mennyire dögös az esztétika,képen nem mutat semmit,élőben nagyon szép .A gumi mintázata,a felni,ahogy terpeszt és látszódnak az Ate P.D-ek szóval nagyon mutat,de fél liter....Azt nem tudom,hogy lehet ha nem Vredi hanem mondjuk Conti van rajta az is fél liter lenne?Nem tudom........!A gumáról annyit,hogy esőben szárazon hihetetlen mennyire fogja az autót mondhatni példaértékű ,szeretem feszegetni a határokat a hegyekben.Viszont a hangja,zavaró,mint ha egy traktorral száguldoznék 90km/h-val egy tornacsarnokbanVolt már előző autóimon(dieselről beszélek) 18-19"-os felnik ,váltó téli garnitúrákkal,de ekkora különbséget(még 2" váltóméretben sem tapasztaltam) mind fogyasztásban mind menetzajban.Vonja ki-ki le a konzekvenciát.Én az biztos,hogy legközelebb Contit veszek és kipróbálom,hogy akkor mekkora a fogyi különbség,de 90%-ban biztos vagyok ,hogy ez a Vredi nem a legenergiatakarékosabb gumák közé tartozik,szép-szép ,de fél litert viszont nem ér nekem.



köszi a tapasztalat megosztást.
ad 1, szélesebb a gumi, nagyobb a felni, valószínű nehezebb is, már csak a gumik miatt is. ettől nőhet a fogyasztás, én téli-nyári között nem látok, tapasztalok változást fogyasztásban, ha hasonló tempókkal és mentalitással közlekedem.

emlékezz vissza mit is írtunk, írtam anno erről a gumiról mikor belinkelted...
sajnos valamit valamiért, minden igazi esőmenő gumi hangos lesz, kopással meg csak rosszabb. de mivel sokat autópályázol és akér nagy esők is lehetnek nagyobb a tempó mindenképp biztonságosabb ez, mégha hangosabb is. Contiból nem tudom miylen volt neked, de ha iylen sport contact téma, akkor annak van Vredi megfelelője is, abban sem fogsz csalódni, de nyílván könnyebben megúszik, hisz szárazabb időre való.


Hát ,igen!Pont ez bajom ba...a meg,hogy most is ,nem volt egy száraz napom sem kint németben.Itthon nem használom az autót.Állandóan esik na,jó egy napot nem esett.Azt várom már,hogy "csapágyas"lesz az ablaktörlőm......Contiba ennél az autónál csak téli volt egyébként.Tudod az volt a szimpatikus ,hogy nem szlovén + román+szlovák gyártású volt a Vredi hanem holland.Nyári Michelin gumáim amik tavaly voltak rajta fuhh azt hiszem román volt......viszont amikor megvettem (2010-ben)akkor ugyanazon tipus volt mint a tavalyin és német gyártás ,mondhatom volt különbség.Mind1 elhasználom ezeket addig gyönyörködöm az esztétikában és legközelebb bepróbálkozok egy Contival"made in germany"-val



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 09. vasárnap, 19:26

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2013. június 09. vasárnap, 19:13


zoliika írta: E tapasztalatot azoknak írom akik felni váltás előtt állnak ill. gumi választás előtt.
2010 óta van meg jelenlegi autóm,ez év tavaszáig egy felni garnitúrával használtam,méretei:16"×7" et:47.Eddig tapasztalt fogyasztási tapasztalataim ezzel a felni garnitúrával nyáron Michelin és Bridgestone nyári 205/55/16" hangsúlyozom 95%-os pályázás 130-160km/h tempónál(na jó..időnként 180km/h),30%-os klíma használat mellett.5,6-5,7 liter volt/100km.Téli használat Conti ts 850 ,előző Dunlop 3D(über fos gumi) kemény német téli használat mellett (rekord -21 fok volt)6,0 lityi volt/100km.
Tavaly nov. környékén nem hittem a szememnek (M.o-on létezett az a felni ami mindig is tetszett 200 styling,ritka felnik még németben is )Jrtom hirdette itt a fórumon.Alku nélkül megvettem, festés bla-bla és hozzá ezeket a gumákatVredesteinfelni méretek 17"×8" gumi méretek 225/45/17".Fogyasztásom:klímát gyakorlatilag nem használtam,tempó az maradt 130-160km/h, autópálya 95% és a fogyim 6,2lityi/100km.Ez nekem nagyon fáj,ugyanis 100km és fél liter az sok ,figyelembe véve,hogy mennyit megyek.Nem kárpótol,hogy mennyire dögös az esztétika,képen nem mutat semmit,élőben nagyon szép .A gumi mintázata,a felni,ahogy terpeszt és látszódnak az Ate P.D-ek szóval nagyon mutat,de fél liter....Azt nem tudom,hogy lehet ha nem Vredi hanem mondjuk Conti van rajta az is fél liter lenne?Nem tudom........!A gumáról annyit,hogy esőben szárazon hihetetlen mennyire fogja az autót mondhatni példaértékű ,szeretem feszegetni a határokat a hegyekben.Viszont a hangja,zavaró,mint ha egy traktorral száguldoznék 90km/h-val egy tornacsarnokbanVolt már előző autóimon(dieselről beszélek) 18-19"-os felnik ,váltó téli garnitúrákkal,de ekkora különbséget(még 2" váltóméretben sem tapasztaltam) mind fogyasztásban mind menetzajban.Vonja ki-ki le a konzekvenciát.Én az biztos,hogy legközelebb Contit veszek és kipróbálom,hogy akkor mekkora a fogyi különbség,de 90%-ban biztos vagyok ,hogy ez a Vredi nem a legenergiatakarékosabb gumák közé tartozik,szép-szép ,de fél litert viszont nem ér nekem.



köszi a tapasztalat megosztást.
ad 1, szélesebb a gumi, nagyobb a felni, valószínű nehezebb is, már csak a gumik miatt is. ettől nőhet a fogyasztás, én téli-nyári között nem látok, tapasztalok változást fogyasztásban, ha hasonló tempókkal és mentalitással közlekedem.

emlékezz vissza mit is írtunk, írtam anno erről a gumiról mikor belinkelted...
sajnos valamit valamiért, minden igazi esőmenő gumi hangos lesz, kopással meg csak rosszabb. de mivel sokat autópályázol és akér nagy esők is lehetnek nagyobb a tempó mindenképp biztonságosabb ez, mégha hangosabb is. Contiból nem tudom miylen volt neked, de ha iylen sport contact téma, akkor annak van Vredi megfelelője is, abban sem fogsz csalódni, de nyílván könnyebben megúszik, hisz szárazabb időre való.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. június 09. vasárnap, 19:02


E tapasztalatot azoknak írom akik felni váltás előtt állnak ill. gumi választás előtt.
2010 óta van meg jelenlegi autóm,ez év tavaszáig egy felni garnitúrával használtam,méretei:16"×7" et:47.Eddig tapasztalt fogyasztási tapasztalataim ezzel a felni garnitúrával nyáron Michelin és Bridgestone nyári 205/55/16" hangsúlyozom 95%-os pályázás 130-160km/h tempónál(na jó..időnként 180km/h),30%-os klíma használat mellett.5,6-5,7 liter volt/100km.Téli használat Conti ts 850 ,előző Dunlop 3D(über fos gumi) kemény német téli használat mellett (rekord -21 fok volt)6,0 lityi volt/100km.
Tavaly nov. környékén nem hittem a szememnek (M.o-on létezett az a felni ami mindig is tetszett 200 styling,ritka felnik még németben is )Jrtom hirdette itt a fórumon.Alku nélkül megvettem, festés bla-bla és hozzá ezeket a gumákatVredesteinfelni méretek 17"×8" gumi méretek 225/45/17".Fogyasztásom:klímát gyakorlatilag nem használtam,tempó az maradt 130-160km/h, autópálya 95% és a fogyim 6,2lityi/100km.Ez nekem nagyon fáj,ugyanis 100km és fél liter az sok ,figyelembe véve,hogy mennyit megyek.Nem kárpótol,hogy mennyire dögös az esztétika,képen nem mutat semmit,élőben nagyon szép .A gumi mintázata,a felni,ahogy terpeszt és látszódnak az Ate P.D-ek szóval nagyon mutat,de fél liter....Azt nem tudom,hogy lehet ha nem Vredi hanem mondjuk Conti van rajta az is fél liter lenne?Nem tudom........!A gumáról annyit,hogy esőben szárazon hihetetlen mennyire fogja az autót mondhatni példaértékű ,szeretem feszegetni a határokat a hegyekben.Viszont a hangja,zavaró,mint ha egy traktorral száguldoznék 90km/h-val egy tornacsarnokbanVolt már előző autóimon(dieselről beszélek) 18-19"-os felnik ,váltó téli garnitúrákkal,de ekkora különbséget(még 2" váltóméretben sem tapasztaltam) mind fogyasztásban mind menetzajban.Vonja ki-ki le a konzekvenciát.Én az biztos,hogy legközelebb Contit veszek és kipróbálom,hogy akkor mekkora a fogyi különbség,de 90%-ban biztos vagyok ,hogy ez a Vredi nem a legenergiatakarékosabb gumák közé tartozik,szép-szép ,de fél litert viszont nem ér nekem.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 09. vasárnap, 19:03

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. október 02. kedd, 22:00



Nyert a dédelgetett álmom a mislen A4. Amúgy én is úgy vagyok h inkàbb hiszek a tapasztalatoknak mint az adac tesztnek.

Szóval mégegyszer köszönöm.

Talán még ha valaki megosztaná velem, h tapasztalt-e különbséget acél és alu között télen azt megköszönném. Pl mire kell figyelni, kényesebb-e stb.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. október 02. kedd, 16:46


BMW_0902 írta: Üdv kollégák!

Téli gumi vásár előtt állok. Van már pár elképzelésem, hogy milyet is kellene vennem, de mielőtt bedobom a közösbe, azelőtt megkérdezem, hogy mit használtok Ti?
Mire esküsztök?

(Amúgy 16-os alufelnire vadászok 205/55 R16 91-es abroncsot.)

Kösz előre is a tippeket!



DUNLOP Winter Sport 3D-t használok. Eddig nem volt vele problémám. Elég csöndes és jól tapad.
Azóta már van 4D is