- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 10:57
kzste írta:Robin68 írta:Levimester írta:kzste írta: Sziasztok!
Van egy pár 5 mm-es használt téli gumim és egy pár zsír új. Kérdésem pedig az hogy melyiket melyik tengelyre ajánlott tenni? Hajtottra vagy kormányzottra menjen az új?
Hátulra ajánlott az újabb gumma.
Az én személyes véleményem:
Igen, az okosok hátra javasolják a jobb gumit. Minden cikk erről szól. Na de... . Egy első kerék meghajtású autónál el is kell indulni valahogy. Kormányozni az autót úgy, hogy nincs megfelelő tapadás eléggé necces. Mégis mi kell ahhoz, hogy az autó hátulja kitörjön olyan szinten, hogy keresztbe álljon. Volt első kerék meghajtású autóm és nem mindig volt nekem se 4 gumira pénzem, így azoknál mindig az első kerekekre raktam fel a téli gumit. Mindig el tudtam indulni, mindig tudtam irányítani, mindig meg tudtam állni és titokzatos módon soha nem akart leelőzni a hátulja.
Hátsó meghajtásnál el kell indulni valahogy. Tehát hátra ajánlott rakni jó gumikat. Csak akkor hogy állok meg hiszen fékezéskor a tömeg előre összpontosul és ha nincs megfelelő tapadás nem is tudok megállni. Tehát előre is érdemes jó gumit tenni. Akkor hova tegyek jó gumikat egy hátsó kerekesnél???? Ezért én inkább vettem négyet és olcsóbbat, az olcsó kategórián belül azt amelyiket ismertem és már volt tapasztalatom vele. Ugyanis én szeretnék megállni, irányítani és elindulni is.
Akarok nagyon egy majmot de nem tudok neki banánt venni. Akkor miért akarok majmot????
Ez most nem anyagi kérdés, hogy legyen e rá új előre is vagy sem. Csak volt még egy pár amit úgy gondoltam használható lesz még ezen a télen, főleg amennyit használni fogjuk. Pusztán az érdekelt volna hogy melyik lenne most - ebben a helyzetben - előnyösebb, hajtott kerékre vagy kormányzottra.
én ebben a témában, mentem már szemben az árral. úgyanúgy gondolom mint Robin is, de én nagyon hülyének voltam nézve. nekünk évekig ment úgy egy kadett, hogy télen hátul nyári volt, elől volt csak téli. sosem tört ki a fara, mint ahogy magyarázni szokták, pedig voltak necces dolgok, ahol pont jelentkeznie kellett volna az esetnek. lehet a hivatalos magyarázata az, hogy hátra, én csak a gyakorlati részében tudom mondani, meg az általam tapaszt dolgokat. tehát én, az én technikámmal jobban meg tudom fogni az autó hátulját. viszont ha fékezek az eleje fogja jobban az utat, azzal irányítom az autót. szóval nálam nem sok, különbség van a gumik kopásában, de nekem a kopottabb van hátul mindig. nyilván az ideális az, ha egyforma, d egondolj bele, mindig a hajtott kerekeken kopik jobbra a gumi. ha első és hátsó tengelyen más méretű gumi van, nyílván nem fogsz évente két évente gumit cserélni, csak mert a hajtott keréken jobban kopik, de ott kell a jobb mintának lenni. egyébként pont a kitörés miatt van az, hogy a hátsó fék nem úgy fog, mint az első.