juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 16:51


Robin68 írta:
juhaszadika írta:
Robin68 írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, van két pár elég márkás nyári gumim(Continental sport contact3; Bridgestone), hogy lehet hogy egyiken sincs megjelölve a forgásirány? Esetleg utal rá vmi kifejezés a gumi oldalfalán?


Aszimmetrikus gumikon nem a forgásirány van megjelölve hanem, hogy melyik a külső oldal.


Jaja, olyat láttam hogy Inside. Szóval mindegy, hogy a 255-ös két hátsóból melyik kerül a bal illetve a jobb oldalra?

Ha használt akkor szerencsés lenne tudni melyik gumi melyik oldalon volt mert rosszabb esetben szálszakadás fordulhat elő. De az a lényeg, hogy jelölésnek megfelelően legyen a gumi oldala.
◾Belső oldal jelölései: Inside, Innenseite.
◾Külső oldal jelölései: Outside, Aussenseite.


Használt igen, így raktam vissza, de mivel nem jelöltem meg még ősszel, így az inside oldalon belül kopottabb gumik mentek a jobb oldalra, gondolom itt magyarba a jobb oldaliak kopnak hamarabb. Jobb oldali közlekedés, kátyúk stb.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 16:35


juhaszadika írta:
Robin68 írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, van két pár elég márkás nyári gumim(Continental sport contact3; Bridgestone), hogy lehet hogy egyiken sincs megjelölve a forgásirány? Esetleg utal rá vmi kifejezés a gumi oldalfalán?


Aszimmetrikus gumikon nem a forgásirány van megjelölve hanem, hogy melyik a külső oldal.


Jaja, olyat láttam hogy Inside. Szóval mindegy, hogy a 255-ös két hátsóból melyik kerül a bal illetve a jobb oldalra?

Ha használt akkor szerencsés lenne tudni melyik gumi melyik oldalon volt mert rosszabb esetben szálszakadás fordulhat elő. De az a lényeg, hogy jelölésnek megfelelően legyen a gumi oldala.
◾Belső oldal jelölései: Inside, Innenseite.
◾Külső oldal jelölései: Outside, Aussenseite.


juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 16:26


Robin68 írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, van két pár elég márkás nyári gumim(Continental sport contact3; Bridgestone), hogy lehet hogy egyiken sincs megjelölve a forgásirány? Esetleg utal rá vmi kifejezés a gumi oldalfalán?


Aszimmetrikus gumikon nem a forgásirány van megjelölve hanem, hogy melyik a külső oldal.


Jaja, olyat láttam hogy Inside. Szóval mindegy, hogy a 255-ös két hátsóból melyik kerül a bal illetve a jobb oldalra?


Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 16:21


juhaszadika írta: Sziasztok, van két pár elég márkás nyári gumim(Continental sport contact3; Bridgestone), hogy lehet hogy egyiken sincs megjelölve a forgásirány? Esetleg utal rá vmi kifejezés a gumi oldalfalán?


Aszimmetrikus gumikon nem a forgásirány van megjelölve hanem, hogy melyik a külső oldal.

juhaszadika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz juhaszadika

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 16:12


Sziasztok, van két pár elég márkás nyári gumim(Continental sport contact3; Bridgestone), hogy lehet hogy egyiken sincs megjelölve a forgásirány? Esetleg utal rá vmi kifejezés a gumi oldalfalán?

Tom22
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom22

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 18:26


YELLOW írta:
Tom22 írta: Sziasztok! (E91) A felnim elől 7,5 hátul 8,5 most a téli garnitúrám elől-hátul 225/45 r17,a gumisom ugyan így nyári garnitúrára is ezt akarja felrakni, viszont én úgy tudom hogy elől : 225/45 R17 hátul: 255/40 R17
Kérdés mit tegyek?


neked kell eldönteni. de hátra még a 245/40 R17is jó tud lenni. bár a 7,5-ön a 225 is ballonkás, akkor hátra is csak olyan kellene, tehát marad a 255 széles.
én BMW-re a téli szettek kivételével hátra szélesebbet tennék mindenképp... bár egy átlag családi kombin annyira nem mutat jól. viszont a 8,5-re meg kevés a 225, mármint megint hülyén fog kinézni az első kerékhez képest.


Köszi, úgy döntöttem megrendelem a széleset (255/45)


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 16:13


Tom22 írta: Sziasztok! (E91) A felnim elől 7,5 hátul 8,5 most a téli garnitúrám elől-hátul 225/45 r17,a gumisom ugyan így nyári garnitúrára is ezt akarja felrakni, viszont én úgy tudom hogy elől : 225/45 R17 hátul: 255/40 R17
Kérdés mit tegyek?


neked kell eldönteni. de hátra még a 245/40 R17is jó tud lenni. bár a 7,5-ön a 225 is ballonkás, akkor hátra is csak olyan kellene, tehát marad a 255 széles.
én BMW-re a téli szettek kivételével hátra szélesebbet tennék mindenképp... bár egy átlag családi kombin annyira nem mutat jól. viszont a 8,5-re meg kevés a 225, mármint megint hülyén fog kinézni az első kerékhez képest.


Tom22
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom22

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 16:10


Sziasztok! (E91) A felnim elől 7,5 hátul 8,5 most a téli garnitúrám elől-hátul 225/45 r17,a gumisom ugyan így nyári garnitúrára is ezt akarja felrakni, viszont én úgy tudom hogy elől : 225/45 R17 hátul: 255/40 R17
Kérdés mit tegyek?

zsozseszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz zsozseszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 12:09


Sziasztok!
Nyárra új gumikat kellene vennem, de nemigazán tudok választani azok közül amiket kinéztem. Tapasztalatokat és véleményeket szeretnék kérni tőletek.
Elöl: 225/40 R18, hátul: 255/35 R18 a méret.
A gumimárkák a következők:
- Dunlop Sport Maxx RT
- Vredestein Ultrac Vorti
- Uniroyal RainSport 3
- Vredestein Ultrac Sessanta
Illetve még annyi, hogy az olcsóbb kategóriájú ˇHigh Performance Technologieˇ gumikkal mi a helyzet?
Köszönöm!

solyom76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz solyom76

Fórumlakó

Elismertség: 7% (15 pont) | Hozzászólások: 201

Elküldve: 2014. október 04. szombat, 18:39


Levimester írta:
gabi87 írta: Valahol korábban olvastam egy tesztet, ahol azt tapasztalták, hogy 4 éve után már kimutatható a gumik teljesítményének romlása. Személyes tapasztalat szerint nagyon is számít a gumi kor. Szálltam már el nedves úton mély profilú, nem szétrepedezett, ám mint utólag kiderült 11 éves gumi miatt.
Öreg Ladámon is 9 éves Debica van hátul és nem erőssége már a tapadás. Korábban még egész jó fogott, de mára már csak csapatni jó, minden nap nem kockáztatnék vele.
Szóval ezek alapján nem hiszem el, hogy a gumi nem "romlandó" áru. Meg hát más gumi alkatrész is elöregszik idővel...



Előző off kocsimon mikor megtudtam a DOT szám jelentését, kiderült h 11 éves Continental gumik voltak, prof mélység bőven jó volt még, a kor látszott rajta viszont.
Nagy melegben iszonyat nyúlós-nyikorgós volt.
Szerintem 5-6 évnél tovább nem éri meg, akinél ennyi alatt nem kopik el, nem érdemes tovább használni.

Hát igen kinek mi,én speciel max 2 szezon után cserélem a gumikat akár nyári akár téli.. Bár megyek is bőven .



Levimester
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Levimester

Újonc

Elismertség: 19% (4 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2014. október 04. szombat, 15:08


gabi87 írta: Valahol korábban olvastam egy tesztet, ahol azt tapasztalták, hogy 4 éve után már kimutatható a gumik teljesítményének romlása. Személyes tapasztalat szerint nagyon is számít a gumi kor. Szálltam már el nedves úton mély profilú, nem szétrepedezett, ám mint utólag kiderült 11 éves gumi miatt.
Öreg Ladámon is 9 éves Debica van hátul és nem erőssége már a tapadás. Korábban még egész jó fogott, de mára már csak csapatni jó, minden nap nem kockáztatnék vele.
Szóval ezek alapján nem hiszem el, hogy a gumi nem "romlandó" áru. Meg hát más gumi alkatrész is elöregszik idővel...



Előző off kocsimon mikor megtudtam a DOT szám jelentését, kiderült h 11 éves Continental gumik voltak, prof mélység bőven jó volt még, a kor látszott rajta viszont.
Nagy melegben iszonyat nyúlós-nyikorgós volt.
Szerintem 5-6 évnél tovább nem éri meg, akinél ennyi alatt nem kopik el, nem érdemes tovább használni.

gabi87
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz gabi87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. október 04. szombat, 00:40


Valahol korábban olvastam egy tesztet, ahol azt tapasztalták, hogy 4 éve után már kimutatható a gumik teljesítményének romlása. Személyes tapasztalat szerint nagyon is számít a gumi kor. Szálltam már el nedves úton mély profilú, nem szétrepedezett, ám mint utólag kiderült 11 éves gumi miatt.
Öreg Ladámon is 9 éves Debica van hátul és nem erőssége már a tapadás. Korábban még egész jó fogott, de mára már csak csapatni jó, minden nap nem kockáztatnék vele.
Szóval ezek alapján nem hiszem el, hogy a gumi nem "romlandó" áru. Meg hát más gumi alkatrész is elöregszik idővel...



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. október 03. péntek, 23:38


A múltkor szóba került a gumik életkora. Nos a Goodyear szakembere szerint nem számít jelentősen, hogy hány éves a gumi. A szürke keretezett írás végén szerepel.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 03. péntek, 18:20


jokerface írta: Én Michelin Alpin5-öt vettem. Jókat írtak róla. Remélem nem csalódom. Nokian WR volt a téli felnijeimen eddig,2006-os gyártás DOT szerint. Nem volt rossz,csak már eléggé kopottak voltak és már azért 8 évesek. Nem vállaltam már be velük ezt a téli szezont inkább. Amúgy a Continental szerint,aki még nem olvasta volna:

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol a kereskedésekben, melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta. Európa vezető gumiabroncs gyártója, a Continental AG által lefolytatott tanulmány szerint ilyenkor két fő kérdés fogalmazódik meg a fogyasztókban. Az egyik, hogy az árut helyesen tárolták-e az eltelt időszak alatt, a másik, hogy a gyártás dátuma esetleg miért jóval korábbi, mint a vásárlás időpontja?! “Ha az abroncsokat helyesen tárolják, akkor állagromlás nem mutatható ki” kommentálja Björn Bolze, a Continental vállalat vevőszolgálati vezetője. “Az abroncsok nem romlandó termékek, mint például a joghurtok. A gyártási folyamatok során olyan adalékanyagokat kevernek a gumialapanyaghoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák az abroncs bárminemű teljesítménycsökkenését.” Az adalékanyagok garantálják, hogy az abroncs kiegyensúlyozott tulajdonságai megmaradjanak még akkor is, ha esetleg évekig tárolják. Ezek az abroncsok ugyanolyannak tekinthetők, mint az újak. Mindezek után szeretnénk minden vezetőt megnyugtatni arról, hogy ha nyári abroncsait eltárolja télire, akkor csak azért, mert pihennek egy pince vagy egy garázs mélyén, még tökéletesen használható állapotban vannak. Szakértői vélemények alapján a gyártástól számított 5 évvel később is ugyanolyan teljesítményt nyújtanak az abroncsok, mint ha most gördültek volna le a gyártószalagról. Azt azonban fontos kihangsúlyozni, hogy csak akkor, ha megfelelő módon tárolják őket. “A gyártási dátum sem befolyásolja hátrányosan a gyártók garanciavállalását, ugyanis ez nem a gyártási dátumtól, hanem a megvásárlás pillanatától lép életbe” magyarázza Björn Bolze.

Az abroncs potenciális élettartama nagymértékben múlik azon, hogy milyen körülmények között és milyen célokra szeretnénk használni. “Jelenleg nincs olyan törvény vagy jogszabály, amely szabályozná az abroncsok élettartamát” mutat rá Björn Bolze, és hozzáteszi: “Mi általánosan azt szoktuk javasolni, hogy a 10 évnél idősebb abroncsokat cseréljék le az állapotuktól függetlenül.” Azonban teljesen normál használat esetén az abroncsok futófelülete jóval korábban elkopik, mint az előbb említett 10 év. A lakókocsik és az utánfutók esetében előfordulhat olyan, hogy hosszabb ideig nem használják őket. Mivel az ezekre szerelt gumiabroncsok jelentős terhelésnek vannak kitéve, hosszabb parkolás után érdemes azokat ellenőriztetni a koruktól függetlenül. Ezekre az abroncsokra a törvényalkotók általában már jobban odafigyelnek. Ilyen Németország, ahol az utánfutó abroncsokat 100 km/h (62 mph) sebességhatárig hagyják jóvá, és törvény írja elő, hogy a kopás mértékétől függetlenül 6 évente le kell őket cserélni.

A Continental szakértőinek javaslata szerint a 10 évnél idősebb abroncsokat állapotuktól függetlenül cserélni kell.



Én is ezt a gumit vettem meg. Majd tesztelünk Beszéltem a gumisokkal, és ők is a 10 évet mondták élettartamra.

Ja, és felszabadult egy szett 205/55R16 DUNLOP SP Winter Sport 3D. Bár 7 évesek, még 6mm a futófelület mélysége. Ha valakinek esetleg kell, írjon.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 12:33


YELLOW írta:
kzste írta:
Robin68 írta:
Levimester írta:
kzste írta: Sziasztok!

Van egy pár 5 mm-es használt téli gumim és egy pár zsír új. Kérdésem pedig az hogy melyiket melyik tengelyre ajánlott tenni? Hajtottra vagy kormányzottra menjen az új?


Hátulra ajánlott az újabb gumma.


Az én személyes véleményem:
Igen, az okosok hátra javasolják a jobb gumit. Minden cikk erről szól. Na de... . Egy első kerék meghajtású autónál el is kell indulni valahogy. Kormányozni az autót úgy, hogy nincs megfelelő tapadás eléggé necces. Mégis mi kell ahhoz, hogy az autó hátulja kitörjön olyan szinten, hogy keresztbe álljon. Volt első kerék meghajtású autóm és nem mindig volt nekem se 4 gumira pénzem, így azoknál mindig az első kerekekre raktam fel a téli gumit. Mindig el tudtam indulni, mindig tudtam irányítani, mindig meg tudtam állni és titokzatos módon soha nem akart leelőzni a hátulja.
Hátsó meghajtásnál el kell indulni valahogy. Tehát hátra ajánlott rakni jó gumikat. Csak akkor hogy állok meg hiszen fékezéskor a tömeg előre összpontosul és ha nincs megfelelő tapadás nem is tudok megállni. Tehát előre is érdemes jó gumit tenni. Akkor hova tegyek jó gumikat egy hátsó kerekesnél???? Ezért én inkább vettem négyet és olcsóbbat, az olcsó kategórián belül azt amelyiket ismertem és már volt tapasztalatom vele. Ugyanis én szeretnék megállni, irányítani és elindulni is.
Akarok nagyon egy majmot de nem tudok neki banánt venni. Akkor miért akarok majmot????


Ez most nem anyagi kérdés, hogy legyen e rá új előre is vagy sem. Csak volt még egy pár amit úgy gondoltam használható lesz még ezen a télen, főleg amennyit használni fogjuk. Pusztán az érdekelt volna hogy melyik lenne most - ebben a helyzetben - előnyösebb, hajtott kerékre vagy kormányzottra.


én ebben a témában, mentem már szemben az árral. úgyanúgy gondolom mint Robin is, de én nagyon hülyének voltam nézve. nekünk évekig ment úgy egy kadett, hogy télen hátul nyári volt, elől volt csak téli. sosem tört ki a fara, mint ahogy magyarázni szokták, pedig voltak necces dolgok, ahol pont jelentkeznie kellett volna az esetnek. lehet a hivatalos magyarázata az, hogy hátra, én csak a gyakorlati részében tudom mondani, meg az általam tapaszt dolgokat. tehát én, az én technikámmal jobban meg tudom fogni az autó hátulját. viszont ha fékezek az eleje fogja jobban az utat, azzal irányítom az autót. szóval nálam nem sok, különbség van a gumik kopásában, de nekem a kopottabb van hátul mindig. nyilván az ideális az, ha egyforma, d egondolj bele, mindig a hajtott kerekeken kopik jobbra a gumi. ha első és hátsó tengelyen más méretű gumi van, nyílván nem fogsz évente két évente gumit cserélni, csak mert a hajtott keréken jobban kopik, de ott kell a jobb mintának lenni. egyébként pont a kitörés miatt van az, hogy a hátsó fék nem úgy fog, mint az első.


Nem nézek én hülyének senkit, pusztán tapasztalatlan vagyok és ezért kértem segítséget. Mostmár 2-1 akkor a hátra a kopottabb kerekeket verziónak.