zoliika írta:
Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!
ne haragudj meg, de sok mindent elég furcsán látsz (bár rám ugyanezt mondják).
apám régi kedettját mikor 99-be vettük G.Y. télivel adták, azzal ment egy nyarat, és azután még 12 évig télen. semmi baja nem volt. sosem hagyta cserben mindenhonnan kimászott. nekem is az a téli van amit adtak hozzá 6 éve, ami akkor sem új volt. 2004-es gumi, most kb 5,5 mm a minta. semmi bajom nincs vele, pedig 195-ös és szeretek kanyarokba bemenni. eccer vittem valakit, aki megjegyezte, hogy biztos a futóműnek köszönhető, hogy így tapad a hurka gumi.
teszem hozzé direkt hazsnáltat még sosem vettem, de van rokon aki igen, sport motorra is, és sosem volt probléma, minden autójára olyan gumikat vesz.
én értem a biztonságot, mert első dolgom volt, hogy új nyárikat vettem az autóra+fékcsere, amiknek semmi baja nem volt...
hogy miért van ennyi eladó 80%-os gumi? egyszerű. ma is olvastam egy sztorit, kb erről szól amit leírok. bevisznek autókat kereskedőkhöz, beszámíttatnak. az ilyen autókról leveszik a hazsnált, de jó állapotú gumikat és feltesznek egy szart, még a gumin is keresnek. vagy épp kintről hoznak be komplett kerekeket, amikről jön a gumi. vagy épp kamionokról esik le az új.
egy kopott téli szárazon hidegben még simán jó a futófelület végig ugyanaz az anyag, nem lehet különbség. max a nyári után nem úgy érzed.
ha egy gumi szar azt látni, ha szálszakadt, oké nem kell ezer éves gumikat megvenni. de a barázda mélysége nagy hóban jelent valamit, hogy mennyit tud fogni, meg latyakot elvezetni. engem speciel nem érdekel, ha kopott mert jobban csúszik
már két éve is említette a gumis, hogy majd köv. szezonra cserélni kell. hát nem érdekelt. tavaly ugyaniylen volt mint most. a 20-25centis hóban úgy ment, hogy meg sem nyekkent, pedig a hasa leért. nekem ilyen tapasztaltaim vannak, teszem hozzá, ha gumit kell vennem újat fogok, de ha nagyobbra váltok felnivel együtt, akkor nem biztos.
szerk.: jajj azt hittem anubisz írta, neki szántam volna az első sort
de azé ne haragudjatok
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 06. csütörtök, 21:47