autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz Rumceis13

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. június 12. szerda, 11:00


[b]Adom olcsóbban: 6ezer/db[/b]
Eladó 4db Goodyear EAGLE NCT 5A, 195/55 R16-os méretű, defekettűrő nyári abroncs. Az egyik pár 5 mm-es, a másik pedig 5,5-6 mm-es profilmélységgel. Ár.: 9ezer/db
Megtekinthető Debrecen környékén!

Üdv!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. június 25. kedd, 15:51

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. február 17. vasárnap, 18:58


Szemy írta: Ide kapcsolodoan ismet van egy sztorim:

Egy masik nemet kollegam, aki Düsseldorfbol jar at dolgozni Kölnbe minden nap, mar 2 eve ugyanazzal a teligumival jar. Mar 2 nyarat es harom telet lenyomott ezzel a teli gumival. Kerdeztem töle, hogy nincs gond a teligumival nyaron, de ö nagyon meg van vele elegedve. Ja, egyebkent müszaki szakember (meghozza nem is rossz).

Szemy


Nincs baj, amíg nincs baj ---- szokta mondani egy volt kollégánk. Jónéhány méterrel hosszabb a fékútja a téliguminak nyáron (mondjuk télen is!) , ez eddig neki nem hiányzott soha. De egyszer kerüljön egy kritikusabb helyzetbe, akkor már késő lesz. Lehet rizikózni, be is jöhet akár mindíg is, de életek múlhatnak rajta. És akkor ne egy garnitúra gumi árán múljon!



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. február 17. vasárnap, 14:29


Ide kapcsolodoan ismet van egy sztorim:

Egy masik nemet kollegam, aki Düsseldorfbol jar at dolgozni Kölnbe minden nap, mar 2 eve ugyanazzal a teligumival jar. Mar 2 nyarat es harom telet lenyomott ezzel a teli gumival. Kerdeztem töle, hogy nincs gond a teligumival nyaron, de ö nagyon meg van vele elegedve. Ja, egyebkent müszaki szakember (meghozza nem is rossz).

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. február 17. vasárnap, 12:55


YELLOW írta:
brutus20 írta:
Szemy írta: Huha, nekem meg soha nem voltak uj gumik az autoimon, igaz meg soha eletemben nem is vettem gumit. Amikor megvasaroltam az autoimat (hasznaltan), akkor kaptam hozza mindig teli gumikat is felnivel együtt. Olyan 4-5 evesek voltak ca. 5,5-6mm-es profilmelyseggel. Mire lekoptak kb. 3,5-4mm-re, addigra meg aladasra került az auto.

Egy duisburgi kollega viszont 12 eves teli gumival jar, igaz a profilmelyseg böven jo.

Szemy


Ez a 12 éves téli gumis dolog nem semmi. Én 8 éves téli gumikat használtam egy off autón, a profilmélysége jó volt, de nem nagyon akart tapadni már a végén. Levéve a felniről olyan kemény volt, mint a kő...ki is dobtam a fenébe


akkó nézd meg a nygáruházakban a debica téliket olyan puha szinte kezedbe elmálik nah az kibír egy szezont vajon?


A nagyáruházakban 20°C van benn, a téligumit meg 7°C alatt használéja az ember. Ott jelentősen keményebb, kopásállóbb. Viszont ha nyáron használod a téligumit, mint egyes elvetemültek, akkor egyrészt mindenkit veszélyeztetnek a közlekedésben, másrészt piszokgyorsan elkopik, de ha a következő télre marad még minta rajta a közlekedéshez, akkor nyáron a forró aszfalton gyorsabban keményedik a gumi, mintha tárolva lenne valami műhelyben. A keményedés ugyanis a gumi további vulkanizációja, ami melegben gyorsabb. És minél gyengébb minőségű a gumi, annál nagyobbak a változások a hőmérséklet függvényében. Szóval télen még rosszabb lesz, mert már túlzottan kemény lesz.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. február 17. vasárnap, 12:57

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. december 07. péntek, 16:07


brutus20 írta:
Szemy írta: Huha, nekem meg soha nem voltak uj gumik az autoimon, igaz meg soha eletemben nem is vettem gumit. Amikor megvasaroltam az autoimat (hasznaltan), akkor kaptam hozza mindig teli gumikat is felnivel együtt. Olyan 4-5 evesek voltak ca. 5,5-6mm-es profilmelyseggel. Mire lekoptak kb. 3,5-4mm-re, addigra meg aladasra került az auto.

Egy duisburgi kollega viszont 12 eves teli gumival jar, igaz a profilmelyseg böven jo.

Szemy


Ez a 12 éves téli gumis dolog nem semmi. Én 8 éves téli gumikat használtam egy off autón, a profilmélysége jó volt, de nem nagyon akart tapadni már a végén. Levéve a felniről olyan kemény volt, mint a kő...ki is dobtam a fenébe


akkó nézd meg a nygáruházakban a debica téliket olyan puha szinte kezedbe elmálik nah az kibír egy szezont vajon?

brutus20
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz brutus20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2012. december 07. péntek, 14:54


Szemy írta: Huha, nekem meg soha nem voltak uj gumik az autoimon, igaz meg soha eletemben nem is vettem gumit. Amikor megvasaroltam az autoimat (hasznaltan), akkor kaptam hozza mindig teli gumikat is felnivel együtt. Olyan 4-5 evesek voltak ca. 5,5-6mm-es profilmelyseggel. Mire lekoptak kb. 3,5-4mm-re, addigra meg aladasra került az auto.

Egy duisburgi kollega viszont 12 eves teli gumival jar, igaz a profilmelyseg böven jo.

Szemy


Ez a 12 éves téli gumis dolog nem semmi. Én 8 éves téli gumikat használtam egy off autón, a profilmélysége jó volt, de nem nagyon akart tapadni már a végén. Levéve a felniről olyan kemény volt, mint a kő...ki is dobtam a fenébe

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2012. december 07. péntek, 14:37


Huha, nekem meg soha nem voltak uj gumik az autoimon, igaz meg soha eletemben nem is vettem gumit. Amikor megvasaroltam az autoimat (hasznaltan), akkor kaptam hozza mindig teli gumikat is felnivel együtt. Olyan 4-5 evesek voltak ca. 5,5-6mm-es profilmelyseggel. Mire lekoptak kb. 3,5-4mm-re, addigra meg aladasra került az auto.

Egy duisburgi kollega viszont 12 eves teli gumival jar, igaz a profilmelyseg böven jo.

Szemy


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 22:38


YELLOW írta: anubisz:

zoliika: idehaza nem lényeg annyira. a külföldi esetet, hegyekben nem vitatom... de a linkelt gumi, pont az a conti, ami ha zsír új volna sem a legjobb hóban. hiába volt tesztgyőztes valamikor. a minta, a barázdák szélessége, sűrűsége téli száraz, vagyos útra való inkább. sok ember nem foglalkozik ilyen részletekkel, csak vesz valamit, aztán meg csodálkozik, meg szitkozódik, minősíti a gumit. a gumisnak kéne felvilágosítani, de annak meg nem érdeke, vagy épp leszarja, hogy épp adott területre, autóra mi lenne az ideális, márka, minta, stb.


Tényleg nem akarnék mélységekbe belemenni.De írtad,hogy azért vettem észre akkora különbséget tavaly a már használt téli gumán,mert váltottam nyáriról télire és "furcsa "volt.Nem!Kicseréltem októberben és dec.környékén volt havas latyakos az út és meglepődtem,hogy tavaly még jó volt most meg csúszkáltam,mint a hülye gyerek a sípályán síléc nélkül.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 22:17


anubisz:

zoliika: idehaza nem lényeg annyira. a külföldi esetet, hegyekben nem vitatom... de a linkelt gumi, pont az a conti, ami ha zsír új volna sem a legjobb hóban. hiába volt tesztgyőztes valamikor. a minta, a barázdák szélessége, sűrűsége téli száraz, vagyos útra való inkább. sok ember nem foglalkozik ilyen részletekkel, csak vesz valamit, aztán meg csodálkozik, meg szitkozódik, minősíti a gumit. a gumisnak kéne felvilágosítani, de annak meg nem érdeke, vagy épp leszarja, hogy épp adott területre, autóra mi lenne az ideális, márka, minta, stb.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 21:57


anubisz írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:

Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!



ne haragudj meg, de sok mindent elég furcsán látsz (bár rám ugyanezt mondják).
apám régi kedettját mikor 99-be vettük G.Y. télivel adták, azzal ment egy nyarat, és azután még 12 évig télen. semmi baja nem volt. sosem hagyta cserben mindenhonnan kimászott. nekem is az a téli van amit adtak hozzá 6 éve, ami akkor sem új volt. 2004-es gumi, most kb 5,5 mm a minta. semmi bajom nincs vele, pedig 195-ös és szeretek kanyarokba bemenni. eccer vittem valakit, aki megjegyezte, hogy biztos a futóműnek köszönhető, hogy így tapad a hurka gumi.
teszem hozzé direkt hazsnáltat még sosem vettem, de van rokon aki igen, sport motorra is, és sosem volt probléma, minden autójára olyan gumikat vesz.
én értem a biztonságot, mert első dolgom volt, hogy új nyárikat vettem az autóra+fékcsere, amiknek semmi baja nem volt...
hogy miért van ennyi eladó 80%-os gumi? egyszerű. ma is olvastam egy sztorit, kb erről szól amit leírok. bevisznek autókat kereskedőkhöz, beszámíttatnak. az ilyen autókról leveszik a hazsnált, de jó állapotú gumikat és feltesznek egy szart, még a gumin is keresnek. vagy épp kintről hoznak be komplett kerekeket, amikről jön a gumi. vagy épp kamionokról esik le az új.
egy kopott téli szárazon hidegben még simán jó a futófelület végig ugyanaz az anyag, nem lehet különbség. max a nyári után nem úgy érzed.
ha egy gumi szar azt látni, ha szálszakadt, oké nem kell ezer éves gumikat megvenni. de a barázda mélysége nagy hóban jelent valamit, hogy mennyit tud fogni, meg latyakot elvezetni. engem speciel nem érdekel, ha kopott mert jobban csúszik már két éve is említette a gumis, hogy majd köv. szezonra cserélni kell. hát nem érdekelt. tavaly ugyaniylen volt mint most. a 20-25centis hóban úgy ment, hogy meg sem nyekkent, pedig a hasa leért. nekem ilyen tapasztaltaim vannak, teszem hozzá, ha gumit kell vennem újat fogok, de ha nagyobbra váltok felnivel együtt, akkor nem biztos.

szerk.: jajj azt hittem anubisz írta, neki szántam volna az első sort de azé ne haragudjatok


egyet értek, ha méteres havak lennének 2 hónapig, megérteném, ott se a gumi, a profil miatt.


Így van Anubisz méteres havak vannak.......ott ahol vagyok.Nem vitatkozok nem győzködök senkit.Többszörös viszonyítási alapon Én leírtam amit tapasztaltam.
Csóközön!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 21:52


anubisz írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:

Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!



ne haragudj meg, de sok mindent elég furcsán látsz (bár rám ugyanezt mondják).
apám régi kedettját mikor 99-be vettük G.Y. télivel adták, azzal ment egy nyarat, és azután még 12 évig télen. semmi baja nem volt. sosem hagyta cserben mindenhonnan kimászott. nekem is az a téli van amit adtak hozzá 6 éve, ami akkor sem új volt. 2004-es gumi, most kb 5,5 mm a minta. semmi bajom nincs vele, pedig 195-ös és szeretek kanyarokba bemenni. eccer vittem valakit, aki megjegyezte, hogy biztos a futóműnek köszönhető, hogy így tapad a hurka gumi.
teszem hozzé direkt hazsnáltat még sosem vettem, de van rokon aki igen, sport motorra is, és sosem volt probléma, minden autójára olyan gumikat vesz.
én értem a biztonságot, mert első dolgom volt, hogy új nyárikat vettem az autóra+fékcsere, amiknek semmi baja nem volt...
hogy miért van ennyi eladó 80%-os gumi? egyszerű. ma is olvastam egy sztorit, kb erről szól amit leírok. bevisznek autókat kereskedőkhöz, beszámíttatnak. az ilyen autókról leveszik a hazsnált, de jó állapotú gumikat és feltesznek egy szart, még a gumin is keresnek. vagy épp kintről hoznak be komplett kerekeket, amikről jön a gumi. vagy épp kamionokról esik le az új.
egy kopott téli szárazon hidegben még simán jó a futófelület végig ugyanaz az anyag, nem lehet különbség. max a nyári után nem úgy érzed.
ha egy gumi szar azt látni, ha szálszakadt, oké nem kell ezer éves gumikat megvenni. de a barázda mélysége nagy hóban jelent valamit, hogy mennyit tud fogni, meg latyakot elvezetni. engem speciel nem érdekel, ha kopott mert jobban csúszik már két éve is említette a gumis, hogy majd köv. szezonra cserélni kell. hát nem érdekelt. tavaly ugyaniylen volt mint most. a 20-25centis hóban úgy ment, hogy meg sem nyekkent, pedig a hasa leért. nekem ilyen tapasztaltaim vannak, teszem hozzá, ha gumit kell vennem újat fogok, de ha nagyobbra váltok felnivel együtt, akkor nem biztos.

szerk.: jajj azt hittem anubisz írta, neki szántam volna az első sort de azé ne haragudjatok


egyet értek, ha méteres havak lennének 2 hónapig, megérteném, ott se a gumi, a profil miatt.


Mit írtam én? megint betámadtál? hol írok ilyen baromságot, hogy 80% gumit ki kell dobni lentebb már írtam az én véleményem.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 21:50


YELLOW írta:
zoliika írta:

Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!



ne haragudj meg, de sok mindent elég furcsán látsz (bár rám ugyanezt mondják).
apám régi kedettját mikor 99-be vettük G.Y. télivel adták, azzal ment egy nyarat, és azután még 12 évig télen. semmi baja nem volt. sosem hagyta cserben mindenhonnan kimászott. nekem is az a téli van amit adtak hozzá 6 éve, ami akkor sem új volt. 2004-es gumi, most kb 5,5 mm a minta. semmi bajom nincs vele, pedig 195-ös és szeretek kanyarokba bemenni. eccer vittem valakit, aki megjegyezte, hogy biztos a futóműnek köszönhető, hogy így tapad a hurka gumi.
teszem hozzé direkt hazsnáltat még sosem vettem, de van rokon aki igen, sport motorra is, és sosem volt probléma, minden autójára olyan gumikat vesz.
én értem a biztonságot, mert első dolgom volt, hogy új nyárikat vettem az autóra+fékcsere, amiknek semmi baja nem volt...
hogy miért van ennyi eladó 80%-os gumi? egyszerű. ma is olvastam egy sztorit, kb erről szól amit leírok. bevisznek autókat kereskedőkhöz, beszámíttatnak. az ilyen autókról leveszik a hazsnált, de jó állapotú gumikat és feltesznek egy szart, még a gumin is keresnek. vagy épp kintről hoznak be komplett kerekeket, amikről jön a gumi. vagy épp kamionokról esik le az új.
egy kopott téli szárazon hidegben még simán jó a futófelület végig ugyanaz az anyag, nem lehet különbség. max a nyári után nem úgy érzed.
ha egy gumi szar azt látni, ha szálszakadt, oké nem kell ezer éves gumikat megvenni. de a barázda mélysége nagy hóban jelent valamit, hogy mennyit tud fogni, meg latyakot elvezetni. engem speciel nem érdekel, ha kopott mert jobban csúszik már két éve is említette a gumis, hogy majd köv. szezonra cserélni kell. hát nem érdekelt. tavaly ugyaniylen volt mint most. a 20-25centis hóban úgy ment, hogy meg sem nyekkent, pedig a hasa leért. nekem ilyen tapasztaltaim vannak, teszem hozzá, ha gumit kell vennem újat fogok, de ha nagyobbra váltok felnivel együtt, akkor nem biztos.

szerk.: jajj azt hittem anubisz írta, neki szántam volna az első sort de azé ne haragudjatok


egyet értek, ha méteres havak lennének 2 hónapig, megérteném, ott se a gumi, a profil miatt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 21:46


zoliika írta:

Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!



ne haragudj meg, de sok mindent elég furcsán látsz (bár rám ugyanezt mondják).
apám régi kedettját mikor 99-be vettük G.Y. télivel adták, azzal ment egy nyarat, és azután még 12 évig télen. semmi baja nem volt. sosem hagyta cserben mindenhonnan kimászott. nekem is az a téli van amit adtak hozzá 6 éve, ami akkor sem új volt. 2004-es gumi, most kb 5,5 mm a minta. semmi bajom nincs vele, pedig 195-ös és szeretek kanyarokba bemenni. eccer vittem valakit, aki megjegyezte, hogy biztos a futóműnek köszönhető, hogy így tapad a hurka gumi.
teszem hozzé direkt hazsnáltat még sosem vettem, de van rokon aki igen, sport motorra is, és sosem volt probléma, minden autójára olyan gumikat vesz.
én értem a biztonságot, mert első dolgom volt, hogy új nyárikat vettem az autóra+fékcsere, amiknek semmi baja nem volt...
hogy miért van ennyi eladó 80%-os gumi? egyszerű. ma is olvastam egy sztorit, kb erről szól amit leírok. bevisznek autókat kereskedőkhöz, beszámíttatnak. az ilyen autókról leveszik a hazsnált, de jó állapotú gumikat és feltesznek egy szart, még a gumin is keresnek. vagy épp kintről hoznak be komplett kerekeket, amikről jön a gumi. vagy épp kamionokról esik le az új.
egy kopott téli szárazon hidegben még simán jó a futófelület végig ugyanaz az anyag, nem lehet különbség. max a nyári után nem úgy érzed.
ha egy gumi szar azt látni, ha szálszakadt, oké nem kell ezer éves gumikat megvenni. de a barázda mélysége nagy hóban jelent valamit, hogy mennyit tud fogni, meg latyakot elvezetni. engem speciel nem érdekel, ha kopott mert jobban csúszik már két éve is említette a gumis, hogy majd köv. szezonra cserélni kell. hát nem érdekelt. tavaly ugyaniylen volt mint most. a 20-25centis hóban úgy ment, hogy meg sem nyekkent, pedig a hasa leért. nekem ilyen tapasztaltaim vannak, teszem hozzá, ha gumit kell vennem újat fogok, de ha nagyobbra váltok felnivel együtt, akkor nem biztos.

szerk.: jajj azt hittem anubisz írta, neki szántam volna az első sort de azé ne haragudjatok

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 06. csütörtök, 21:47

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 21:45


zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
BalaBMW írta:
hartiatt írta: Sziasztok!
Szerintetek megéri ennyiért ez a felni+gumi?
http://www.boorze.com/hu/car_p..._R16/28361

Köszi


Szerintem nem. Pl. gyári 16-os felnit jó gummával már 60-80.000 Ft között lehet kapni. Amúgy speciell nekem nem is tetszik a felni... (de ez csak egyéni vélemény)


Ezt ennyiért és ráadásul replika(ilyen gumit meg fel sem raknék már a lényeg lekopott róla),biztos nem venném meg.Ennyiért eredeti használtat kapsz és 17"-ban vagy ha szerencséd van 18"-ban



mi baja annak a guminak? simán van 85%-os... de több is, az a mélység úgy van 7,5 mm, hogy nah


Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!


Azért ne legyünk már annyira szőrösszívűék, nincs annak a guminak a profiljával semmi gond. Az Ország háromnegyede ennél szarabb gumikkal jár, de a fele biztos. Én is csak új gumit veszek, de ha ezt fel kéne raknom, teljes nyugalommal tenném, úgy gondolom télen a latyak miatt talán az 50% profilnál kezdődik az idegeskedés, ott már szárul veri ki a fost. Persze ha száraz tél lenne,még kisebb is elég lenne. Ha meg nagy hó van, mindegy mit teszel fel. Azért 20% kopásnál ebben az Országba ne keljen még eldobni a gumit, Az Alpokba biztos eldobnám, de itt a 3 hónap alatt van 2,3 hétig hó, kicsit túlzás lenne.


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 21:22


YELLOW írta:
zoliika írta:
BalaBMW írta:
hartiatt írta: Sziasztok!
Szerintetek megéri ennyiért ez a felni+gumi?
http://www.boorze.com/hu/car_p..._R16/28361

Köszi


Szerintem nem. Pl. gyári 16-os felnit jó gummával már 60-80.000 Ft között lehet kapni. Amúgy speciell nekem nem is tetszik a felni... (de ez csak egyéni vélemény)


Ezt ennyiért és ráadásul replika(ilyen gumit meg fel sem raknék már a lényeg lekopott róla),biztos nem venném meg.Ennyiért eredeti használtat kapsz és 17"-ban vagy ha szerencséd van 18"-ban



mi baja annak a guminak? simán van 85%-os... de több is, az a mélység úgy van 7,5 mm, hogy nah


Mindig "gagyiztam" a használt gumikkal és meg voltam esküdve,hogy a használt gumi az azért jó,mert ugyanaz mint az új a megalomán,sznob emberek azért adják el ,mert sok a pénzük........aztán tavaly előtt megvettem az új dunlop-ot télire egy lapon nem lehetett említeni a csoda olcsó 10e Huf/db áron megvett használt gumival,mert akkora a különbség tapadásban.Téliről beszélek persze!Aztán tavaly télen újra vissza raktam télire az előző évben megvett gumákat addig 10e km-t tettem bele és mikor "bevetés" volt rossz idő és latyak mintha nem is azt gumit használtam volna előző évben,egy rakás szar volt.....aztán mentem reklamálni!Mi ez?Elfogyott a gumi?Erre a gumis:"sajnos sokan nincsenek azzal tisztában,hogy egy téli gumi élete a harmada a nyárinak" és igaza van sajnos!Német kollégáim is azt mondják teljesen más téma a téli gumi mint a nyári.Ők is max.10e km-t mennek egy szettel,itthon ezt nem akarják felfogni és nem is hiszik el.Persze kint más a téma,a tél sajnos kezdem észrevenni,hál' istennek az autóm sosem hagy cselben,de a téli gumit Én is dobom le 10e km után,mert nem kockáztatok.Gyorsan közlekedek,sokat megyek és kenyérkereső.Ezt csak azért írtam le,mert azok a gumik amiket tavaly visszaraktam és azt megelőző előző évben még újonnan vettem különben néztek ki,mint a fent hirdetett gumik állapota.Egy valamin érdemes elgondolkozni!Miért lehet annyi használt gumit kapni ?Miért adják el "70-80%-an" a gumikat és vesznek helyette újat?Mert sok a pénzük?NeeeeemÉletből csak egy van!