Sziasztok.Jó rég voltam.Leírom a sztorit.Elkezdett világítani nálam is a dsc és a kézifék lámpa véletlenszerűen.Gondoltam a kormányszög jeladóra,a keréksebesség mérő szenzorra,szóval elvittem diagra.18 000 volt márkaszervízben.Kiadta h. dsc nyomásszenzor 1 és 2 hiba.Ez az első és a hátsó fékkör magyarul ugye.Innen kezdtem el gondolkozni másképp,mert egyszerre 2 szenzor nem mehet tönkre gondoltam...Előtte egy mezei diaggal olvastattam ki a hibakódokat,ott a szerelő abs kocka hibával rémisztgetett,ott is dsc nyomás hibát írt amúgy,pedig az valami univerzális diag volt...Alaposan átnéztem a motorteret,és észrevettem h. a fékolaj tartály kupakjánál ereszt kicsit a rendszer.Főleg erős fékezések után csinálta...Nemrég cseréltettem fékolajat,ami elég átlátszó ugye,mert friss.Mondom veszek a kupakhoz tömítő gyűrűt.Ez volt még 3500 ft.A diaggal együtt már 21 500 ft-nál jártam és a probléma ugyanúgy fennállt.Mikor megjött a tömítőgumi,letekertem a kupakot a fékfolyadék tartályról,és látom h. atom módon tele van.A f*sz szerelő annyira túltöltötte,hogy a betöltőnyílás tetejéig volt benne a cucc.Leszívtam belőle 1 decit legalább,hogy mikor a szenzort is beteszem a helyére,akkor a max jelzésnél legyen éppen.Most már nem folyik semmi a tartályból,erős fékezés után sem,illetve a lámpák sem égnek...Ilyen kis apró dolog miatt az ember fizet egy vagyont,és egyik szerelő sem vette észre a problémákat...Hála az égnek nem csöpögött a fényezésre a fékolaj,átnéztem lámpával a motorteret.Aki a fékfolyadékot cserélte,azt jól valagba kellene rugdosnom...
Rengeteg mekk mester van sajnos az autószerelők között.Leírtam a történteket,hátha valakinek segítek vele.Amúgy a 2 nyomás szenzorra kaptam egy 130 000-es árajánlatot.A másik szerelő meg abs kockákat beszélt,és rémisztgetett 200-300 000 ft-os költségekkel.Még jó,hogy nem dőltem be egyiknek sem...A túltöltött fékfolyadék miatt volt a dsc hiba jelzés,és a tartály eresztése is.Csak sajnos egyik nagyszerű szerelő sem vette ezt észre még a márkaszervízben sem,pedig csináltak egy állapot felmérést is ingyen a kocsiról a diag mellé...A legtöbb autószerelő trehány,és le akarják húzni az embert.A mostani történetem is igazolja ezt a dolgot. ABS kocka,meg DSC nyomás szenzor(mindkettő) hiba aha...A dsc nyomás szenzort valóban beírta hibának,de a túltöltött fékfolyadék miatt ugye...Cseréljem őket ki,mert rosszak...A másik szerelő meg abs kockázott hasraütés szerűen...
Undorító,hogy mik mennek.Ha az ember nem figyel oda,simán átverik.
A fórumban találtam hasonló dolgot másnál,de sajnos csak utólag,mikor már megjártam a hadak útját
Vadasz69 hozzászólása
Utoljára szerkesztve (11 alkalommal): 2021. július 17. szombat, 15:04