- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2019. január 16. szerda, 17:15
YELLOW írta:adams22 írta:TomyMU írta:adams22 írta:YELLOW írta:adams22 írta:TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.
Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.
én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? mert ilyen szerelő sok van.
értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum?
Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne.
én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik.
itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?
YouTube videó
itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil
YouTube videó
Így van nincs rá biztosíték hogy amit beleraktak az jó. Én is ettől tartok hogy az utángyártott Febis amit beleraktam az fos. Ezért leszek kíváncsi a tiédre.
De nekünk az e87-el sincs probléma szépen megy stabil az alapjárat és abban is van kicsi vákuum amikor felnyitod. És kicsit a motor járása is megváltozik. + még egy ismerősöm is mondta hogy neki is ilyen (e46) és neki is lett cserélve. Viszont neki hidegen is vákuumos nekem meg nem. Mostmár fogalmam sincs, hogy mi a jó és mi nem
A 6 hengeres M54-es videóra visszatérve..nem nézted végig vagy nem tudom, de 0:42-től meg már úgy remeg a motor mikor leveszi a sapkát mint az enyém. Plussz írja lentebb kommentbe hogy:
" That sounds normal to me, slight vacuum from the cap is normal. The problem is when the oil cap sucked down hard like a vacuum cleaner and hard to remove. "
és
" No, the strong suction you see here shows a failed CCV valve. A properly functioning valve will have very little suction "
Ergó, ha ennyire szív az is hibás..egy kicsit kell szívnia. Tehát vákuumos a rendszer.
Na most akko' mi van?
Igen, olyan szerelő, hogy 30 éve dolgozik a szakmájában, évek óta neki is E46 van, és évek óta neki hordom az autót és a családom is, és eddig mindig rendesen megcsinálta mert sose volt baj. Szóval igen, hiszek neki és bízom benne, és tudásában. Egyébként már régóta szar lehetett a CCV szelepem, mert mielőtt fel nem adta a szolgálatot, nekem mikor levettem az olajbeöntő sapkát, nem vákuum keletkezett, hanem kicsit verte is kifele az olajat, de én basztam el mert hát ugye honnét tudtam volna hogy már cserés lenne az alkatrész. Mindegy, most jó minden, közel 1 év után problémamentes, azt nem tudom viszont hogy milyen márkájút rakott bele, illetve még annyit, hogy nekem hidegen és melegen is bedadog ha leveszem a sapkát.
Mármint azt tudod hogy bedadog neked hideg/melegen vagy azt sem tudod mint a márkát? Bocsi csak nem volt egyértelmű.
Nekem most úgy van hogy hidegen kicsit csap ki olajat melegen meg vákuum. De tavaly mielőtt még cseréltem azelőtt rendesen köpködte ki az olajat melegen is. Akkor nem volt egy szem vákuum sem. Most valamivel jobb de nem tökéletes.
Félek, hogy mechanikai hiba lesz. :/
na szóval. okosabb nem lettem.
hidegen, tök hidegen, olajbetöltő kinyit, inkább mintha kifelé jönne, veri ki az olajat, de csak ami a láncról verődik ki. igazából nem tűnt úgy, hogy a fordulat változna. még nem hagyta el a kéket a mutató, mikor kihúztam a nívót. akkor viszont szívott befelé, és változott a hang is, de nem minden esetben. ez kb. az indítás után 2 perccel. ez után az olajbetöltőre is egyszer változott a hang, ott nem éreztem különösebb szívást.
melegen meg kb semmi, se így , se úgy. nem érzek vákuumot, de kifelé sem fúj, sőt a fordulaton sem veszek észre változást.
szerintem ha egyszer majd összefutunk, akkor megnézed, mert én nem tudom.
mert amikor volt fordulatváltozás, a mutató nem láttam, hogy remegne vagy ilyesmi, ingadozna, csak a hangján vettem észre.
Jó akkor végülis ugyan olyan mint nekem Hidegen egy picit csapódik ki a láncról. Vákum nem sok.
Melegen meg nekem se nagy , de vákuum van. Szerintem neked is csak annyira kicsi hogy alig érezni. A motor fordulat nekem sem változik csak ilyen hülyén bedadog. Meg hülye hangja is van. Úgy látom akkor ezzel nem lesz probléma. Köszi!!