Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 16:03


InsectKiller írta: Az tuti bizti! Hidegen 3000fölé sose nincs pörgetve a gép!
Csak ha elérte a megfelelõ hõmérsékletet. Nem akarom én kifektetni...
De ha ez jó, akkor jó!

Mathias írta: + hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...

Na reggel megnéztem!
kb. 2km után mutató negyed állás 3-4km üzemi höm....
ugyan ugy mint a tiéd!
szerintem ez normális!
üdv:
ma

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 14:56


Woockie írta:
Robinson írta: És abban a helyzetben mi van, mikor már a 300. km-ert hajtod, és a azt veszed észre, hogy visszament az elsõ rovátkáig a mutató? Akkor is vissza kell venni az agresszióból? Hegynek felfelé 2000 alatt?
Azért kérdezem, mert tegnap velem pont ez esett meg. De érdekes, csak egy kis szakaszon ment vissza a mutató..

kilometerert? (alahuzott resz) Egyebkent nekem akkor csinalt ilyent, amikor szar volt a termosztat, normal esetben elvileg nem szabadna visszaesnie menet kozben a vizhomersekletnek, legalabbis jelentosen nem. Benzinesnel. Dieselnel nem tudom, de csodalnam, ha nem igy lenne.


Nem szabad visszaesnie! Nekem ha egyszer eléri a függõlegest soha nem moccan onnan se fel se le! Tutira termosztát problémád van szerintem is...
Ja és nem kell visszavenni, told neki nyugodtan ...
üdv!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 13:51


Robinson írta: És abban a helyzetben mi van, mikor már a 300. km-ert hajtod, és a azt veszed észre, hogy visszament az elsõ rovátkáig a mutató? Akkor is vissza kell venni az agresszióból? Hegynek felfelé 2000 alatt?
Azért kérdezem, mert tegnap velem pont ez esett meg. De érdekes, csak egy kis szakaszon ment vissza a mutató..

kilometerert? (alahuzott resz) Egyebkent nekem akkor csinalt ilyent, amikor szar volt a termosztat, normal esetben elvileg nem szabadna visszaesnie menet kozben a vizhomersekletnek, legalabbis jelentosen nem. Benzinesnel. Dieselnel nem tudom, de csodalnam, ha nem igy lenne.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 13:30


Chipcad777 írta: full függõlegesig. Addigra kb. az olaj is eléri azt a hõmérsékletet amikor normális kenése van a motornak is és a turbónak is fõleg, és nem károsodnak.


És abban a helyzetben mi van, mikor már a 300. km-ert hajtod, és a azt veszed észre, hogy visszament az elsõ rovátkáig a mutató? Akkor is vissza kell venni az agresszióból? Hegynek felfelé 2000 alatt?
Azért kérdezem, mert tegnap velem pont ez esett meg. De érdekes, csak egy kis szakaszon ment vissza a mutató..

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 13:18


full függõlegesig. Addigra kb. az olaj is eléri azt a hõmérsékletet amikor normális kenése van a motornak is és a turbónak is fõleg, és nem károsodnak.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 13:06


Chipcad777 írta:
InsectKiller írta: Az tuti bizti! Hidegen 3000fölé sose nincs pörgetve a gép!
Csak ha elérte a megfelelõ hõmérsékletet. Nem akarom én kifektetni...
De ha ez jó, akkor jó!

Mathias írta: + hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...


Dízelnél meg 2000 fölé nem jó hajtani hidegen...


és ezesetben mit jelent a "hidegen"? kék sáv végéig, elsõ rovátkáig vagy full függõlegesig?

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 13:05


InsectKiller írta: Az tuti bizti! Hidegen 3000fölé sose nincs pörgetve a gép!
Csak ha elérte a megfelelõ hõmérsékletet. Nem akarom én kifektetni...
De ha ez jó, akkor jó!

Mathias írta: + hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...


Dízelnél meg 2000 fölé nem jó hajtani hidegen...


InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 22:53


Az tuti bizti! Hidegen 3000fölé sose nincs pörgetve a gép!
Csak ha elérte a megfelelõ hõmérsékletet. Nem akarom én kifektetni...
De ha ez jó, akkor jó!

Mathias írta: + hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...


Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 22:33


+ hidegen ugye kiméljük a motort, gondolom ezért is melegszik lassabban...

Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 22:31


InsectKiller írta: Hát nekem lassabban melegszik be, szerintem de a fene tudja.
Én reggel kiállok, becsukom a garázsajtót meg kaput, elmegyek melóhelyre és mire odaérek kb 3-4km, akkorra talán de csak talán bemelegszik.
Tehát nem mondhatnám, hogy gyorsan...


Hi!
Nelem is kb. ennyi idõ alatt melegszik be (325ia)!
Szerintem ez nem gáz...
üdv

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 22:00


Hát nekem lassabban melegszik be, szerintem de a fene tudja.
Én reggel kiállok, becsukom a garázsajtót meg kaput, elmegyek melóhelyre és mire odaérek kb 3-4km, akkorra talán de csak talán bemelegszik.
Tehát nem mondhatnám, hogy gyorsan...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 21:20


egyértelmû, hogy a benyás hamarabb melegszik... pont ezé rosszabb a hatásfoka is mint a dízelnek...

nekem olyan alapjáraton, most 8 fokról indult, kiálltam a ház elé bezártam az ajtókat, kaput, mentem vele 200 m-t és már 50 fokos volt a hõfok, ezután még kb olyan jó 2-3 km kell neki, hogy elérje a 85 fokot kb

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 21:12


Egy benzinesnek kb mennyi idõ kell ahhoz, hogy bemelegedjen?
Ez kevesebb v több mint a dieselnél?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 14:55


ma megnéztem a kék szakaszt nekem 50 foknál hagyja el.... nem tudom a ventillátor milyen hõfokon kapcsol be, vagy a termosztát mikor nyit... az biztos, hogy a venti elõtt nyit a termosztát... akinek van infója, hogy mi hány fokon következik be, az írja már le... fõleg benzinesek


YELLOW írta: nah ma megnéztem a titkos menü 7.0 pontjába a vízhõfok viselkedését... a mutató középállásban áll, a vízhõfok, ahogy beleléptem persze már üzemmeleg motornál 0087-et mutatot, majd szépen gurulva egyre feljebb ment és 0102-0106 között csalingázik... ha úgy veszem, hogy a többiu mérésnél van egy tizedes az uccsú számjegy, akkor 10,2 fok lenne de az hülyeség... viszont a 102 fok szerintem meg sok, mondom a mutató pont középen áll, és ráadásul még kint is hideg van... próbáltam hajtani a gépet álló helyzetben üresben pörgettem, de a hõfok nem ment feljebb, viszont a venti se kapcsolt be... ami fura hogy emlékszem nyáron sokkal kevesebb volt a menü szerinti hõfok, talán lehet, hogy a hideg miatt direkt magasabb hõfokon engedi mûködni? valahol láttam hogy van érték is írva hol a jó a vízhõfok, de a forrás pont feletti szerintem zsír... de egyéb nincs az autóval, jól megy stb, és mondom nem értem, hogy a mutatós miért áll pont középen...

kérem benzines társaim véléeményét, hogy esetleg nézzék már meg õk is a kocsijukban mit mutat a cucc

dízeles is írhat, ha van véleménye, de ugye a dízel picit másabb hõfok tekintetben


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 01:47


splay írta: És a fagyállónak magasabb a forráspontja!!

http://www.geographic.hu/index...p;id=10789
Egesz jo osszefoglalo a fagyallorol.