« előző123456789101112következő »

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 19. péntek, 10:48


... elõbb csekkoltam a hûtõvíz szintemet, márciusba töltötte fel Rhantos MAX-ra, most nézem és a kis "mérõedény" a minimum környékén van.....

szerintetek ráparázzak? Direkt beindítottam, semmi kék füst...
majd nézetem felmelegedve, terhelés alatt is.

visszajelzõ lámpa nem gyulladt ki (hogy kevés lenne). 5let?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2006. december 25. hétfő, 11:29


Hi!

Nekem annyi lenne a problémám a hideggel, hogy nehezebben melegszik fel. Ezt úgy értem, hogy kb 2 perc melegítés (napi elsõ indítás) után kell kb 6-8km a mutató függõleges ill. üzemi meleget jelzõ állapotának eléréséhez.
Ráadásul ha eléri az elsõ fehér jelzést és bekapcsolom a fûtést szépen visszakúszik az addig megtett út feléig a mutató. (tudom, hogy hõ elvonás a fûtés bekapcsolása de mintha régen nem lett volna ilyen.
Nos mivel márciusban (akkor már +5 fok fölött volt a stabilan a külsõ hömérséklet) vettem nem tudom, hogy ez reális e ahogyan mûködik? Ha valakinek volt ilyesmi tapasztalata és megosztaná azt megköszönném!

státusz rhantos

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 134

Elküldve: 2006. december 24. vasárnap, 13:10


Iceman írta:
Nemrég nekem is volt egy kis problémám a termosztáttal (egy 2000-es évjáratú 318 I-m van) - egy hajszálrepedés volt rajta, ami egész a csatlakozóig terjedt és szép lassan folydogált a hûtõvizem -. Engem is érdekelt, hogy mi az a csatlakozó. Utánanéztem a WDS-ben (melléklet pdf) azt írja, hogy ezek nem "hagyományos" termosztátok, hanem "characteristic map thermostat"-ok (jellegmezõs termosztátok). A hagyományos termosztátot csak a hûtõfolyadék hõmérsékletének változása szabályozza (nyitja-zárja), ezekbe viszont még egy külön fûtõelemet is beépítenek, amit a motorvezérlõ elektronika vezérel több tényezõt figyelembevéve (motor fordulatszám, sebesség, hûtõfolyadék hõmérséklet stb.) ezáltal optimalizálva az üzemanyagfogyasztást. Ha a motorvezérlõ elektronika a termosztátban lévõ fûtõegységet bekapcsolja, az melegíti a táguló elemet, ezért a termosztát alacsonyabb hûtõfolyadék-hõmérsékletnél is kinyit. Mivel a fûtõegyég vezetékelését teljesen integrálták a termosztát házba ezért külön nem lehetett cserélni, vennem kellett egy újat.



e39 V8-nál elég sûrûn elõfordul a termosztát elektromos részének meghibásodása, cserébe nem szokta észrevehetõen befolyásolni a kocsi mûködését. Ugyanúgy melegszik, és nem forr fel nyáron sem.
Nyílván a repedés más tészta.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Iceman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2006. december 23. szombat, 21:54


kardhal írta: Sajnos én is hasonló problémával küzdök, nem melegszik fel megfelelõ hõmérsékletre a hûtõviz, igy valószinûleg nekem is termosztátcsere lesz esedékes. Nézegettem a neten a bárdi autónál, ott találtam is cirka 30 ezerért. Mielõtt vennék uj termosztátot azért valamilyen módon meg tudnék bizonyosodni róla, hogy valóban ezzel van a baj? Egyébként mi az az elektromos csati ami a termosztát házba csatlakozik? (Lehet, hogy csak a kép rossz, de a bárdis termosztát házán nem láttam elektromos csatit.)


Nemrég nekem is volt egy kis problémám a termosztáttal (egy 2000-es évjáratú 318 I-m van) - egy hajszálrepedés volt rajta, ami egész a csatlakozóig terjedt és szép lassan folydogált a hûtõvizem -. Engem is érdekelt, hogy mi az a csatlakozó. Utánanéztem a WDS-ben (melléklet pdf) azt írja, hogy ezek nem "hagyományos" termosztátok, hanem "characteristic map thermostat"-ok (jellegmezõs termosztátok). A hagyományos termosztátot csak a hûtõfolyadék hõmérsékletének változása szabályozza (nyitja-zárja), ezekbe viszont még egy külön fûtõelemet is beépítenek, amit a motorvezérlõ elektronika vezérel több tényezõt figyelembevéve (motor fordulatszám, sebesség, hûtõfolyadék hõmérséklet stb.) ezáltal optimalizálva az üzemanyagfogyasztást. Ha a motorvezérlõ elektronika a termosztátban lévõ fûtõegységet bekapcsolja, az melegíti a táguló elemet, ezért a termosztát alacsonyabb hûtõfolyadék-hõmérsékletnél is kinyit. Mivel a fûtõegyég vezetékelését teljesen integrálták a termosztát házba ezért külön nem lehetett cserélni, vennem kellett egy újat.

http://www.btt.behrgroup.com/e...mostat.pdf

http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/061223/...es.hu_.jpg
http://web.t-online.hu/rf0939/..._hutes.pdf

státusz kardhal

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2006. december 23. szombat, 15:23


Még jó, hogy nem rendeltem meg.
Ezt a gyárit hol tudnám beszerezni? Szerdán ugyis járok Pesten, ugyhogy meg is venném, persze csak ha nem tartanak téli szünetet igy az ünnepek között!
Egyébként köszi ez eléggé értékes infó volt nekem!

státusz rhantos

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 134

Elküldve: 2006. december 23. szombat, 14:28


kardhal írta: Sajnos én is hasonló problémával küzdök, nem melegszik fel megfelelõ hõmérsékletre a hûtõviz, igy valószinûleg nekem is termosztátcsere lesz esedékes. Nézegettem a neten a bárdi autónál, ott találtam is cirka 30 ezerért. Mielõtt vennék uj termosztátot azért valamilyen módon meg tudnék bizonyosodni róla, hogy valóban ezzel van a baj? Egyébként mi az az elektromos csati ami a termosztát házba csatlakozik? (Lehet, hogy csak a kép rossz, de a bárdis termosztát házán nem láttam elektromos csatit.)


Akkor bárdiéknak elgurult a gyógyszerük, mert a gyári termosztát kisker ára is 9 592,-, kedvezménnyel pedig 8 100,-
Az AGR termosztát pedig 7 078,- / 6 370,-

Mindkét termosztát jó a 320d-be és a 330d be is. Általában az AGR termosztát szokott elfáradni elõbb.

státusz kardhal

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2006. december 23. szombat, 13:17


Sajnos én is hasonló problémával küzdök, nem melegszik fel megfelelõ hõmérsékletre a hûtõviz, igy valószinûleg nekem is termosztátcsere lesz esedékes. Nézegettem a neten a bárdi autónál, ott találtam is cirka 30 ezerért. Mielõtt vennék uj termosztátot azért valamilyen módon meg tudnék bizonyosodni róla, hogy valóban ezzel van a baj? Egyébként mi az az elektromos csati ami a termosztát házba csatlakozik? (Lehet, hogy csak a kép rossz, de a bárdis termosztát házán nem láttam elektromos csatit.)


státusz rdesign

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2006. november 22. szerda, 01:55


Esetleg, ha valakinek lenneE46 330D-hez angol vagy magyar nyelvû service manualja azt nagyon szivesen venném.
Nekem van egy spanyol nyelvû de ezzel elég nehezen boldogulok.
Ha kell valakinek akkor szivesen áttolom.

státusz rdesign

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2006. november 22. szerda, 01:33


Sziasztok kedves márkatársak.
Nekem egy 330D-m van és ez a probléma nálam is bekövetkezett a hidegebb idõ beáltával. Én is a termosztátra gondoltam de kiszerelés utánn meggyõzõdtem, hogy tökéletesen mûködik (90°C-on kezd nyitni és kb 97°C-nál éri el a teljes nyitást). Viszont található egy hõcserélõ a kipufogógáz visszavezetésen is amely a hûtõ visszatérõ ágából (menetszél átltal lehûtött közegbõl) kapja a tápvizet szintén egy termosztáton keresztül. Valószínû, hogy ez nem zár le megfelelõen ezért a visszavezetett kipufogó gáz nem tudja elégségesen felmelegíteni a hûtõfolyadékot és emiatt nem éri el az üzemi hõmérsékletet a motor.
De ez az állapot kizárólag 6. fokozatban 75-80 km/h sebesség esetén 1200 rpm motorfordulatszám illetve +4°C alatti hõmérsékletnél tapasztalható. De sajnos a téli útviszonyok között gyakran megesik majd, hogy még ettõl is lassabban kell közlekedni.

Nem tudom segít-e egy robbantott ábra?
azért közhasznú céllal feltöltöm Itt:
http://gallery.site.hu/u/rdesi...r.jpg.html

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2006. november 17. péntek, 09:24


Igen, termosztát és a lehetõ leghamarabb cseréld ki.

státusz Joc82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2006. november 17. péntek, 09:00


Sziasztok!

Tudna esetleg valaki segíteni abban, hogy a hidegebb idõszakban miért nem tud a motor üzemi hõmérsékletre felmelegedni. (320D) Nyáron nincs gond, de télen a mutató kb. 0,5 cm-el lentebb áll, mint általában. Ez természetes, vagy termosztát hiba lenne?

« előző123456789101112következő »