- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2009. november 10. kedd, 15:30
a víz mindenképp körbeforog, azért van a vízpumpa, a venti azért kell, ha mér a menetszél nem bírja hûteni a hûtõben lévõ vizet (pl városi araszolás), akkor a venti szívja át a levegõt a hûtõn keresztül. eleve ha télen nézed sokkal melegebb a motor, mivel kalibrál a külsõ hõfokkal is, hogy a motornak a legjobb legyen... 10 diffit meg nem tudsz érzékelni...leve odaég a kezed
gampetibor írta:YELLOW írta: csõ!
hát nekem a venti 105 foknál kapcsol, vagy 104... de pl télen sokkal többször hallom a ventit menni, mint nyáron, pedig télen finomabban is járok vele... hát a hõfok nekem 85 és 105 között szokott lenni, eddig ezt tapasztaltam, ha megyek mondjuk normál 90-es tempóba, akkor max 102 fok, de olyan 96 környékén stagnál!gampetibor írta: Sziasztok!
Tudja valaki 316i esetében mi a hûtõvíz hõmérséklete üzemi hõfokon? Hány foknál kéne kapcsoljon a termosztát és körbepörgetnie a vizet?
Akkor jo mert ma menet közben néztem a titkos menüben és 103-104 között ugrált. Azt hittem az sok bár a hõfokmutató függõlegesen állt. Ha a venti elindul akkor a víz is körbeforog? Mert multkor amikor ment a venti nem lett sokkal hidegebba motorba bemenõ hûtõvizcsõ. Vagy lehet h 104 és 95 fok között nem érzékelhetõ kézzel a hõmérsékletkülönbség.