autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2022. augusztus 03. szerda, 08:51


A témához hozzáteszem,hogy a hűtőfolyadékot nem érdemes cserélgetni,ha nincs vele gond.Ezt BMW szerelő mondta.Hivatalosan 4-5 évente esedékes kb...Amúgy meg a motorban a fele kb. bent marad.Én is max 4-5 évente cseréltetem benne A LELKI BÉKÉM MIATT CSAK...




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. augusztus 03. szerda, 08:56

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. július 31. vasárnap, 20:39


hil írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.


Köszi a gyors választ. Hétfőn tudja a szerelő megnézni, azt mondta megnézi amit te is írtál, hogy csak az O - gyűrű a gond, vagy esetleg a csonk amire rámegy a cső vagy a csatlakozó.

Szia Y! A gyári fagyálló sötétkék színű, Neked hogyan lehetett benne a gyári sárgás-zöld. Valszeg az már nem a gyári volt.
Bye: hil

Előző hsz-hez: ha nem a cső műanyag pereme a gond, akkor lehet "o" gyűrűt cserélni, de külön nem fogsz kapni hozzá. Nekem is volt "o" gyűrű gondom, én elvittem a csövet tömítés boltba, ahol körzőhöz hasonló eszközzel megmérték a horony átmérőt és fillérekért adtak oda valő, kimondottan hűtőhöz való anyagból gyűrűt. A olajálló gyűrűt megeszi a hűtőfolyadék, legalábbis azt mondták.


hát 4,5 évesen vettem, én nem láttam nyomát cserének semmilyen formában. nekem úgy rémlik sárga volt benne. sárgás-zöld. pont mint a Duster-ünkben. azt is zöldnek írják, miközben a sárgához jobban hasonlít, de inkább ilyen vegyes szín az. de már lehet a váltóolajjal keverem, mert az is világos sárgásnak tűnt, mint a piros ATF olaj, csak ez sárga. és lehet ugyanakkor lett cserélve. már én sem emlékszem, de fel van írva.
szerk.: amúgy annak idején biztos leírtam ide milyen volt benne, de ennyi komment után én vissza nem keresem.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. augusztus 02. kedd, 18:05

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. július 31. vasárnap, 19:36


imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.


Köszi a gyors választ. Hétfőn tudja a szerelő megnézni, azt mondta megnézi amit te is írtál, hogy csak az O - gyűrű a gond, vagy esetleg a csonk amire rámegy a cső vagy a csatlakozó.

Szia Y! A gyári fagyálló sötétkék színű, Neked hogyan lehetett benne a gyári sárgás-zöld. Valszeg az már nem a gyári volt.
Bye: hil

Előző hsz-hez: ha nem a cső műanyag pereme a gond, akkor lehet "o" gyűrűt cserélni, de külön nem fogsz kapni hozzá. Nekem is volt "o" gyűrű gondom, én elvittem a csövet tömítés boltba, ahol körzőhöz hasonló eszközzel megmérték a horony átmérőt és fillérekért adtak oda valő, kimondottan hűtőhöz való anyagból gyűrűt. A olajálló gyűrűt megeszi a hűtőfolyadék, legalábbis azt mondták.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2022. július 27. szerda, 19:36


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.


Köszi a gyors választ. Hétfőn tudja a szerelő megnézni, azt mondta megnézi amit te is írtál, hogy csak az O - gyűrű a gond, vagy esetleg a csonk amire rámegy a cső vagy a csatlakozó.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. július 27. szerda, 18:17


imreandris írta: Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



ezt így fejből meg nem mondom, de a gyors csatlakozókban lehet cserélni O-gyűrűt, a kérdés találni-e olyan méretben valahol. fejből nem tudom a méretét. már amennyiben biztos ott ereszt és nem a műanyag vagy a gumicső ért el.
én legutóbb Mannol G13-at (zöld) tettem bele. korábban Castrol Antifreeze NF (kék) volt benne, de f!ngom nincs az az G micsoda volt, nem írta a doboza. de pl Mannol-ban a kék a G11, ami éppen jó lehet, de én nem tenném bele. gyárilag nekem sárgás-zöld volt benne, Febi-nek van olyasmi, Duster-be vettem nem rég, mert annak az a gyárija.
amúgy a Febi csomagolású folyadékok nagy részben gyári anyagokat tartalmaznak, tehát ha Febi-ből ajánl az autódhoz valamit, akkor azt meg lehet venni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2022. július 27. szerda, 12:16


Sziasztok!

Autóm: e90 320i, 2005-ös évjárat.
Két kérdésben szeretném kérni a segítségeteket:
Az egyik vízcső csatlakozónál (felül megy rá egy csonkra a hengerfejhez) hidegen cseppen a hűtófolyadék. Ilyenkor az egész csövet kell cserélni, vagy a csőben lévő gumigyűrűt lehet külön is?

A másik pedig, hogy milyen fagyálló folyadékot tehetek bele cserekor, ha nem gyári hűtőfolyadékot tennék bele? (g12 es fagyálló jó?)
Motorkódom: n46b20b

Válaszotokat előre is köszönöm!



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. április 01. péntek, 06:45


lacek71 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 60 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 60 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.


Közömbös, hogy be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. A hűtő alsó csöve, ami a motor felé megy kézmeleg, úgy 40-50 fokos, a tágulási tartály 100-110 fok körüli (talán innen megy be a víz a hűtő tetejébe).
Ma kicserélték a termosztát, semmi javulás, ugyanolyan hülyeséget mutat a motor hőmérő, tehát nem az a baj. Gondolok most a hőmérséklet jeladóra, ami igen rosz helyen van, mert le kell szedni a szívósort, amihez már volt szerencsém a főtengely jeladó miatt és az is hatalmas szopás volt. Van a motoron egy előmelegítő folytó csappantyú, amit sehol nem találok, csak leírásban olvastam róla.
Járt már valaki így? Minden javaslatot örömmel veszek!



Szia! Szerintem gépre kellene tenni, és élő adatokban meg kellene nézni terhelés közben hogy ott jelentkezik-e a hőmérséglet ingadozás.


Megtörtént, akkor is ingadozik a hőmérséklet




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz lacek71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2022. március 29. kedd, 19:30


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 60 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 60 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.


Közömbös, hogy be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. A hűtő alsó csöve, ami a motor felé megy kézmeleg, úgy 40-50 fokos, a tágulási tartály 100-110 fok körüli (talán innen megy be a víz a hűtő tetejébe).
Ma kicserélték a termosztát, semmi javulás, ugyanolyan hülyeséget mutat a motor hőmérő, tehát nem az a baj. Gondolok most a hőmérséklet jeladóra, ami igen rosz helyen van, mert le kell szedni a szívósort, amihez már volt szerencsém a főtengely jeladó miatt és az is hatalmas szopás volt. Van a motoron egy előmelegítő folytó csappantyú, amit sehol nem találok, csak leírásban olvastam róla.
Járt már valaki így? Minden javaslatot örömmel veszek!



Szia! Szerintem gépre kellene tenni, és élő adatokban meg kellene nézni terhelés közben hogy ott jelentkezik-e a hőmérséglet ingadozás.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. március 28. hétfő, 20:24


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 60 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 60 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.


Közömbös, hogy be van-e kapcsolva a fűtés vagy nincs. A hűtő alsó csöve, ami a motor felé megy kézmeleg, úgy 40-50 fokos, a tágulási tartály 100-110 fok körüli (talán innen megy be a víz a hűtő tetejébe).
Ma kicserélték a termosztát, semmi javulás, ugyanolyan hülyeséget mutat a motor hőmérő, tehát nem az a baj. Gondolok most a hőmérséklet jeladóra, ami igen rosz helyen van, mert le kell szedni a szívósort, amihez már volt szerencsém a főtengely jeladó miatt és az is hatalmas szopás volt. Van a motoron egy előmelegítő folytó csappantyú, amit sehol nem találok, csak leírásban olvastam róla.
Járt már valaki így? Minden javaslatot örömmel veszek!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. március 23. szerda, 20:55


hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 70 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 70 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil


amikor visszaesik, nem akkor kapcsolod rá a fűtést? mert a fűtéskörben lévő hideg víz, vissza tudja hűteni. bár állítólag az is kezdődő termosztát hiba. hát nem tudom. de ilyet már tapasztaltam. de pl ma reggel is kb 5km alatt már középen állt a mutatóm.
ami eszembe jutott, hogy lehet valami meg van akadva és akadályozza a visszazárást, vagy a rugó el van gyengülve a termosztátban. de lehet csak szimplán szenzor hiba. a blokk azért lassabban hül le, min t ahogy a szenzor érzékel, talán ezért mutat 105-öt a blokk kívül mérve.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. március 21. hétfő, 16:04


Sziasztok!
kérdésem lenne, illetve megerősítést kérek: motor N42B20. Jelenség: elindulok, vízhőmérséklet megy felefelé ahogy melegedik a motor, beáll középre. Néha random Km megtétele után, ami lehet 20,de akár 100Km is, a mutató visszamegy 70 fokos helyzetbe, és ott is marad. Infrával mérve a blokkot az 105 fok körül van. Gyakrabban van, hogy felmegy középre, visszamegy 70 fok körülre, majd beáll középre. Termosztát lenne?
Bye: hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz DDD

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2022. január 26. szerda, 21:54


YELLOW írta:
DDD írta: Jaja, néztem, nem tétel... Csak, hogy szedem ki? Van rá valami trükk?


hát én lapos csavarhúzót hevítettem fel, aztán nyomtam bele. de a másik úgy tört le, hogy egy szeggel ki tudtam tekerni.
vagy vékony szárral belefúrni, aztán pici facsavar.


Köszi! A felhevített csavarhúzót ki is próbálom


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. január 26. szerda, 17:45


DDD írta: Jaja, néztem, nem tétel... Csak, hogy szedem ki? Van rá valami trükk?


hát én lapos csavarhúzót hevítettem fel, aztán nyomtam bele. de a másik úgy tört le, hogy egy szeggel ki tudtam tekerni.
vagy vékony szárral belefúrni, aztán pici facsavar.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz DDD

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2022. január 26. szerda, 17:39


Jaja, néztem, nem tétel... Csak, hogy szedem ki? Van rá valami trükk?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. január 25. kedd, 21:22


DDD írta: Na tegnap neki kezdtem a légtelenítésnek. Sík felületen úgy tűnt, hogy tele van. Járattam és felálltam egy emelkedő részére az udvarunknak. Ahogy írtátok, megvártam, hogy bemelegedjen. Felnyomtam maxra a fűtést. Utána leállítottam. Egy ronggyal letekertem a tartályrol a sapkát. Felkészültem a gejzírre. Hát az elmaradt. Meglepetésemre a pár deci fagyállót nyom nélkül elnyelte. ( Pedig eddig vízszintesen állva töltögettem, csak az utóbbi pár alkalommal már nem fért.) Ma ugyanezt megismételtem. 1 liter folyadék ment bele az emelkedőn mire tele lett. Utána járttam és légtelenítgettem. Viszont a légtelenítőcsavar beletört így vége lett a bulinak :/ Korábban írogatták itt, hogy nem lehet durván levegős a rendszer, mert akkor felugrik a hőfok hirtelen. Ezennel jelentem, hogy az enyémben marhára nem ugrott fel soha a hőfok hirtelen. Pedig ezekszerint nem kicsit levegős volt.


filléres a légtelenítő csavar. nekem is legutóbb megadta magát, hát csak 17 éves műanyag volt már. mondjuk nekem hirtelen kellett, így azt hiszem 400-500Ft körül volt darabja. ha jól emlékszem.