sve21 írta:
Sziatok!A kérdésem az lenne hogy van egy 136le e46,az izzító relén megmértük a delejt és a 4 izzítógyertyakábelen nem volt áram a többi kábelen lehetet delejt mérni.Most akkor rossza a relé vagy vmi más gond van?A bejövő áram is rendben van (cserélni kelett a 100A biztosítékot).Olvastam valahol hogy csak 5 fok alatt izzítanak ezek a dieselek ennek van vmi valóság alapja?
Hi!
Természetesen előfordulhat hogy rossz a relén belül az érintkezés, a kontaktok tönkremehettek a nagy áramfelvételtől illetve az idő vasfogától. Az hogy kattog csak azt jelenti hogy behúz, de ha nincs delej a kimenetén ahogy írtad, akkor nem vezeti át az érintkezőkön az áramot.
Nem csak 5 fok alatt izzít. Az izzításnál a hűtőfolyadék hőmérséklete számít. 6-20 fokos vízhőfok esetén kb 2 mp-ig izzít, 20 fok felett nem izzít. 6 fok alatt pedig több ideig. Ezt jobban látni a műszerfalon is, mert a többi lámpa már elalszik addigra. Ezen kívül még van utóizzítás is, amíg a vízhőfok el nem éri a 40 fokot.