GNoRbY88 írta:
Methos írta:
Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!
Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.
Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának
Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?
Ha végigolvasod a témát, akkor választ kapsz mindenre, de én már végigolvastam és elmentettem magamnak egy jegyzetbe azokat a hozzászólásokat, amik segithetnek későbiekben . tessék:
írta:
A 136 lovas dízelben van izzító relé, a CR-ben nem csak sima relé van.
A relé helyileg a motorvezérlő dobozban található, a kerékdob felőli szélén. Rá van kötve egy szép vastag tápvezeték, erről megismered melyik. A relé csatlakozójánál ki tudod mérni a gyertyákat is. A WDS-ben megtalálod a kapcsolási rajzot. Ott rajta van, melyik gyertyának melyik a csatlakozója, ez alapján ki lehet mérni. Valamint a relét is le lehet ellenőrizni, akár diaggal is.
A műszerfalon akkor is világít, ha a 100-as bizti kiment. Egyszerűbb leellenőrizni, hogy megméred a relé tápjánál, hogy megvan-e a 12V. Ha nincs, ami nálam is volt, akkor a biztosíték kiégett.
Szia.Ezeknél a motoroknál már nincs izzítórelé hanem ez egy vezérlõben van integrálva a motor oldalán a szívósor felõli részen.Valószínû ez lesz a hibás bele szokott folyni az olaj a szívósorból és lezárlatol.
A GT hozzárendeli a motorvezérlõben tárolt hibákhoz a km-t.
Elég gyakori a 150 lovas dieseleknél, hogy pl 2 db gyertyát ír hibának, amit sokan ki is cserélnek, pedig gyakran csak a végfok szórakozik. Ha mindkét (vagy 3-4) gyertyahiba azonos km-nél van eltárolva, akkor 99%, hogy a végfok rossz. Találkoztam már olyannal is, hogy egyszer az 1-es és 3-as gyertyát hozta, másszor meg a 2-est és a 4-est hibásnak.
A gyertyákra rá lehet mérni külön-külön. A szerelési utasításokban benne van, hogy mekkora ellenálással és áramfelvétellel kell rendelkezniük ha jó.
Általában akkor rossz a vezérlõ, ha mind a 4 gyertyát rossznak írja a hibatárolóban. Mert mind a 4 elég kis valószínûséggel romlik el egyszerre.
A gyertyáknak amúgy 2-4 ezer körül van darabja, a vezérlõ pedig 2x ezer.
Nos pont ez a gondom, hogy végigolvastam, és pont ezeket szemezgettem ki magamnak. A kérdésemmel arra kerestem választ:
- Milyen tünetnek kéne lennie, mit kéne érzékelnem attól eltekintve, hogy a hibatárolóba visszadobálja problémának, mivel működésben nem érzékelek semmit.
A másik gond, hogy a kiemelt mondatokban van szó, reléről, végfokról, vezérlőről....(értem, hogy ez motoronként változik, esetemben csak vezérlőről lehet szó ha jól tudom.)
Szimplán azért erőltetem, mert csak ugy nem szeretnék kiadni kb egy 20ast egy BERU kontrollerre és még munkadijat nem számoltam annélkül hogy jó irányba megyek-e. (nem szervízbe akarom, vinni hanem ÉN megtanulni hogy mit hogyan hiszen eddig is azt csináltam! )