Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 20:31


Kabi írta: sziasztok,
korábban már kérdeztem, hogy melyik típusú izzásvezérlő jó a kocsimba,választ is kaptam,de csak nem vergődök zöld ágra a különböző oldalakon olvasottakkal.
kaptam némi kupont, amit amazonon tudok levásárolni, így ott keresgéltem és megtaláltam a következőket:
izzítógyertya - ezzel nincs is gond, az oldal is mutatja, hogy jó a kocsimhoz.
izzítás vezérlő - itt már probléma van, ugyanis a leírás szerint nem jó az autómhoz (163Le M47). Írtam az eladónak, ő nem tudta megerősíteni, hogy jó-e ez nekem. De más oldalakon láttam ehhez a szériaszámhoz (igaz E91nél volt feltüntetve ez a motorkód), hogy jó az M47 motorhoz.
Kérdésem az lenne, megvehetem-e ezt a vezérlőt szerintetek?


Izzításvezérlő tekintetében 2005/08 hótól kezdve a 12217801200 cikkszémú vezérlő van, ez való az M47N és M47N2 motorokba is, E46 és E9x esetén is. Az ETK szerint az újabb kerül a régebbi motorba is, ezek szerint kompatibilis kell hogy legyen.
Tehát amit vennél az nagyon régi gyártású lenne ezek szerint, mert az oldalon 2004/09 hó előttire írja?
Inkább a gyertya gyanús, azt 5V-osnak írja.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 20:06


sziasztok,
korábban már kérdeztem, hogy melyik típusú izzásvezérlő jó a kocsimba,választ is kaptam,de csak nem vergődök zöld ágra a különböző oldalakon olvasottakkal.
kaptam némi kupont, amit amazonon tudok levásárolni, így ott keresgéltem és megtaláltam a következőket:
izzítógyertya - ezzel nincs is gond, az oldal is mutatja, hogy jó a kocsimhoz.
izzítás vezérlő - itt már probléma van, ugyanis a leírás szerint nem jó az autómhoz (163Le M47). Írtam az eladónak, ő nem tudta megerősíteni, hogy jó-e ez nekem. De más oldalakon láttam ehhez a szériaszámhoz (igaz E91nél volt feltüntetve ez a motorkód), hogy jó az M47 motorhoz.
Kérdésem az lenne, megvehetem-e ezt a vezérlőt szerintetek?

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 08:41


szotakdavid írta:
kundof1 írta:
Zolika1980 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.


Nekem is nemrég lett kicserélve mind a 4 gyertya, nem sokat mentem vele azóta és msot kiirta, h 11-3 oda van, de kiírta h a vezérlő se jó..



Vezérlő csere és jó lesz!


Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Amint megérkezik, és benn van leírom, összefoglalva, hogy más már egyből tudja és ne kelljen összemazsolázni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 07:45


Tano írta:
YELLOW írta: most akkor van izzításvezérlő FL 20d-ben vagy sem? 1-2 hete még azt írtátok, hogy abban nincs, most meg van. ???


Fl elöttiben relé van, FL-esben meg vezérlődoboz.


jah, kevertem valamit

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 07:31


YELLOW írta: most akkor van izzításvezérlő FL 20d-ben vagy sem? 1-2 hete még azt írtátok, hogy abban nincs, most meg van. ???


Fl elöttiben relé van, FL-esben meg vezérlődoboz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 06:34


szotakdavid írta:
kundof1 írta:
Zolika1980 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.


Nekem is nemrég lett kicserélve mind a 4 gyertya, nem sokat mentem vele azóta és msot kiirta, h 11-3 oda van, de kiírta h a vezérlő se jó..



Vezérlő csere és jó lesz!


most akkor van izzításvezérlő FL 20d-ben vagy sem? 1-2 hete még azt írtátok, hogy abban nincs, most meg van. ???

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. február 12. péntek, 03:42


kundof1 írta:
Zolika1980 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.


Nekem is nemrég lett kicserélve mind a 4 gyertya, nem sokat mentem vele azóta és msot kiirta, h 11-3 oda van, de kiírta h a vezérlő se jó..



Vezérlő csere és jó lesz!


kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 22:02


Zolika1980 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.


Nekem is nemrég lett kicserélve mind a 4 gyertya, nem sokat mentem vele azóta és msot kiirta, h 11-3 oda van, de kiírta h a vezérlő se jó..



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Zolika1980

Újonc

Elismertség: 8% (3 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 20:15


Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 14:43


Tano írta:
Methos írta: A gyertya csere augusztusban volt. Akkor töröltük a hibát és azóta jártam vele. Mivel nem volt sem hiba lámpa sem tünet , de semmi ezért nem is foglalkoztam vele. Kollégám kocsiját olvastam ki és bedugtam enyémbe is csak úgy mert miért ne. Így derült fény a turpisságra, hogy a hiba pedig ott van... Azóta 2szer töröltem, mentem vele, és újra előjött. Csak KM-t aktualizálja.... Megnéztem a hibakódot 4212 4222 4232 4244 Activation interrupted.... Erre a gugli hoz pár külfödi példát, de ott azért voltak tünetek....Itt meg vagy nincs vagy nem tudom mit kéne látnom éreznem....


Ilyen enyhébb időben nem lesz különösebb tünete, talán egy kicsit többet teker indulásnál, meg beindulás után egyenetlenebb lehet a járása míg be nem melegszik eléggé. De ha így használod jó ideje, akkor nyilván nem látsz különbséget.
Mérd ki a gyertyákat, az a legegyszerűbb, ha azok jók, akkor marad a vezérlőcsere.


Jó ok, tehát nem nagy para, de azért jobb nem kisérteni az ördögöt. Berendeltem a kontrollert és beteszem, ha találok a közelben egy aknát

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 14:33


Methos írta: A gyertya csere augusztusban volt. Akkor töröltük a hibát és azóta jártam vele. Mivel nem volt sem hiba lámpa sem tünet , de semmi ezért nem is foglalkoztam vele. Kollégám kocsiját olvastam ki és bedugtam enyémbe is csak úgy mert miért ne. Így derült fény a turpisságra, hogy a hiba pedig ott van... Azóta 2szer töröltem, mentem vele, és újra előjött. Csak KM-t aktualizálja.... Megnéztem a hibakódot 4212 4222 4232 4244 Activation interrupted.... Erre a gugli hoz pár külfödi példát, de ott azért voltak tünetek....Itt meg vagy nincs vagy nem tudom mit kéne látnom éreznem....


Ilyen enyhébb időben nem lesz különösebb tünete, talán egy kicsit többet teker indulásnál, meg beindulás után egyenetlenebb lehet a járása míg be nem melegszik eléggé. De ha így használod jó ideje, akkor nyilván nem látsz különbséget.
Mérd ki a gyertyákat, az a legegyszerűbb, ha azok jók, akkor marad a vezérlőcsere.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 14:14


YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


pedig én válaszoltam is rá... és meg is jelent.
szóval én azt írtam, hogy nem lehetséges, hogy menni kell vele eleget? mármint lehet nem mentél sokat. és magától eltűnik a hibajel. aztán lehet törölni a tárolóból.
jó nekem benyás, de trafó, amikor rossz volt, akkor beírta magát. hiába volt törlés visszajött. majd csere után, x km vagy pár indítás utén eltűnt a hibajel a műszerfalról, de a tárolóból is tölrődött. tehát a rendszernek meg kellett bizonyosodni, hogy tartós a jó állapot. gondolom én.


A gyertya csere augusztusban volt. Akkor töröltük a hibát és azóta jártam vele. Mivel nem volt sem hiba lámpa sem tünet , de semmi ezért nem is foglalkoztam vele. Kollégám kocsiját olvastam ki és bedugtam enyémbe is csak úgy mert miért ne. Így derült fény a turpisságra, hogy a hiba pedig ott van... Azóta 2szer töröltem, mentem vele, és újra előjött. Csak KM-t aktualizálja.... Megnéztem a hibakódot 4212 4222 4232 4244 Activation interrupted.... Erre a gugli hoz pár külfödi példát, de ott azért voltak tünetek....Itt meg vagy nincs vagy nem tudom mit kéne látnom éreznem....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 13:57


Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


pedig én válaszoltam is rá... és meg is jelent.
szóval én azt írtam, hogy nem lehetséges, hogy menni kell vele eleget? mármint lehet nem mentél sokat. és magától eltűnik a hibajel. aztán lehet törölni a tárolóból.
jó nekem benyás, de trafó, amikor rossz volt, akkor beírta magát. hiába volt törlés visszajött. majd csere után, x km vagy pár indítás utén eltűnt a hibajel a műszerfalról, de a tárolóból is tölrődött. tehát a rendszernek meg kellett bizonyosodni, hogy tartós a jó állapot. gondolom én.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 12:16


GNoRbY88 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Ha végigolvasod a témát, akkor választ kapsz mindenre, de én már végigolvastam és elmentettem magamnak egy jegyzetbe azokat a hozzászólásokat, amik segithetnek későbiekben . tessék:

írta:
A 136 lovas dízelben van izzító relé, a CR-ben nem csak sima relé van.
A relé helyileg a motorvezérlő dobozban található, a kerékdob felőli szélén. Rá van kötve egy szép vastag tápvezeték, erről megismered melyik. A relé csatlakozójánál ki tudod mérni a gyertyákat is. A WDS-ben megtalálod a kapcsolási rajzot. Ott rajta van, melyik gyertyának melyik a csatlakozója, ez alapján ki lehet mérni. Valamint a relét is le lehet ellenőrizni, akár diaggal is.

A műszerfalon akkor is világít, ha a 100-as bizti kiment. Egyszerűbb leellenőrizni, hogy megméred a relé tápjánál, hogy megvan-e a 12V. Ha nincs, ami nálam is volt, akkor a biztosíték kiégett.

Szia.Ezeknél a motoroknál már nincs izzítórelé hanem ez egy vezérlõben van integrálva a motor oldalán a szívósor felõli részen.Valószínû ez lesz a hibás bele szokott folyni az olaj a szívósorból és lezárlatol.

A GT hozzárendeli a motorvezérlõben tárolt hibákhoz a km-t.
Elég gyakori a 150 lovas dieseleknél, hogy pl 2 db gyertyát ír hibának, amit sokan ki is cserélnek, pedig gyakran csak a végfok szórakozik. Ha mindkét (vagy 3-4) gyertyahiba azonos km-nél van eltárolva, akkor 99%, hogy a végfok rossz. Találkoztam már olyannal is, hogy egyszer az 1-es és 3-as gyertyát hozta, másszor meg a 2-est és a 4-est hibásnak.

A gyertyákra rá lehet mérni külön-külön. A szerelési utasításokban benne van, hogy mekkora ellenálással és áramfelvétellel kell rendelkezniük ha jó.
Általában akkor rossz a vezérlõ, ha mind a 4 gyertyát rossznak írja a hibatárolóban. Mert mind a 4 elég kis valószínûséggel romlik el egyszerre.
A gyertyáknak amúgy 2-4 ezer körül van darabja, a vezérlõ pedig 2x ezer.






Nos pont ez a gondom, hogy végigolvastam, és pont ezeket szemezgettem ki magamnak. A kérdésemmel arra kerestem választ:
- Milyen tünetnek kéne lennie, mit kéne érzékelnem attól eltekintve, hogy a hibatárolóba visszadobálja problémának, mivel működésben nem érzékelek semmit.

A másik gond, hogy a kiemelt mondatokban van szó, reléről, végfokról, vezérlőről....(értem, hogy ez motoronként változik, esetemben csak vezérlőről lehet szó ha jól tudom.)

Szimplán azért erőltetem, mert csak ugy nem szeretnék kiadni kb egy 20ast egy BERU kontrollerre és még munkadijat nem számoltam annélkül hogy jó irányba megyek-e. (nem szervízbe akarom, vinni hanem ÉN megtanulni hogy mit hogyan hiszen eddig is azt csináltam! )

GNoRbY88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz GNoRbY88

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2016. február 11. csütörtök, 11:55


Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Ha végigolvasod a témát, akkor választ kapsz mindenre, de én már végigolvastam és elmentettem magamnak egy jegyzetbe azokat a hozzászólásokat, amik segithetnek későbiekben . tessék:

írta:
A 136 lovas dízelben van izzító relé, a CR-ben nem csak sima relé van.
A relé helyileg a motorvezérlő dobozban található, a kerékdob felőli szélén. Rá van kötve egy szép vastag tápvezeték, erről megismered melyik. A relé csatlakozójánál ki tudod mérni a gyertyákat is. A WDS-ben megtalálod a kapcsolási rajzot. Ott rajta van, melyik gyertyának melyik a csatlakozója, ez alapján ki lehet mérni. Valamint a relét is le lehet ellenőrizni, akár diaggal is.

A műszerfalon akkor is világít, ha a 100-as bizti kiment. Egyszerűbb leellenőrizni, hogy megméred a relé tápjánál, hogy megvan-e a 12V. Ha nincs, ami nálam is volt, akkor a biztosíték kiégett.

Szia.Ezeknél a motoroknál már nincs izzítórelé hanem ez egy vezérlõben van integrálva a motor oldalán a szívósor felõli részen.Valószínû ez lesz a hibás bele szokott folyni az olaj a szívósorból és lezárlatol.

A GT hozzárendeli a motorvezérlõben tárolt hibákhoz a km-t.
Elég gyakori a 150 lovas dieseleknél, hogy pl 2 db gyertyát ír hibának, amit sokan ki is cserélnek, pedig gyakran csak a végfok szórakozik. Ha mindkét (vagy 3-4) gyertyahiba azonos km-nél van eltárolva, akkor 99%, hogy a végfok rossz. Találkoztam már olyannal is, hogy egyszer az 1-es és 3-as gyertyát hozta, másszor meg a 2-est és a 4-est hibásnak.

A gyertyákra rá lehet mérni külön-külön. A szerelési utasításokban benne van, hogy mekkora ellenálással és áramfelvétellel kell rendelkezniük ha jó.
Általában akkor rossz a vezérlõ, ha mind a 4 gyertyát rossznak írja a hibatárolóban. Mert mind a 4 elég kis valószínûséggel romlik el egyszerre.
A gyertyáknak amúgy 2-4 ezer körül van darabja, a vezérlõ pedig 2x ezer.