- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E91
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2008
Elküldve: 2015. december 29. kedd, 16:11
Sziasztok!
Leírás alapján 16'-os téli gumikra 2.1 bárt írnak előre hátra pedig 2.6-ot.
Valóban kell bele annyi?
Elküldve: 2015. december 29. kedd, 16:11
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 22:00
lalada írta:kecsurobi írta: üdv ti menyin báron használjátok a 17 es kereket?
E:2,4 H:2,7
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 21:48
kecsurobi írta: üdv ti menyin báron használjátok a 17 es kereket?
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 21:15
kecsurobi írta:YELLOW írta:kecsurobi írta: üdv ti menyin báron használjátok a 17 es kereket?
elől: 2,25-2,3 (225)
hátul: 2,4-2,45 (245)
én még így is keménynek érzem, letesztelt mérővel mérem.
akkor nekem lehet azért kopog a hátulja mert 2.8 on van a keréknyomás
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 19:53
YELLOW írta:kecsurobi írta: üdv ti menyin báron használjátok a 17 es kereket?
elől: 2,25-2,3 (225)
hátul: 2,4-2,45 (245)
én még így is keménynek érzem, letesztelt mérővel mérem.
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 19:29
kecsurobi írta: üdv ti menyin báron használjátok a 17 es kereket?
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 19:11
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 15:02
kempelen írta:J_Mate írta:
Köszönöm szépen a segítséget srácok!
Igazán nincs mit, de látom biztosra mentél.
http://totalcar.hu/tanacsok/gu...-erzekelo/
Most hogy a totalcar (is) megválaszolta, mint a szentírás.....
Elküldve: 2013. szeptember 04. szerda, 15:00
J_Mate írta:
Köszönöm szépen a segítséget srácok!
Elküldve: 2013. augusztus 24. szombat, 14:11
YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:J_Mate írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek
Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...
Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.
há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?
Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.
De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)
Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.
na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?
Az F30/F31-ben is RPA van.
Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.
Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.
Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...
hát nem tom, nekem anno azt mondták, vagyis csodélkoztak rajta, hogy ilyen DSC-m van. elvileg a legújabb van benne, MK60 vagy mi hirtelen nem is tudom... DSCIII így szerepel az extrában, csak diagon mondta Miki, hogy jóféle van benne.
Nem kétlem, hogy jóféle van benne, de azóta adtak ki újabb verziót. A lényeg amit mondani szerettem volna:
Nem tudom - mert nem néztem utána - de rengeteg bekötési formát hoz ki a WDS a kapcsolási rajzok alapján. Lehet hogy csak csip-csup a különbség az évjáratok között, nem néztem utána. De ha a legkisebb variáció is létezik, akkor már bukott a dolog, mert a régi évjáratonál még RDC volt, rengeteg kábellel, 2004-től(évjárat szerint) meg már RPA. Tehát ha van különbség a bekötésben (a DSC bekötésére gondolok) akkor ott már a 'negyvenakárhány' vezetéket is át kell kötögetni vagy a lábaikat átrakosgatni...
Ezért a te esetedben utána kell járni keményen vagy vakon szerzel egy RPA-s DSC vezérlőt és beteszed, oszt' vagy működik vagy nem....
Nálam nem volt ilyen dilemma. Szereztem egy RPA-as DSC vezérlőt. Igaz szívtam mire kibogarásztam abból a feneketlen mélységből (mert a fékcsöveket abszolút nem akartam szétszedni), aztán 5 perc volt hogy megkapja az alvázszámot (csak, hogy kerek legyen ez is) és már ment is a dolog...
Nálad a korábbi évjárat miatt nem biztos, hogy ilyen egyszerű lenne... de a dolog nem bonyolult. Át kell nyálazni a DSC bekötési rajzát és ha egyezik a későbbi évjárattal, akkor nyerésen áll a dolog.
Érted akkor már mi a lényeg. Ha a generáció új vagy újabb is, még évjárat szerint átvariálhatták a lábak kiosztását.. nos ennek kurvára nem néztem utána, de azt láttam, hogy a WDS 'nagyonsok' változatot dob fel....
végülis annyira nem lényeg, de köszi az infókat. eddig is megvótam nélküle
Elküldve: 2013. augusztus 24. szombat, 09:46
kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:J_Mate írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek
Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...
Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.
há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?
Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.
De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)
Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.
na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?
Az F30/F31-ben is RPA van.
Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.
Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.
Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...
hát nem tom, nekem anno azt mondták, vagyis csodélkoztak rajta, hogy ilyen DSC-m van. elvileg a legújabb van benne, MK60 vagy mi hirtelen nem is tudom... DSCIII így szerepel az extrában, csak diagon mondta Miki, hogy jóféle van benne.
Nem kétlem, hogy jóféle van benne, de azóta adtak ki újabb verziót. A lényeg amit mondani szerettem volna:
Nem tudom - mert nem néztem utána - de rengeteg bekötési formát hoz ki a WDS a kapcsolási rajzok alapján. Lehet hogy csak csip-csup a különbség az évjáratok között, nem néztem utána. De ha a legkisebb variáció is létezik, akkor már bukott a dolog, mert a régi évjáratonál még RDC volt, rengeteg kábellel, 2004-től(évjárat szerint) meg már RPA. Tehát ha van különbség a bekötésben (a DSC bekötésére gondolok) akkor ott már a 'negyvenakárhány' vezetéket is át kell kötögetni vagy a lábaikat átrakosgatni...
Ezért a te esetedben utána kell járni keményen vagy vakon szerzel egy RPA-s DSC vezérlőt és beteszed, oszt' vagy működik vagy nem....
Nálam nem volt ilyen dilemma. Szereztem egy RPA-as DSC vezérlőt. Igaz szívtam mire kibogarásztam abból a feneketlen mélységből (mert a fékcsöveket abszolút nem akartam szétszedni), aztán 5 perc volt hogy megkapja az alvázszámot (csak, hogy kerek legyen ez is) és már ment is a dolog...
Nálad a korábbi évjárat miatt nem biztos, hogy ilyen egyszerű lenne... de a dolog nem bonyolult. Át kell nyálazni a DSC bekötési rajzát és ha egyezik a későbbi évjárattal, akkor nyerésen áll a dolog.
Érted akkor már mi a lényeg. Ha a generáció új vagy újabb is, még évjárat szerint átvariálhatták a lábak kiosztását.. nos ennek kurvára nem néztem utána, de azt láttam, hogy a WDS 'nagyonsok' változatot dob fel....
Elküldve: 2013. augusztus 24. szombat, 08:05
YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:J_Mate írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek
Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...
Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.
há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?
Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.
De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)
Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.
na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?
Az F30/F31-ben is RPA van.
Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.
Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.
Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...
hát nem tom, nekem anno azt mondták, vagyis csodélkoztak rajta, hogy ilyen DSC-m van. elvileg a legújabb van benne, MK60 vagy mi hirtelen nem is tudom... DSCIII így szerepel az extrában, csak diagon mondta Miki, hogy jóféle van benne.
Elküldve: 2013. augusztus 23. péntek, 21:48
kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:J_Mate írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek
Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...
Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.
há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?
Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.
De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)
Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.
na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?
Az F30/F31-ben is RPA van.
Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.
Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.
Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...
Elküldve: 2013. augusztus 23. péntek, 20:00
YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:J_Mate írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek
Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...
Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.
há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?
Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.
De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)
Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.
na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?
Elküldve: 2013. augusztus 23. péntek, 19:47
kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:J_Mate írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek
Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...
Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.
há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?
Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.
De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)
Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.