BarG írta:
Memmaao írta:
BarG írta:
Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
204 lovas manuál váltós 3d-re fel lehet-e tenni a 218 lovas 3d kéttömegű lendkerekét?
Tudom, hogy más cikkszámon fut, de elvileg mindkét motor kódja azonos, M57 306D2, ha volna valakinek 218 lovas 5-ösből kiszedett, engem érdekelne, még némi ellentételezésért is.
Még azonos kategórián belül is rengeteg az eltérés, ha a motorkód ugyan az is! Alkatrészt csak VIN-kód alapján lehet lerendelni, mert egy 2005/3 havi kocsiban éppen a LUK gyártotta lendkerék, a 2005/1 haviban meg mondjuk bosch van. Nekem amit motorkód alapján kihoztak a METEOR-tól, az nem lett jó, a középtengelyen más fogszám volt, aztán a VIN kód alapján kiderült, hogy teljesen más lendkerék és kuplung kell bele. Lendkereket meg sztem nem szabad használtat venni, ki tudja mennyit futott, mennyi idős. Sajnos bele kell törődni, hogy 180-200e km környékén megadja magát. De ez minden nagyteljesítményű diesel-nél így van, csak a franvia kocsikhoz lehet Valeo-s átalakítos merev-lendkereket kapni, bmw-hez meg nem.
Bocsi, de nem fogtad a kérdésem lényegét. A lényeg, hogy ugyanazt a motort - blokköntvény, főtengely, dugók, hengerfej azonos cikkszámú! - kiadták két teljesítményszinttel. A 3-as sorozatban 410Nm, az 5-ös sorozatban 500Nm-rel. A váltót a cikkszáma alapján 530Nm-re méretezték. Azért érdekelne az 5-ös lendkereke, valami rossz, kiszedett példány, mert akkor összehasonlíthatnám a múlt márciusban az enyémből kiszedettel - 190e km után - mert feltételezem, hogy azt erősebbre csinálták, de nem tudható, hogy bemegy-e a 3-asba. A fene akar használt vackot betenni!
A Valeos merev lendkerékkel sincs igazad, mert a VW csoportos autókhoz is van, persze olyanokhoz, amikből sokkal többet adtak el, mint BMW-ből.
Egyébként néhány hozzászólással előbb itt van az egész történet, még lapoznod se kellett volna.
Bocs, tényleg nem értettem a kérdésed lényegét! Nem volt egyértelmű, hogy összehasonlítani kell, vagy beszerelni, mert nem is írtad! Járt nálam a Valeo-s merev lendkerék! E46-hoz hozta le az unix rendszere, beszerzési áron kaptam volna 110e-ért cakkumpakk. Motorkód alapján stimmelt az autómhoz, már szét volt szedve a kocsim, mikor kiderült, hogy nem stimmel bele, más a fogszám, úgyhogy ment vissza a raktárba. A bosch lendkerék-kuplung szett sem volt jó bele, amit szintén lehozott az unix, hogy jó motorkód alapján, na az sem lett jó. Végül LUK lendkerék, kuplung lett beszerelve! Szóval én is tudom, hogy "elvileg" van valeo-s szett e46-hoz, csak még senkit nem láttam, akinek jó lett volna. Egyébként szidják is akik ilyet rakattak be, mert a 4 elasztikus rugó nem váltja ki tökéletesen a gumi kiegyenlítő szerepét, és egy bizonyos fordulatszámon remeg az egész autó. Egyébként ha érdekel, privátban tudok telszámot küldeni, akitől én vettem a lendkereket 130e-ért, sztem 5-öshöz való is van neki, az országban szinte bárhol, és megengedi, hogy összehasonlítsd a sajátoddal. Peace!