Coyote írta:
amire gondolok:
ELSŐ KÖDLÁMPA:
- nappal semmi értelme, akkor sem, ha köd van, vagy eső! (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nappal is használja, mert nem vakít)
- éjszaka csak ködben, havazásban vagy korlátozott látási viszonyok között szabad használni, ha lassan lehet csak haladni, mert az út szélét látod vele. Nagy sebességnél semmit sem ér, hogy látod az út szélét (megállni úgysem tudsz), és ha tudsz gyorsan haladni, akkor nem is kell ködlámpa!
Szia!
Ne haragudj, de ezzel nem értek Veled egyet, mert igenis van értelme, mert nem mindegy az, hogy a
szemből jövő milyen távolságról vesz észre, pl előzés esetén. Ködlámpával ez jó eséllyel nagyobb távolságot jelent.
Napokban voltam Sárváron, nagy volt a köd és sárvár és Csorna között végig egy kamion mögött mentem 80-al (lakott területen is, noha ott 30-as táblák vannak), mert egyszerűen nem mertem előzni, miután szemből találkoztam 4 vagy 5 tuskóval LÁMPA NÉLKÜL közlekedve. Őket kb 10m-ről vettem észre. Inkább megérkezni akartam ezek után. Viszont az is szép, és gyakran látom, hogy tanuló autó, nappal, köd nélküli időben helyzetjelzőkkel, de ködlámpával megy Bp-n. Na ha az az oktató ezt tanítja.......
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. november 19. szombat, 23:04