stabil írta:
A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.
Hali
6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)
Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem
laleeboy
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 07. kedd, 09:36