autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz stabil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 15:43


ismét vagyok laleeboy császár vagy Tényleg csak levegős volt Úgy csináltam ahogy mondtad kiment belöle a levegő és a csövek sem kemények én meg már a hengerfejezésen törtem a fejem ááááááá na de köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz stabil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 10:10


laleeboy írta:
stabil írta: A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.


Hali

6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)

Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem

laleeboy



Köszi a hosszas leírást .Remélem igazad lesz de minden esetre ezt megcsinálom.De a biztonság kedvéért veszek egy sapit a tartályra.Most járattam kb másfél órát letekert kupakkal és egyre kevésbé jött buborék vagy is szakaszossan a víz a vékony csövön.. Na de ezt megcsinálom és megírom a végét ezer köszi

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 09:32


stabil írta: A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.


Hali

6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)

Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem

laleeboy



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 07. kedd, 09:36

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz stabil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 07:31


A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1989

státusz Titus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 23:34


stabil írta: Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.


Szia!
Attól függ hol nyomja ki a vizet! Lehet csak simán hengerfejtömítés is. És akkor egy új tömítés + síkolásból meg lehet úszni. Nézd meg a gyertyákat is mert esetleg azokon is látszódhat ha mossa valamelyiket a víz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:34


lacaca írta:
stabil írta: Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.


Szerintem a "gátrepedés" nem 100% de az biztos,hogy valahol "átfúj" Ne gondolj mindjárt a legrosszabbra!



nekem anno egy szerelő mondta (nem kifejezetten BMW-nél), hogy erősebb hajtásnál, mivel a hűtőrendszerben jobban megnő a nyomás, ezért van egy szelep, ahol elengedi a nyomást, és a vízfogyasztás ezért van.
persze nem mindegy mennyit fogyaszt a vízből.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:29


stabil írta: Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.


Szerintem a "gátrepedés" nem 100% de az biztos,hogy valahol "átfúj" Ne gondolj mindjárt a legrosszabbra!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz stabil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 18:22


Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1989

státusz Titus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2010. november 19. péntek, 14:05


vsop14 írta:
Titus írta: Sziasztok!
Következő lenne a kérdésem: M20B20 motorba milyen kompressziónak kellene lenni a hengerekbe? Vagyis mennyi a gyári érték? Másik hogy tud valaki hozzá szervízkönyvet? Valami alapadatokkal.

Előre is Köszi!


hát gyári értéket nem tudok, de 9-10 körül kell lennie



Köszi a választ, ezt én is gondoltam hogy annyinak kellene lennie csak azért kérdeztem mert nekem mind1gyikbe 8 van. És olyat nem láttam még hogy 6 henger teljesen együtt kopott volna. Ezért is kérdeztem rá hogy gyárilag mennyi.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. november 17. szerda, 22:22


Titus írta: Sziasztok!
Következő lenne a kérdésem: M20B20 motorba milyen kompressziónak kellene lenni a hengerekbe? Vagyis mennyi a gyári érték? Másik hogy tud valaki hozzá szervízkönyvet? Valami alapadatokkal.

Előre is Köszi!


hát gyári értéket nem tudok, de 9-10 körül kell lennie

autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1989

státusz Titus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2010. november 17. szerda, 21:56


Sziasztok!
Következő lenne a kérdésem: M20B20 motorba milyen kompressziónak kellene lenni a hengerekbe? Vagyis mennyi a gyári érték? Másik hogy tud valaki hozzá szervízkönyvet? Valami alapadatokkal.

Előre is Köszi!