autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 14. hétfő, 16:44


Du. hívott a "reszellő" megrendelte a légtömegmérőt. Ha megjött berakja és hív egyből.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 20:28


ateszka86 írta:
Pocses írta:
Plk89 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.


na erre kiváncsi leszek... a Te tipusodnál nem szokott gond lenni, viszont lenyúlja a 90 ezret, oszt vesz egy 25ezrest bele
hát Te tudod. már írtuk, írtam, hoyg dízeleknél problémás, meg újabb benyásoknál esetleg, de a 90ezer sok így is.


Hát látod én is! 30 körül tudnék bosch-t mondta felejtsem el. Labancoktól szerzi be az új, és a bontott alkatrészeket is.


hat nekem is epp 1.9 es a motor es most fogom elerni a 200.000km,nekem is kell egy legtomegmero,baszkodik kozben,melegen.nekem is olyan arat mondtak h majdnem padlot fogtam,de nem lesz mas valasztasom


Nekem főleg hidegen amíg át nem fordul a víz. De utána sem az igazi nem olyan mint előtte volt. Kevesebb a nyomaték, és "gondolkodik" mikor tipornám neki. Azt mondta elhozhatom nyugodtan míg nem lesz helyette, de inkább ott hagytam megvárom a cserét.


nekem kb 40 volt a légtömegmérő,bosch...utána a motorvezérlést kell frissíteni...h felismerje és akkor fasza nagyon sztem ne bontotatt vegyél,ha nem bosch-t


Mint láthatod, azt szerettem volna. Most már kivárom mit tesz bele. Megbízható a srác, barátom is hozzá viszi a vasat.

ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 20:17


Pocses írta:
Plk89 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.


na erre kiváncsi leszek... a Te tipusodnál nem szokott gond lenni, viszont lenyúlja a 90 ezret, oszt vesz egy 25ezrest bele
hát Te tudod. már írtuk, írtam, hoyg dízeleknél problémás, meg újabb benyásoknál esetleg, de a 90ezer sok így is.


Hát látod én is! 30 körül tudnék bosch-t mondta felejtsem el. Labancoktól szerzi be az új, és a bontott alkatrészeket is.


hat nekem is epp 1.9 es a motor es most fogom elerni a 200.000km,nekem is kell egy legtomegmero,baszkodik kozben,melegen.nekem is olyan arat mondtak h majdnem padlot fogtam,de nem lesz mas valasztasom


Nekem főleg hidegen amíg át nem fordul a víz. De utána sem az igazi nem olyan mint előtte volt. Kevesebb a nyomaték, és "gondolkodik" mikor tipornám neki. Azt mondta elhozhatom nyugodtan míg nem lesz helyette, de inkább ott hagytam megvárom a cserét.


nekem kb 40 volt a légtömegmérő,bosch...utána a motorvezérlést kell frissíteni...h felismerje és akkor fasza nagyon sztem ne bontotatt vegyél,ha nem bosch-t


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 20:15


Plk89 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.


na erre kiváncsi leszek... a Te tipusodnál nem szokott gond lenni, viszont lenyúlja a 90 ezret, oszt vesz egy 25ezrest bele
hát Te tudod. már írtuk, írtam, hoyg dízeleknél problémás, meg újabb benyásoknál esetleg, de a 90ezer sok így is.


Hát látod én is! 30 körül tudnék bosch-t mondta felejtsem el. Labancoktól szerzi be az új, és a bontott alkatrészeket is.


hat nekem is epp 1.9 es a motor es most fogom elerni a 200.000km,nekem is kell egy legtomegmero,baszkodik kozben,melegen.nekem is olyan arat mondtak h majdnem padlot fogtam,de nem lesz mas valasztasom


Nekem főleg hidegen amíg át nem fordul a víz. De utána sem az igazi nem olyan mint előtte volt. Kevesebb a nyomaték, és "gondolkodik" mikor tipornám neki. Azt mondta elhozhatom nyugodtan míg nem lesz helyette, de inkább ott hagytam megvárom a cserét.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 20:12


Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.


na erre kiváncsi leszek... a Te tipusodnál nem szokott gond lenni, viszont lenyúlja a 90 ezret, oszt vesz egy 25ezrest bele
hát Te tudod. már írtuk, írtam, hoyg dízeleknél problémás, meg újabb benyásoknál esetleg, de a 90ezer sok így is.


Hát látod én is! 30 körül tudnék bosch-t mondta felejtsem el. Labancoktól szerzi be az új, és a bontott alkatrészeket is.


hat nekem is epp 1.9 es a motor es most fogom elerni a 200.000km,nekem is kell egy legtomegmero,baszkodik kozben,melegen.nekem is olyan arat mondtak h majdnem padlot fogtam,de nem lesz mas valasztasom

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 19:34


YELLOW írta:
Pocses írta: Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.


na erre kiváncsi leszek... a Te tipusodnál nem szokott gond lenni, viszont lenyúlja a 90 ezret, oszt vesz egy 25ezrest bele
hát Te tudod. már írtuk, írtam, hoyg dízeleknél problémás, meg újabb benyásoknál esetleg, de a 90ezer sok így is.


Hát látod én is! 30 körül tudnék bosch-t mondta felejtsem el. Labancoktól szerzi be az új, és a bontott alkatrészeket is.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 19:31


Pocses írta: Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.


na erre kiváncsi leszek... a Te tipusodnál nem szokott gond lenni, viszont lenyúlja a 90 ezret, oszt vesz egy 25ezrest bele
hát Te tudod. már írtuk, írtam, hoyg dízeleknél problémás, meg újabb benyásoknál esetleg, de a 90ezer sok így is.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 13. vasárnap, 19:26


Na úgy néz ki nekem is a légmennyiségmérővel lesz a gondom. Szerelő mondta gyári új 90 ropi, mondtam erre neki én jóval olcsóbban hozok bosch márkában. Azt mondta nem fogja rendesen vagy egyáltalán jól felismerni a comp. ezért nem ajánlja, de semmilyen más márkát sem! Inkább akkor beszerez gyári bontottat. Most erre várok, holnap rácsörgök mifene van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:14


zoli900 írta:
ember84 írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Végre sikerült nagy nehezen csatlakoztatni a gépet az INPA-hoz.
Egy idő után letilt az autó és nem megy,most vették le a turbót kitisztították a geometriát,de nem ez volt gond,szóval ma megnéztem és a légtömegnél 0-16 között volt a határérték,de felkiáltójellel 40-60 között mozgott-fordulatszámfüggő.

Holnap lehúzom a csatit,de szerintem biztos ez lesz,a gond.
Még jó,hogy 3 szerelőnél volt az autó,csak mindenki elfelejtett élőadatot nézni...





Ez érdekes,hogy élőadatnál a mért érték az elvárthoz képest nekem is mindig magasabb,kivétel alapjáraton.Amúgy semmi problémát nem észlelni,lehet hogy csal a mérő?De emiatt nem merek invesztálni egy újba!


Igen,de nálam alapjáraton is 40-45 ami már 3-szorosa az értéknek,én már csak erre tudok gondolni,már mindent átnéztek.
Kérdezz meg itt a fórumon olyanokat,akik nagyon vágják a légtöm.mérőt.Próbáld meg a lehúzásos módszert,de előbb érdeklődd tőlük körbe



zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:12


ember84 írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Végre sikerült nagy nehezen csatlakoztatni a gépet az INPA-hoz.
Egy idő után letilt az autó és nem megy,most vették le a turbót kitisztították a geometriát,de nem ez volt gond,szóval ma megnéztem és a légtömegnél 0-16 között volt a határérték,de felkiáltójellel 40-60 között mozgott-fordulatszámfüggő.

Holnap lehúzom a csatit,de szerintem biztos ez lesz,a gond.
Még jó,hogy 3 szerelőnél volt az autó,csak mindenki elfelejtett élőadatot nézni...





Ez érdekes,hogy élőadatnál a mért érték az elvárthoz képest nekem is mindig magasabb,kivétel alapjáraton.Amúgy semmi problémát nem észlelni,lehet hogy csal a mérő?De emiatt nem merek invesztálni egy újba!


Igen,de nálam alapjáraton is 40-45 ami már 3-szorosa az értéknek,én már csak erre tudok gondolni,már mindent átnéztek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:10


zoli900 írta: Sziasztok!
Végre sikerült nagy nehezen csatlakoztatni a gépet az INPA-hoz.
Egy idő után letilt az autó és nem megy,most vették le a turbót kitisztították a geometriát,de nem ez volt gond,szóval ma megnéztem és a légtömegnél 0-16 között volt a határérték,de felkiáltójellel 40-60 között mozgott-fordulatszámfüggő.

Holnap lehúzom a csatit,de szerintem biztos ez lesz,a gond.
Még jó,hogy 3 szerelőnél volt az autó,csak mindenki elfelejtett élőadatot nézni...





Ez érdekes,hogy élőadatnál a mért érték az elvárthoz képest nekem is mindig magasabb,kivétel alapjáraton.Amúgy semmi problémát nem észlelni,lehet hogy csal a mérő?De emiatt nem merek invesztálni egy újba!

zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 21:07


Sziasztok!
Végre sikerült nagy nehezen csatlakoztatni a gépet az INPA-hoz.
Egy idő után letilt az autó és nem megy,most vették le a turbót kitisztították a geometriát,de nem ez volt gond,szóval ma megnéztem és a légtömegnél 0-16 között volt a határérték,de felkiáltójellel 40-60 között mozgott-fordulatszámfüggő.

Holnap lehúzom a csatit,de szerintem biztos ez lesz,a gond.
Még jó,hogy 3 szerelőnél volt az autó,csak mindenki elfelejtett élőadatot nézni...





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 04. péntek, 21:07

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 09:39


anubisz írta:
ember84 írta: E46 20d motornal,ha alapjaraton lehozom a legtomegmero csatijat,minek kell tortennie,ha jo a mero?minek ha csal a mero?es minek,ha rossz?koszi a tapasztalatokat!


Yellow ezt írta: lehúzod a légtömegmérő csatiját, és indítasz úgy hidegen. aztán kiderül. ha úgy jó, akkor az a rossz. mármint a légtömegmérő.
Őt idéztem. Tehát gondolom ha szar, leállítod, és lehúzod, utána indítasz, ha úgy jó, akkor a tömegmérő rossz, mivel ha rá van dugva a rossz, gondolom akkor a mérő értékét veszi figyelembe, ha le van húzva akkor meg átlagot számol.


így van. ergó ha a légtömegmérővel van gond amúgy, semmi mással, akkor lehúzott állapotban a motornak szépen kell járnia, egyenletesen gyorsulnia. nincs torpanás. természetesen nem fog úgy gyorsulni és többet is fogyaszt, de az égész jó lesz a motorban, nincs túldúsítás meg semmi. ha légtömegmérő le van húzva és ugyanúgy van valami gixer, fordulat ingadozás, torpanás, stb, akkor mással van a hiba. vagy mással is. ettől még nincs kizárva, hogy a légtömegmérőnek nincs baja, mert mérni lehet mér, csak rossz értéket, de mellette, lambda szonda, vagy porlasztók, injektorok, akár gyertyák (benyásnál) is lehetnek, összetett ez. én azt mondom legegyszerűbb egy légtömegmérő lehúzása, de nem menet közben, mert.... utána nem ártana kijáratni az üzemanyagot, és valami normális kúton tankolni. mert sok esetben lehet üzemanyagban is bibi, hiába a natúr anyagok mind MOL-osak, de attól... nem kell bele menni aztán és közben érdemes diagolni, van-e hibakód valami. nézni értékeket. pl fordulat ingadozás lehet kartergáz szellőztető szelep/szűrő miatt is.
most hidegen, mikor így picit hűvösebb van, nekem is alapjárat indítás után egy picit mászkál, de nem igazán érdekel, hibaüzenetem nincs, mást meg nem tapasztalok, melegen áll mint a cövek.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 25. szerda, 00:20


ember84 írta: E46 20d motornal,ha alapjaraton lehozom a legtomegmero csatijat,minek kell tortennie,ha jo a mero?minek ha csal a mero?es minek,ha rossz?koszi a tapasztalatokat!


Yellow ezt írta: lehúzod a légtömegmérő csatiját, és indítasz úgy hidegen. aztán kiderül. ha úgy jó, akkor az a rossz. mármint a légtömegmérő.
Őt idéztem. Tehát gondolom ha szar, leállítod, és lehúzod, utána indítasz, ha úgy jó, akkor a tömegmérő rossz, mivel ha rá van dugva a rossz, gondolom akkor a mérő értékét veszi figyelembe, ha le van húzva akkor meg átlagot számol.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 22:57


E46 20d motornal,ha alapjaraton lehozom a legtomegmero csatijat,minek kell tortennie,ha jo a mero?minek ha csal a mero?es minek,ha rossz?koszi a tapasztalatokat!