anubisz írta:
adee9 írta:
most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?
Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?
Abból gondoltam, hogy:
-régi tömegmérővel: hullámzóan gyorsult és füstölt (visszapillantóban láttam, ahogy hömpölyög utánam a füst)
-lehúzott csatival: egyenletesen gyorsult és abszolút nem füstölt, igaz 2000 alatt picit erőtlenebb volt
-régi tömegmérő féktisztítóval megtisztítva: nem füstölt, nem annyira torpant, viszont sokkal gyengébb lett és ötödikben padlógáznál nem ment 15-16 liternél feljebb a pillanatnyi (máskor ez szépen felment 20-ra)
Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.