Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 18:20


kalmaristi írta: Üdv!
Azt szeretném kérdezni valaki tudja a motorvezérlés honnan veszi a beszívott levegő hőmérsékletének adatát?
Ma diagra kötöttük a gépet A BC -3 C mutatott üzemmeleg motornál a vezérlő -41 szerint
adagolja a benzint


Általában a légtömegmérőbe van integrálva, vagy pedig a beömlőre van rátéve néhány motortípusnál. Milyen típusú a motorvezérlőd? A WDS-ben meg tudod keresni hogy a tiedben melyik változat van.

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 18:07


Üdv!
Azt szeretném kérdezni valaki tudja a motorvezérlés honnan veszi a beszívott levegő hőmérsékletének adatát?
Ma diagra kötöttük a gépet A BC -3 C mutatott üzemmeleg motornál a vezérlő -41 szerint
adagolja a benzint

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 22:52


adee9 írta: Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.


Nézd, ha megcsináljátok a programozást mivel az újabb verzió került bele, azzal nem veszíthetsz és nem rontotok el semmit, és így biztos hogy jó paraméterekkel fog dolgozni ennél az érzékelőnél. Mit kell ezen ennyit tökölni?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 21:16


Pocses írta:
adee9 írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Abból gondoltam, hogy:
-régi tömegmérővel: hullámzóan gyorsult és füstölt (visszapillantóban láttam, ahogy hömpölyög utánam a füst)
-lehúzott csatival: egyenletesen gyorsult és abszolút nem füstölt, igaz 2000 alatt picit erőtlenebb volt
-régi tömegmérő féktisztítóval megtisztítva: nem füstölt, nem annyira torpant, viszont sokkal gyengébb lett és ötödikben padlógáznál nem ment 15-16 liternél feljebb a pillanatnyi (máskor ez szépen felment 20-ra)

Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.


A dettó viselkedés, lehet a programozás hiánya így nem jól ismeri fel.


Ez így tényleg többnyire tömegmérő hiba, ahogy leírtad, és ki lett zárva. Lehet egy gyárit kellett volna beleraknod.
Itt megint az a szitu áll fent,amit sokszor mondtam, az olcsó megint drágább lett, mintha mindjárt a drágábbat választottuk volna.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 17. vasárnap, 21:17

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 21:13


adee9 írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Abból gondoltam, hogy:
-régi tömegmérővel: hullámzóan gyorsult és füstölt (visszapillantóban láttam, ahogy hömpölyög utánam a füst)
-lehúzott csatival: egyenletesen gyorsult és abszolút nem füstölt, igaz 2000 alatt picit erőtlenebb volt
-régi tömegmérő féktisztítóval megtisztítva: nem füstölt, nem annyira torpant, viszont sokkal gyengébb lett és ötödikben padlógáznál nem ment 15-16 liternél feljebb a pillanatnyi (máskor ez szépen felment 20-ra)

Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.


A dettó viselkedés, lehet a programozás hiánya így nem jól ismeri fel.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 21:10


anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Abból gondoltam, hogy:
-régi tömegmérővel: hullámzóan gyorsult és füstölt (visszapillantóban láttam, ahogy hömpölyög utánam a füst)
-lehúzott csatival: egyenletesen gyorsult és abszolút nem füstölt, igaz 2000 alatt picit erőtlenebb volt
-régi tömegmérő féktisztítóval megtisztítva: nem füstölt, nem annyira torpant, viszont sokkal gyengébb lett és ötödikben padlógáznál nem ment 15-16 liternél feljebb a pillanatnyi (máskor ez szépen felment 20-ra)

Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 21:01


anubisz írta: Bármi ilyen gondom volt mindig pontosan megmondták,tudták mi okozza. Meg állt a kocsi a városba? szerviz, fojtószelep szarakodott, csere, hiba megszűnt, már sok éve, vez,tengely jeladó, mind a 2volt cserélve,máskor máskor, mindig tudták melyik a rossz ami cserélve lett, hiba megszűnt, tömegmérő szintén, GM szintén, lambda szonda szintén.
Nem cserélték ki a fél motort. Bár az enyémet mindig ugyan az a szerelő szereli évek óta, akihez ha megyek 6 hónap múlva,akkor is alánéz a kocsinak és megmondta,ezt nem ő csinálta, mert ő nem rak így fel valamit. Ez a nem mindegy. És tényleg azt más csinálta.


Bratyóm és az én szerelőm is ilyen patent. A kinti nagy gyárban dolgozott évekig mérnökként, aki mellette kulcsol pedig műhelyfőnök volt anno németben.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:58


Bármi ilyen gondom volt mindig pontosan megmondták,tudták mi okozza. Meg állt a kocsi a városba? szerviz, fojtószelep szarakodott, csere, hiba megszűnt, már sok éve, vez,tengely jeladó, mind a 2volt cserélve,máskor máskor, mindig tudták melyik a rossz ami cserélve lett, hiba megszűnt, tömegmérő szintén, GM szintén, lambda szonda szintén.
Nem cserélték ki a fél motort. Bár az enyémet mindig ugyan az a szerelő szereli évek óta, akihez ha megyek 6 hónap múlva,akkor is alánéz a kocsinak és megmondta,ezt nem ő csinálta, mert ő nem rak így fel valamit. Ez a nem mindegy. És tényleg azt más csinálta.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:49


Pocses írta:
anubisz írta:
Pocses írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Hátha rendelt, akkor csak +állapították, hasra nem vesz az ember csakúgy 40-50 ropiért alkatrészt! Vagy igen.....?

Azt nem tudjuk még, hogy ki, miből vette az a hiba, vagy ki mondta azt kel kicserélni.


Na ez az. Nekem is mondta a szerelő ha mégsem az a hiba, akkor az övé az alkatrész és nem építi be.

Ez magas nekem, ilyen összegnél már ne az én pénzemmel totózzanak.Ilyen hibát épp ezért nézetek meg csak márkaszervizben,én ott is mondom,nem cserélem ki a fél kocsit, ha nem az a gond, nem kell az alkatrész.És bizony vissza is veszik,nem mondják hogy fizesd ki, és megyünk tovább.
Persze ott nem 30 ezer egy tömegmérő.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 17. vasárnap, 20:50

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:42


anubisz írta:
Pocses írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Hátha rendelt, akkor csak +állapították, hasra nem vesz az ember csakúgy 40-50 ropiért alkatrészt! Vagy igen.....?

Azt nem tudjuk még, hogy ki, miből vette az a hiba, vagy ki mondta azt kel kicserélni.


Na ez az. Nekem is mondta a szerelő ha mégsem az a hiba, akkor az övé az alkatrész és nem építi be.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:40


Pocses írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Hátha rendelt, akkor csak +állapították, hasra nem vesz az ember csakúgy 40-50 ropiért alkatrészt! Vagy igen.....?

Azt nem tudjuk még, hogy ki, miből vette az a hiba, vagy ki mondta azt kel kicserélni.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:37


anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Hátha rendelt, akkor csak +állapították, hasra nem vesz az ember csakúgy 40-50 ropiért alkatrészt! Vagy igen.....?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:33


adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 20:26


adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Engem is jól megkevert anno a szerelőm a tanácsával. Hiába mondtam neki hozok olyan márkában újat amit Ő mond, de ragaszkodott ahhoz vagy gyári új, vagy gyári bontott beszerelési garival.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2013. november 17. vasárnap, 19:34


most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?