hil írta:
BarG írta:
Bakker Yellow, még igaza is lehet!
Képzeld, a mostani autómhoz nem sokkal a megvétele után vettem a gyári szűrő helyére betehető sport szűrőt. Aztán elmentem Istvánkóékhoz és megmérettem gyári szűrővel és sport szűrővel is a teljesítményt és nyomatékot is. És képzeld, volt különbség. A teljesítményben szinte semmi, de sportszűrővel a nyomaték hamarabb ébredt és ez érezhető is volt. Aztán, mivel több helyen olvastam a sportszűrők nem tökéletes szűréséről, a kicsipkézett turbólapátokról, eladtam a JR típusú szűrőimet.
Sziasztok!
Még annyit hozzátennék, és itt nem a direkt szűrőről írok: én sem hittem a szűrési képességében. Első autómnál (A Vectra volt, amit újonan vettem) , nem akartam hibázni. Amikor kivettem a papír szűrőt, a szűrő utáni teret végig pucoltam alkoholos lintfee papírral. (persze a papírszűrő berakása előtt is átmostam, nehogy fals eredmény jöjjön ki és úgy használtam papír szűrővel ami eredeti GM szűrő volt) Az bizony koszos lett. Beraktam a JR szűrőt és amikor cserélni, illetve mosni kellett megismételtem az átmosást. A törlő fehér maradt. Ebből az jön le (nekem), hogy az olajos JR szűrő jobban szűr, mert amit a papír szürő átenged, azt az olaj megfogja. Némileg hasonlóan, mint a munkagépek olajos levegő szűrője, bor ott egy "labirintusban" áramlik a levegő és a kosz a gravitáció miatt esik bele az olajba.
Mindezeket nem hallottam, mondták, olvastam, hanem megcsináltam, tapasztaltam!
Számomra az előnye nem a "teljesítmény növekedésben", hanem abban van, hogy akkor mosom ki, amikor úri kedvem úgy tartja és mindezt ingyért, szemben a papír szűrő kb 6000 Ft-os árával. Azt gondolom mindenki megtapasztalta, hogy amikor kicseréli a levegő szűrőt, mintha jobban menne az autó. A különbség minimális, de van, mert a tiszta (új) papírszűrő több levegőt enged be a motorba.
Nem vitának szántam a fentieket, csupán saját tapasztalatomat írtam meg, mindenki kezelje is úgy, olvassa és hallgasson.
Akkor én is hozzátennék még. A 3d-ben úgy van a levegő vezetve, hogy oldalról a relatíve hosszú légszűrő oldalát egy kis ponton bombázza a belépő levegő és a benne lévő szilárd szemcse, szerintem igen durva nagy sebességgel. A gyári papírszűrőre ezért egy vastag szálas anyagból lévő burkot húznak, szerintem a becsapódások erejének csökkentésére. Szinte biztos vagyok benne, hogy a 3d motoroknál a fentiek miatt nem olyan jó a szűrési hatásfok. Régebbi Seatjaimnál én is folyamatosan használtam a betét típusú sportlégszűrőket, de ennél az autónál szerintem nem jó ötlet.
A vita viszont a légtömegmérők vonatkozásában indult el, és emlékeim szerint a Seatoknál kicsit olajos lett a szűrő utáni vezeték, ami idővel vezethet a légtömegmérő halálához.