valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 10. vasárnap, 12:04


YELLOW írta: én meg pont, hogy nem értem.
mind a két videón sorba vannak kötve az alkatrészek. az elsőnél azt hittem, hogy majd párhuzamosít, de nem. most vagy a képen van rosszul a kapcsolási rajz, vagy a videón.
elektronikailag mindkettőt meg tudom magyarázni. valszínű BMW-hez párhuzamosan kell kötni, más autóhoz nem.
amúgy én SMD alkatrészekből csinálnám meg, amit egy 5x5mm-es kockában meg lehet építeni.


Nemtom majd ezt kipróbálom nem csinálok vele semmi rosszat(remélem).

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. március 10. vasárnap, 08:48


én meg pont, hogy nem értem.
mind a két videón sorba vannak kötve az alkatrészek. az elsőnél azt hittem, hogy majd párhuzamosít, de nem. most vagy a képen van rosszul a kapcsolási rajz, vagy a videón.
elektronikailag mindkettőt meg tudom magyarázni. valszínű BMW-hez párhuzamosan kell kötni, más autóhoz nem.
amúgy én SMD alkatrészekből csinálnám meg, amit egy 5x5mm-es kockában meg lehet építeni.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 22:33


Így most már kapíse


YouTube videó

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 22:07


valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:

Ja ja csak átfutotam itt villamossági kapcsolási jeleket....na mindegy voltam egy szerelőnél nézte szervizből hívott embert mert nem volt hozzá műszere és olyat mondott hogy 30000 megcsinálja még jó hogy nem ugrottam bele mikor max 3000 vagy legyen 5000 de akkor már jók vagyunk ki lehet hozni kérdem én hol az igazság,szeretem magamnak csinálni a dolgokat de ebbe nem fogtam volna bele....Yess YELLOW Nem vágom a villamosságot Majdcsak megcsinálja valaki! Azé köszi srácok


inkább diaggal kapcsoltasd ki.
amúgy árban a két alkatrész kb 80ft-ból megvan, ha meg kell venni. aztán csak be kell kötni. összesen van 10perces munka megépítéssel együtt.


Meg kéne azt csináltatnom valakivel


Közben találtam egy ilyen vidit:
YouTube videó

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 21:31


YELLOW írta:
valter320d írta:

Ja ja csak átfutotam itt villamossági kapcsolási jeleket....na mindegy voltam egy szerelőnél nézte szervizből hívott embert mert nem volt hozzá műszere és olyat mondott hogy 30000 megcsinálja még jó hogy nem ugrottam bele mikor max 3000 vagy legyen 5000 de akkor már jók vagyunk ki lehet hozni kérdem én hol az igazság,szeretem magamnak csinálni a dolgokat de ebbe nem fogtam volna bele....Yess YELLOW Nem vágom a villamosságot Majdcsak megcsinálja valaki! Azé köszi srácok


inkább diaggal kapcsoltasd ki.
amúgy árban a két alkatrész kb 80ft-ból megvan, ha meg kell venni. aztán csak be kell kötni. összesen van 10perces munka megépítéssel együtt.


Meg kéne azt csináltatnom valakivel

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 20:51


valter320d írta:

Ja ja csak átfutotam itt villamossági kapcsolási jeleket....na mindegy voltam egy szerelőnél nézte szervizből hívott embert mert nem volt hozzá műszere és olyat mondott hogy 30000 megcsinálja még jó hogy nem ugrottam bele mikor max 3000 vagy legyen 5000 de akkor már jók vagyunk ki lehet hozni kérdem én hol az igazság,szeretem magamnak csinálni a dolgokat de ebbe nem fogtam volna bele....Yess YELLOW Nem vágom a villamosságot Majdcsak megcsinálja valaki! Azé köszi srácok


inkább diaggal kapcsoltasd ki.
amúgy árban a két alkatrész kb 80ft-ból megvan, ha meg kell venni. aztán csak be kell kötni. összesen van 10perces munka megépítéssel együtt.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 20:46


YELLOW írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.


Szerintem meg inkább ne ő kösse be


ezt nem akartam írni... mondjuk Valter nem cseszett volna le érte, de már jobban meggondolom mit írok


Ja ja csak átfutotam itt villamossági kapcsolási jeleket....na mindegy voltam egy szerelőnél nézte szervizből hívott embert mert nem volt hozzá műszere és olyat mondott hogy 30000 megcsinálja még jó hogy nem ugrottam bele mikor max 3000 vagy legyen 5000 de akkor már jók vagyunk ki lehet hozni kérdem én hol az igazság,szeretem magamnak csinálni a dolgokat de ebbe nem fogtam volna bele....Yess YELLOW Nem vágom a villamosságot Majdcsak megcsinálja valaki! Azé köszi srácok


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 20:28


jrtom írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.


Szerintem meg inkább ne ő kösse be


ezt nem akartam írni... mondjuk Valter nem cseszett volna le érte, de már jobban meggondolom mit írok

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 20:24


YELLOW írta:
valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.


Szerintem meg inkább ne ő kösse be

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 20:11


valter320d írta:
zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!


ha ilyeneket tudsz, hogy delta kapcsolás, akkor tudhatnád, hogy az elektromos váltóáramú motorokra vonatkozik. ráadásul utána leírod az 1N4001-et mint dióda. ha ott van a 3szög mellett, akkor vajon mi lehet?
úgy kell megépíteni, ahogy ezen az egyszerű kapcsolási rajzon van. valószínű azért van kék, fehér vonallal jelölve, mert ilyen kábel van a csatiban, ahova be kell kötni. ez egy párhuzamos kapcsolás. az 1N4001-en a katód lesz jelölve, ami ha nézed a K betű a diódában, azaz a 3szög tetején a vonal. kb enniy.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 17:51


zeno32 írta:
vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi


Sziasztok
Nekem is ez a problem világit a piros légzsák lámpa!
e46 ezzel a módszerrel ki lehet iktatni vagy megjavítani?????
A jeleket magyarázzátok el légyszíves!
Látom hogy van ellenállás, a háromszög vizszintes nyillal az mi?
Delta kapcsolás?
hol van ez a hely a kocsiban ahová ezt kell beiktatni???
Az 1N4001 diódát kell beforrasztani vagy mindkettőt?
segítségeteket előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz zeno32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 15:36


vikti írta: Na végre siekeresen meg lett csinálva a légzsák rendszer, de ezzel az áramkörrel sikerült csak:


Szia !Láttam az ülésfoglaltságot kiváltó áramkört. Kérdésem a 320d e90-be három vezetékes a csati hogyan kell bekötni . a régebbi típusokba csak két eres a csati , abban egyértelmű lenne! De nálam?

Köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 07:55


YELLOW írta: Tano: akárhányszor megismerek valaki új BMW-s arcot, és elkezdünk beszélgetni a hibáról, mindig feljön az ülésfoglaltság jelző az első hibák között. egy kicsit hegyesebb seggű csaj bepattan, akkor rögtön el kell neki szakadni?
meg lehetett volna oldani egy kapcsolóval is. gondolom ebben ilyen nyúlásmérő bélyeg van, hogy csak bizonyos súly felett jelez, ugye ha megnyúlik annyira, hogy az ellenállása meg nő a megfelelő értékre.


Én sem azt mondom, hogy ez a tökéletes megoldás, de sajnos ezzel kell együttélni.
A leírásban szerepel a súly is, kb 12 kg kell hozzá.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 07:24


m_attila írta:
Tano írta:
YELLOW írta: egyébként azért nagyon durva, hogy minden BMW-t érint előbb utóbb. más autónál valszeg nem így van megoldva. nem gondolkoztak még el ezen, hogy ez nem egy jó megoldás? még a mostani szériáknál is ez a gond...


Mivel más autósok nem írnak ide, így ezt nem fogjuk megtudni. De szerintem azoknál is hasonló megoldásokat használnak, nem hinném, hogy pont a BMW alkalmazna ilyen téren nagyon eltérő megoldást.


Azért azt megjegyezném, hogy több mint 10 bmw m volt, 36-ok 46- ok és e90 is, de nekem egyikben sem égett soha a légzsák lámpa.
Pedig volt közöttük 600.000km es is


nem volt ott valami kikapcsolva?

Tano: akárhányszor megismerek valaki új BMW-s arcot, és elkezdünk beszélgetni a hibáról, mindig feljön az ülésfoglaltság jelző az első hibák között. egy kicsit hegyesebb seggű csaj bepattan, akkor rögtön el kell neki szakadni?
meg lehetett volna oldani egy kapcsolóval is. gondolom ebben ilyen nyúlásmérő bélyeg van, hogy csak bizonyos súly felett jelez, ugye ha megnyúlik annyira, hogy az ellenállása meg nő a megfelelő értékre.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 08. péntek, 17:52


Tano írta:
YELLOW írta: egyébként azért nagyon durva, hogy minden BMW-t érint előbb utóbb. más autónál valszeg nem így van megoldva. nem gondolkoztak még el ezen, hogy ez nem egy jó megoldás? még a mostani szériáknál is ez a gond...


Mivel más autósok nem írnak ide, így ezt nem fogjuk megtudni. De szerintem azoknál is hasonló megoldásokat használnak, nem hinném, hogy pont a BMW alkalmazna ilyen téren nagyon eltérő megoldást.


Azért azt megjegyezném, hogy több mint 10 bmw m volt, 36-ok 46- ok és e90 is, de nekem egyikben sem égett soha a légzsák lámpa.
Pedig volt közöttük 600.000km es is