Eapa írta:
YELLOW írta:
mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.
szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!
ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.
ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.
lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.
Teljesen rosszul gondolod. Egy 2002-es kocsinak, 100ekm-rel nem lesz rossz a lengéscsillapítója, még ha rugót cserélsz akkor sem. Inkább azt a pénzt költsd benzinre, vagy gyere talikra ahol ingyen megmérik a lengéscsillapítódat és azt mondják, hogy jó ez még.
Egyébként ha mész műszakira engedd le a kerekeidet egy kicsit, az segít. Ez régi trükk
valójában a kérdésem nem erre irányult. hanem arra, hogy a gyári értékeket veszik alapul, így ha sportosabb cuccost teszel be, az valószínű nem felel meg a gyári értéknek, mivel keményebb lesz a csillapítás is.
a gondolatom az, hogy a hivatalos megoldás, egy komoly szettbeépítésénél, hogy beépítés után mérnek egy értéket, amihez később viszonyítanak műszakin, mert ugye a gyárihoz hiába mérnek. de ugye ezek plussz költségek, és nem sokan fizetnek érte. de valahogy műszakin csak át mennek. elvileg úgy tudom az első telók 40%-tól lefelé már nem jók, a hátsók 20%. a bal elsőm kemény gumival, ez kb akkor mivel meleg is volt, és előtte 40 km-t tettem meg, kb 2,6 bar lehetett benne, szóval bal első így 48% a jobb első 38%, amit gumi nyomás elvesztéssel behoztak, a két hétsó olyan 45% és 52% közötti volt szintén kemény gumikkal. nekem amit én megyek vele biztos kibírja, max lapos abronccsal megyek. de igazából az első része érdekelne, hogy valójában, hogy van, ha nem gyári teló megy bele.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 09. péntek, 06:48