seta írta:
Honnan lehet tudni h kezdik megadni magukat a lengéscsillapítók, és mivan ha megadják magukat? mit visznek magukkal?
fekvőrendőröknél meg kisebb kátyúknál hallom h "szuszognak"
a szuszogás nem feltétlenül jelenti, hogy halottak, de már fáradtak. a mérésen megfelelőnek ítélt gátló sem biztos, hogy jó, és jót is mérhetnek rossznak.
a legegyszerűbb ellenőrzési mód, hogy lenyomod az autót, és nézed mennyit mozog: ha jó a gátló, lemegy, fel, majd vissza alaphelyzetbe. ha ennél többet mozog, már igen gyanús, hogy csereérett. menet közben egyébként rossz gátlókkal hajószerűen, himbálózva mozog a kocsi, nagyobb keresztirányú úthibák (vagy vasúti átjáró) után még libeg, huplis úton kanyarban meg-megnyikkannak a gumik, vagy el is elpattog, nő a féktáv. alapvetően kevesebbet érintkezik a gumi a talajjal, nincs ami gátolja a rugózás okozta mozgást. a gumik kagylósra kopnak (de ehhez szvsz már túl sokat is kell menni szar gátlóval), a futóműalkatrészeket több ütésszerű terhelés éri.
az, hogy gyorsan tudsz vele kanyarodni nem garancia semmire, függ az út állapotától is erősen
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. szeptember 16. péntek, 11:51