PBazsi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz PBazsi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:27


Idén aug.-ba hoztam be németből és már ott kint rá kellett tölteni 1x. Aztán az út után itthon megint... aztán cserélték az olajat (5w 35 Castrol), ami biztos, h. megtörtént. Az, h. tényleg annyi van-e benne mint amit a műszerfal ír... hát nemtom. Egy ilyen szelepszimering-csere mennyibe fáj, nem tudjátok?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:24


szerintem ezekbe nem lehet valami brutális vegyszer, max az a adalék amit amúgy is az olajba raknak, esetleg töményebben, mart ha tönkre vágná a motort, nem igen lehetne eladni, legalábbis a reményeim szerint.

Tudom sok mindent le lehet írni, de ezt írják, gondolom valaki csak ellenőrizte.

Nem tartalmaz savat, acetont vagy
egyéb agresszív oldószert.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 03. kedd, 18:32

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:20


compact írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.


most meghatagszol, lexarom, de képes vagy egy olajjal 20-25ezret elmenni? oké töltesz utána, de inkább a felénél lecserélnéd.


hát már lefogom, mostanában,most még 14 ezret ír vissza, már meg is vettem, mióta szimeringet cseréltek meg mindent, át állok a 15 ezerre. Már 15 körül fogok cserélni.

kipróbálom a xadót, és minden szűrőt mann-t vettem, üzemanyagszűrőt is, azt is cserélek. Meg vettem 7 tasak motormosó adalékot, azzal meg átjáratom.


Régebben amikor benzinessel jártam én is gondoltam ezekre a motoröblítőkre de végül sosem mertem használni, mert pár kérdésemre sosem kaptam kielégítő választ:
-Milyen a motorolaj kenése az öblítővel keveredve és mennyit árthat a motornak?
-Mivel nullára nem lehet a rendszert kiüríteni, így marad a motoröblítős olajból a motorban és így öntjük rá a friss olajat aminek nem hiszem, hogy hosszútávon jó hatása van.
-Jó-e egy viszonylag sokat futott motornak, ha felszabadítjuk a benne lerakódott szennyeződést ami eddig lehet, hogy semmit nem zavart, most viszont feloldódott, de meg van az esélye, hogy a motorban maradt és lehet, hogy mostmár olyan helyen fog megállni ahol gondot okoz. pl szűrőkosarat eltömíti.
Lehet, hogy csak én reagáltam túl a dolgot, de ezek miatt sosem mertem kipróbálni, inkább kerestem mindíg a legjobb olajat és viszonylag gyakran cseréltem.





Hajszál pontosan ugyan ezek aggasztanak engem is, pont a maradék mennyiség, és az, hogy lehet utána jobban fogja enni az olajat, mert a minimális lerakodás még tömít is.
Nem tudom még mi legyen, lehet előtte rákérdezek még a Márkaszervizben,mert az olajban amúgy is van tisztító adalék. Ha bele is teszem, addig csak nagyon kímélve használom.

eddig sosem használtam.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 03. kedd, 18:20

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:15


jons írta:
feco7939 írta:
Na, szerintem a motormosóval többet ártasz mint használsz...........ahogy már itt többen írták....


Igen ettől a "szivattyú felkapja a morzsalékot" című mutatványtól én is tartottam némileg... Aztán csak beleraktam, mert szeretek veszélyesen élni


Nem csak arról van szó állítólag, hanem a vegyszer maradékról ami bent marad .....



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:11


feco7939 írta:
Na, szerintem a motormosóval többet ártasz mint használsz...........ahogy már itt többen írták....


Igen ettől a "szivattyú felkapja a morzsalékot" című mutatványtól én is tartottam némileg... Aztán csak beleraktam, mert szeretek veszélyesen élni

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:10


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.


most meghatagszol, lexarom, de képes vagy egy olajjal 20-25ezret elmenni? oké töltesz utána, de inkább a felénél lecserélnéd.


hát már lefogom, mostanában,most még 14 ezret ír vissza, már meg is vettem, mióta szimeringet cseréltek meg mindent, át állok a 15 ezerre. Már 15 körül fogok cserélni.

kipróbálom a xadót, és minden szűrőt mann-t vettem, üzemanyagszűrőt is, azt is cserélek. Meg vettem 7 tasak motormosó adalékot, azzal meg átjáratom.


Régebben amikor benzinessel jártam én is gondoltam ezekre a motoröblítőkre de végül sosem mertem használni, mert pár kérdésemre sosem kaptam kielégítő választ:
-Milyen a motorolaj kenése az öblítővel keveredve és mennyit árthat a motornak?
-Mivel nullára nem lehet a rendszert kiüríteni, így marad a motoröblítős olajból a motorban és így öntjük rá a friss olajat aminek nem hiszem, hogy hosszútávon jó hatása van.
-Jó-e egy viszonylag sokat futott motornak, ha felszabadítjuk a benne lerakódott szennyeződést ami eddig lehet, hogy semmit nem zavart, most viszont feloldódott, de meg van az esélye, hogy a motorban maradt és lehet, hogy mostmár olyan helyen fog megállni ahol gondot okoz. pl szűrőkosarat eltömíti.
Lehet, hogy csak én reagáltam túl a dolgot, de ezek miatt sosem mertem kipróbálni, inkább kerestem mindíg a legjobb olajat és viszonylag gyakran cseréltem.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 03. kedd, 18:11

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 18:08


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.


most meghatagszol, lexarom, de képes vagy egy olajjal 20-25ezret elmenni? oké töltesz utána, de inkább a felénél lecserélnéd.


hát már lefogom, mostanában,most még 14 ezret ír vissza, már meg is vettem, mióta szimeringet cseréltek meg mindent, át állok a 15 ezerre. Már 15 körül fogok cserélni.

kipróbálom a xadót, és minden szűrőt mann-t vettem, üzemanyagszűrőt is, azt is cserélek. Meg vettem 7 tasak motormosó adalékot, azzal meg átjáratom.


Na, szerintem a motormosóval többet ártasz mint használsz...........ahogy már itt többen írták....




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 17:57


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.


most meghatagszol, lexarom, de képes vagy egy olajjal 20-25ezret elmenni? oké töltesz utána, de inkább a felénél lecserélnéd.


hát már lefogom, mostanában,most még 14 ezret ír vissza, már meg is vettem, mióta szimeringet cseréltek meg mindent, át állok a 15 ezerre. Már 15 körül fogok cserélni.

kipróbálom a xadót, és minden szűrőt mann-t vettem, üzemanyagszűrőt is, azt is cserélek. Meg vettem 7 tasak motormosó adalékot, azzal meg átjáratom.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 03. kedd, 17:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 17:54


anubisz írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.


most meghatagszol, lexarom, de képes vagy egy olajjal 20-25ezret elmenni? oké töltesz utána, de inkább a felénél lecserélnéd.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 17:50


YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.

és még én hittem,hogy az enyém eszik sok olajat.


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. december 03. kedd, 17:54

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 17:44


PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 16:37


PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


upsz. Többe kerülne mint az autó, az fasza, oda tényleg ne vidd. Szimering fillérekbe kerül, a lóvé a sok tömítés,amit ki kell cserélni. Olvastam itt csodaszerelőkről akik állítólag kicserélik a hengerfej levétele nélkül. Esetleg majd megírnak valakit. Nekem nemrég cserélték,mert le kellett venni amúgy is e hengerfejet.
Még azért számolj bele,itt ,ott elpattanó öreg vízcsöveket, a szerelés közben, meg az apró.

PBazsi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz PBazsi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 16:09


Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 14:22


YELLOW írta:
ember84 írta: Controll of exhaust re circulation. Mit jelent ez a hiba


kipufogógáz visszavezetés szabályozás. valószínű EGR szelep szabályozás.


Akkor ez az egr-t szabalyzo vakuumszelep hibaja lehet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 12:17


Darius írta: Hi!Barátom E39 520d-je alábbi problémát produkálja.Hidegen nehezen indul többet teker az öninditó,ha beindul szépen jár,más hibajelenséget nem csinál.Volt gépen nem irt ki semmilyen hibát,izzitógyertyák jók,2-3 fokos az előgyujtás.Igazábol az érdekelné a haveromat hogy az adagolón lehet e esetleg állítani vagy a befecskendezésen hogy könnyebben induljon?


szerintem nem olyan nagy probléma ez. bár nem tudom menniyvel teker többet. esetleg hidegen próbálja meg, hogy a gyújtást (többször izzít) többször ráadja mielőtt indít. ha úgy könnyebben indul, akkor az izzítók kezdenek haldoklani. amúgy hidegben normális jelenség, hogy esetleg többet teker. ha angyon hideg van, akkor viszont üzemanyag minőségi dologra is lehet gondolni. ha meg túl nehezen forgat az önindító, akkor az olaj besűrűsödött, rossz viszkozitás, vagy nem minőségi olaj esetén lehet.