haka írta:
Sziasztok,
Na most van időm leírni meddig jutottam az aksiból induló mizériával, hátha lesznek még ötletek.
Alap történet, reggel nem indul a kocsi, akkor se ha feltöltöm az aksit. +2 ben sem, pl ma. Tekeri az önindítót, de nem indul. Ha rákötök egy kissebb autót bikázás céljából, és azt beindítom, akkor elindul.
Ezután egész nap elindul, úgy, hogy 8-9 órát áll napközben, majd reggel megint nem ami kb 12-14 óra állást jelent.
Egyszer ki bírtuk olvasni (nemsok időm van, és a szerelő is el van úszva, ezért egyszer).
Akkor volt egy csomó üzemanyagnyomás hiba beírva. De akkor abban a pillanatban indult a kocsi és nem jött akkor hiba.
Az üzemnyagonyomásnál nem lehet tudni mi a rossz, alapból kispumpa vezérlő lehetne. De zet még nem volt idő kikisérletezni.
Viszont mivel bikára egyből indul, ezért azt mondják az nem ezekből fakad, mert ezekre nincs kihatással a bikázás.
80AH 640A akkumulátor van benne, ami új és töltés után sem indul vele elsőre.
Esetleg valakinek van tippje?
köszi
Üdv!
Már vártam, hogy mikor írsz hogy megoldódott-e a problémád és hogy mi volt végül, de sajnos látom, hogy nem sikerült!
Akkor ezek szerint sajna közelebb állunk az általam tippelt problémásabb dologhoz a CR nyomás felépülés gondhoz.
Bikázásra azért indulhat könnyebben, mint a régebbi autó amikor tolásra húzásra pöccre amúgy egyáltalán nem indul mivel úgy gyorsabban meg tudja forgatni a motort!
Két akksinak nagyobb ereje van, mint egynek, így lehet, hogy csak egy kicsivel forgatja gyorsabban a motort, de ez pont elég, hogy elérje a megfelelő CR nyomást a motor beindításához!/ha nincs meg egy X kpa érték akkor nem is engedi a motort beindulni, még ha fülre akár indulhatna is. BMW esetében az értéket nem tudom./
Szerintem vagy a közös nyomócső szabályzó szelepe rossz, vagy olyan nagy a befecskendezők résvesztesége, hogy indítózás közben elengedi a nyomást, így nem tud felépülni.
Esetleg a nagynyomású szivattyú szelepe.
Mielőtt elkezdenél mindenfélét cserélgetni én addig nem lépnék a dologban, amíg ezeket nem ellenőriztetném!
Ezeket sajna kapkodva nem lehet, mert ha már egyszer beindult utánna lehet, hogy sokat kell várni mire visszahül arra az állapotra amikor megint jelentkezik a gond!
A legjobb egy normális dízel műhely vagy egy BMW szerelő aki ismeri a típust és gyengepontjait, a legjobb ha a hibafeltárást úgy tudja végezni, hogy cserélgeti az alkatrészeket és csak azt veteti meg veled ami valóban kell, nem pedig egy egész sor cuccot amiben lehet, hogy a hibás csak az utolsó tétel volt de te már felújítottad a fél motort.
A visszafolyó mennyiséget megfelelő eszközökkel kiszerelés nélkül és üzem közben lehet ellenőrizni és teljesen hiteles képet ad az állapotukról!
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 06. péntek, 17:49