YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 21. szombat, 11:55


magnat200 írta:
YELLOW írta:
magnat200 írta: Sziasztok segitségetekre volna szükségem tegnap óta nem indul a kocsi csak teker és mikor gyujtásra teszem akkor egy folytába búg valami. Máskor is bugott inditás előtt de pármásodperc után elhalkult. tipus e46 320d 2003


hát ez AC pumpa lesz. AZért búg folyamatosan, mert nem képes a nyomást megtartani, ezt tartom valószínűnek.
csak egy apró kérdés, mert megszólnak megint. most nincs véletlen túl kevés üzemanyag a tankban?


kb 10 liter. De tegnap délután kitekertem a nyakát bugott játszottam a gázzal és be indult leállitottam utána inditottam egyböl járt kb alapjáraton 10 percet megált utána megint csak bugott


mondjuk enekd van az ülés alatt a kasztni alján is a szűrőnél egymásik pumpa is. lehet az a kakás. de ez gyanús, hogy pumpa, én 90%-ot merek neki adni. hogy melyik, azt meg szerelő megmondja, mert gondolom üzemanyag nyomást úgysem tudsz mérni. mondjuk anniyt lehet, hogy ráadod a gyújtást, hogy búgjon, aztán alányulsz az autónak a pumpához. ha azon érzed, hogy az dolgozna iylen szarul, akkor az a rossz. a másikat meg a hátsó ülés felszedve tudod kifülelni jobban.

magnat200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz magnat200

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. december 21. szombat, 11:52


YELLOW írta:
magnat200 írta: Sziasztok segitségetekre volna szükségem tegnap óta nem indul a kocsi csak teker és mikor gyujtásra teszem akkor egy folytába búg valami. Máskor is bugott inditás előtt de pármásodperc után elhalkult. tipus e46 320d 2003


hát ez AC pumpa lesz. AZért búg folyamatosan, mert nem képes a nyomást megtartani, ezt tartom valószínűnek.
csak egy apró kérdés, mert megszólnak megint. most nincs véletlen túl kevés üzemanyag a tankban?


kb 10 liter. De tegnap délután kitekertem a nyakát bugott játszottam a gázzal és be indult leállitottam utána inditottam egyböl járt kb alapjáraton 10 percet megált utána megint csak bugott! De mostha hozok bele kb 30 litert akkor szerinted életre keltem hogy a szerelőig elvigyem?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 21. szombat, 11:54

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 21. szombat, 11:44


magnat200 írta: Sziasztok segitségetekre volna szükségem tegnap óta nem indul a kocsi csak teker és mikor gyujtásra teszem akkor egy folytába búg valami. Máskor is bugott inditás előtt de pármásodperc után elhalkult. tipus e46 320d 2003


hát ez AC pumpa lesz. AZért búg folyamatosan, mert nem képes a nyomást megtartani, ezt tartom valószínűnek.
csak egy apró kérdés, mert megszólnak megint. most nincs véletlen túl kevés üzemanyag a tankban?

magnat200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz magnat200

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2013. december 21. szombat, 11:38


Sziasztok segitségetekre volna szükségem tegnap óta nem indul a kocsi csak teker és mikor gyujtásra teszem akkor egy folytába búg valami. Máskor is bugott inditás előtt de pármásodperc után elhalkult. tipus e46 320d 2003

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 21:26


MattM325 írta:
AteszE46 írta:
MattM325 írta:
Darius írta:
YELLOW írta:
Darius írta: A tempomat miért növelné a fogyasztást?Tapasztalatból tudom legalábbis nálam mindig jobb fogyasztast erek el a tempomattal,mint nélküle.Ráadasul még kényelmes is.



mert az mindig korrigál. néha ad kisebb gázokat, illetve ha lassulni kell, mondjuk lejtőn, akkor nem evszi el full a gáz, hanem minimálisan rajta van. ezt abból látod, hogy nem efkszik ki a pill. fogyimérő nullára. ezek sokat számítanak, főleg ha olyan helyen laksz, vagy mész.



Igen ezt én is észrevettem az eddigi tempomatos Bmw-imen amiket leírtál,de nekem az a tapasztalat h kevesebbet hozok ki vele.Hozzáteszem autopályán és hosszu távokon hasznalom.Nem hegyen völgyön ott élményautozom


Yellow jól beszél.
Én úgy tudom, és szerintem logikus, hogy pl. jön egy kisebb emelkedő, neki korrigálni kell és ha kell teljesen nyitott fojtószeleppel, olyankor ugye ömlik az üzemanyag.
Ha sík terepen használja valaki, akkor biztos takarékosabb, de M7-en pl. nekem nem vált be, ráadásul max éjszaka tudom kihasználni.



Tempomattal minden autó kevesebbet fogyaszt. Az ecu-nál jobban senki sem tudja, hogy a vezető által beállított sebesség eléréséhez mennyi gázt adjon. Nem is ad, se többet, se kevesebbet. Leejtőn lefelé elvesz mindent.


Ezek szerint az ECU tudja, hogy Neked bot lábad van, ha jó a vezetési technikád, akkor kevesebbet fog enni az autó.

"Amikor tempomattal közlekedünk, kicsit többet fog fogyasztani az autó, de ezt felülmúlja a kényelem, amit kapunk azért a kis üzemanyagért.
A tempomat elég tempósan gyorsít, illetve nem sokat vacakol egy emelkedő leküzdésekor, de mentségére szóljon, hogy számára sebesség és fordulatszám információk léteznek csak. Egy rutinos sofőr több mindent figyelembe vesz vezetés közben, ezért akár fél liter fogyasztáskülönbséget is tud produkálni. A tempomat állandó sebességet tart és nem tűr ellentmondást, míg ha fogyasztáscentrikusan vezetünk, nem zavar minket egy kis lassulás az emelkedőn és türelmesen gyorsuljuk vissza az elvesztett tempót. Ez sokat számít." Totalcar





"Tempomat



Kapcsoljuk be a tempomatot (olyan rendszer, amelynek bekapcsolásakor egy bizonyos fix sebességen tarja az autót) hosszabb utakon, autópályán, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy 10%-kal több maradt a tankban, mint tempomat nélkül. Használatának kényelmi funkciója is van! "

http://www.benzinmegtakaritas.hu



autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 15:26


sbalazs22 írta:
hancurozo írta:
Hammon írta: Sziasztok!

Már többször írtam,1999-es 320D E46 megtorpanásról.
Ott tartunk,hogy üzemanyag szivattyú kicserélve.Jeladós porlasztó kicserélve.Folyamatosan ezt a 2 dolgot írta ki. Csere után ismét a jeladós porlasztót írja ki, és ugyan úgy random megtorpan az autó.Teljesen mindegy,hogy hideg-vagy meleg a motor.Olyan mintha elvenné valami tőle az anyagot.....Már az ECU-ra gondolunk,hogy meg lett babrálva,vagy az immo ugat bele......kezdem feladni.....HELP

Most hallottam olyat,hogy gázpedál jeladó is lehet....


Ne add fel. Lehet légtömegmérő is. Valakitől kérj kölcsön egy légtömegmérőt (ha nincs lehetőséged élőadat olvasásra) De ha rosszul van beállítva a turbó, akkor is torpanhat. (mikor a túltöltés miatt hirtelen átállítja a terelő lapokat)


Szia
Remélem tudok segíteni. Az előzményeket nem tudom de ha folyamatosan visszaírja az említett két hibát akkor egy ellenőrzés nem árt.
Az ecu csatlakozóján kellene mérni.
Az 5 csati közül a középsőben (C)a 5 és 18 as lábon kellene mérjél 100ohm-ot (plusz mínusz 15-20 ohm) ez a jeladós porlasztó.Ha jó minden és nem rossza porlasztó és nincs szakadás,akkor még mindig megnézném az előtöltést,hogy jó-e.
A szivattyú a D csati 10 lábáról kapja a a vezérlést(negatívot).
Tesztelése vagy diagnosztikával vagy manuálisan.

Remélem tudtam segíteni


A jeladós vadonat új.....marad az előtöltés,as légtömegmérő,és az adagoló elektronika.A turbóm nem rég lett felújítva, eddig rendesen működött.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sbalazs22

Újonc

Elismertség: 27% (10 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 14:43


hancurozo írta:
Hammon írta: Sziasztok!

Már többször írtam,1999-es 320D E46 megtorpanásról.
Ott tartunk,hogy üzemanyag szivattyú kicserélve.Jeladós porlasztó kicserélve.Folyamatosan ezt a 2 dolgot írta ki. Csere után ismét a jeladós porlasztót írja ki, és ugyan úgy random megtorpan az autó.Teljesen mindegy,hogy hideg-vagy meleg a motor.Olyan mintha elvenné valami tőle az anyagot.....Már az ECU-ra gondolunk,hogy meg lett babrálva,vagy az immo ugat bele......kezdem feladni.....HELP

Most hallottam olyat,hogy gázpedál jeladó is lehet....


Ne add fel. Lehet légtömegmérő is. Valakitől kérj kölcsön egy légtömegmérőt (ha nincs lehetőséged élőadat olvasásra) De ha rosszul van beállítva a turbó, akkor is torpanhat. (mikor a túltöltés miatt hirtelen átállítja a terelő lapokat)


Szia
Remélem tudok segíteni. Az előzményeket nem tudom de ha folyamatosan visszaírja az említett két hibát akkor egy ellenőrzés nem árt.
Az ecu csatlakozóján kellene mérni.
Az 5 csati közül a középsőben (C)a 5 és 18 as lábon kellene mérjél 100ohm-ot (plusz mínusz 15-20 ohm) ez a jeladós porlasztó.Ha jó minden és nem rossza porlasztó és nincs szakadás,akkor még mindig megnézném az előtöltést,hogy jó-e.
A szivattyú a D csati 10 lábáról kapja a a vezérlést(negatívot).
Tesztelése vagy diagnosztikával vagy manuálisan.

Remélem tudtam segíteni



Zoli90
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Zoli90

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 13:59


lalada írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, remélem jó helyen kaparok a problémám ügyében! Szóval az van, hogy egy hónapja megvettem álmaim netovábbját! Ez mind szép és jó, de most meg tiszta ideg vagyok mert városban úgy eszi a naftát mintha lyukas lenne a tank... 8-9 litert megeszik városban, nagyon-NAGYON lájtos menetben is. Mi lehet a baj? Vagy ez ennyit eszik? Esetleg a hidegen járatás? olyan rövideket megyek szinte fel se tud melegedni néha, dehát az asszonyt el kell vinni a melóba... manuális 5fokozatú a váltóm, 150lovas 20d touring.. bár ez ha igaz látszik is oldalt.


nekem is volt 20d-m (2002-es) nyáron 6,5-et evett télen 8-8,5-et.. BC 6-nál többet sose mutatott egyik csúcs sz-r volt eladás előtt derült ki. a mostani 20d (E91) az 8-8,5 között ír ki kemény bp.-i forgalomban mostanában 28 km/h átlaggal (nyáron 6,8-7,2 közt írja), és ellenőrizve is ugyanennyi. az E46-osét nem tudtuk korrigálni sajnos.





köszönöm!

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 13:56


Zoli90 írta: Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, remélem jó helyen kaparok a problémám ügyében! Szóval az van, hogy egy hónapja megvettem álmaim netovábbját! Ez mind szép és jó, de most meg tiszta ideg vagyok mert városban úgy eszi a naftát mintha lyukas lenne a tank... 8-9 litert megeszik városban, nagyon-NAGYON lájtos menetben is. Mi lehet a baj? Vagy ez ennyit eszik? Esetleg a hidegen járatás? olyan rövideket megyek szinte fel se tud melegedni néha, dehát az asszonyt el kell vinni a melóba... manuális 5fokozatú a váltóm, 150lovas 20d touring.. bár ez ha igaz látszik is oldalt.


nekem is volt 20d-m (2002-es) nyáron 6,5-et evett télen 8-8,5-et.. BC 6-nál többet sose mutatott egyik csúcs sz-r volt eladás előtt derült ki. a mostani 20d (E91) az 8-8,5 között ír ki kemény bp.-i forgalomban mostanában 28 km/h átlaggal (nyáron 6,8-7,2 közt írja), és ellenőrizve is ugyanennyi. az E46-osét nem tudtuk korrigálni sajnos.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 20. péntek, 13:58

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 13:35


haka írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Az én tapasztalatom szerint nem fogyaszt többet tempomattal, teljesen elveszi a gázt ha kell lejtőn és nem teljes gázzal gyorsít (a fogyimérő nem megy ki 20-ig) de eléggé dinamikusan. Nekem +/- 1km/h-n belül tartja emelkedőn és lejtőn is a beállítotthoz képest. Lehet abból is adódnak különbségek hogy benya vagy dízel?


én úgy gondolom szerintem nálam azért nem vezsi el full a gázt, mert akkor lehet kikapcsolna a tempomat... én erre gondoltam. jó amikor olyan van, hogy emelkedő, akkor az enyém sem full gázzal gyorsít, pont anniyval ami kell a tempóhoz, néha 1-2km/h-val tovább nyomja, de amikor 50-ről a beállított 90-re kell neki menni, akkor oszt odatapos. ugyanis a tempomat egyik lényege, ami nem annyira előny, de az, hogy minél hamarabb elérje a kiválasztott sebességet. lehet egy inteligensebb tempomat, már mondjuk a vezető korábbi stílusát is figyeli, és akkor az alapján mókol ő is.


Nahát én még erre sosem gondoltam, hogy az lenne a lényege, hogy minél gyorsabban elérje a beállított sebességet Szerintem az a lényege, hogy tartsa a tempót hosszú úton, amivel tehermentesíti a lábadat.
Amúgy még attól is kevesebb fogyaszt a tempomat használata, hogy tartja a pályán a sebességet. Én pl tempomat nélkül sokszor veszem észre, hogy opp már sokkal többel megyek, mint akartam, ami ugye tempomattal nem következik be.


jó kicsit rosszul fogalmaztam, de akokr is a legrövidebb időn belül akarja elérni

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 13:26


YELLOW írta:
Tano írta: Az én tapasztalatom szerint nem fogyaszt többet tempomattal, teljesen elveszi a gázt ha kell lejtőn és nem teljes gázzal gyorsít (a fogyimérő nem megy ki 20-ig) de eléggé dinamikusan. Nekem +/- 1km/h-n belül tartja emelkedőn és lejtőn is a beállítotthoz képest. Lehet abból is adódnak különbségek hogy benya vagy dízel?


én úgy gondolom szerintem nálam azért nem vezsi el full a gázt, mert akkor lehet kikapcsolna a tempomat... én erre gondoltam. jó amikor olyan van, hogy emelkedő, akkor az enyém sem full gázzal gyorsít, pont anniyval ami kell a tempóhoz, néha 1-2km/h-val tovább nyomja, de amikor 50-ről a beállított 90-re kell neki menni, akkor oszt odatapos. ugyanis a tempomat egyik lényege, ami nem annyira előny, de az, hogy minél hamarabb elérje a kiválasztott sebességet. lehet egy inteligensebb tempomat, már mondjuk a vezető korábbi stílusát is figyeli, és akkor az alapján mókol ő is.


Nahát én még erre sosem gondoltam, hogy az lenne a lényege, hogy minél gyorsabban elérje a beállított sebességet Szerintem az a lényege, hogy tartsa a tempót hosszú úton, amivel tehermentesíti a lábadat.
Amúgy még attól is kevesebb fogyaszt a tempomat használata, hogy tartja a pályán a sebességet. Én pl tempomat nélkül sokszor veszem észre, hogy opp már sokkal többel megyek, mint akartam, ami ugye tempomattal nem következik be.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 11:22


Tano írta: Az én tapasztalatom szerint nem fogyaszt többet tempomattal, teljesen elveszi a gázt ha kell lejtőn és nem teljes gázzal gyorsít (a fogyimérő nem megy ki 20-ig) de eléggé dinamikusan. Nekem +/- 1km/h-n belül tartja emelkedőn és lejtőn is a beállítotthoz képest. Lehet abból is adódnak különbségek hogy benya vagy dízel?


én úgy gondolom szerintem nálam azért nem vezsi el full a gázt, mert akkor lehet kikapcsolna a tempomat... én erre gondoltam. jó amikor olyan van, hogy emelkedő, akkor az enyém sem full gázzal gyorsít, pont anniyval ami kell a tempóhoz, néha 1-2km/h-val tovább nyomja, de amikor 50-ről a beállított 90-re kell neki menni, akkor oszt odatapos. ugyanis a tempomat egyik lényege, ami nem annyira előny, de az, hogy minél hamarabb elérje a kiválasztott sebességet. lehet egy inteligensebb tempomat, már mondjuk a vezető korábbi stílusát is figyeli, és akkor az alapján mókol ő is.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 10:49


Az én tapasztalatom szerint nem fogyaszt többet tempomattal, teljesen elveszi a gázt ha kell lejtőn és nem teljes gázzal gyorsít (a fogyimérő nem megy ki 20-ig) de eléggé dinamikusan. Nekem +/- 1km/h-n belül tartja emelkedőn és lejtőn is a beállítotthoz képest. Lehet abból is adódnak különbségek hogy benya vagy dízel?

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 09:59


AteszE46 írta:
MattM325 írta:
Darius írta:
YELLOW írta:
Darius írta: A tempomat miért növelné a fogyasztást?Tapasztalatból tudom legalábbis nálam mindig jobb fogyasztast erek el a tempomattal,mint nélküle.Ráadasul még kényelmes is.



mert az mindig korrigál. néha ad kisebb gázokat, illetve ha lassulni kell, mondjuk lejtőn, akkor nem evszi el full a gáz, hanem minimálisan rajta van. ezt abból látod, hogy nem efkszik ki a pill. fogyimérő nullára. ezek sokat számítanak, főleg ha olyan helyen laksz, vagy mész.



Igen ezt én is észrevettem az eddigi tempomatos Bmw-imen amiket leírtál,de nekem az a tapasztalat h kevesebbet hozok ki vele.Hozzáteszem autopályán és hosszu távokon hasznalom.Nem hegyen völgyön ott élményautozom


Yellow jól beszél.
Én úgy tudom, és szerintem logikus, hogy pl. jön egy kisebb emelkedő, neki korrigálni kell és ha kell teljesen nyitott fojtószeleppel, olyankor ugye ömlik az üzemanyag.
Ha sík terepen használja valaki, akkor biztos takarékosabb, de M7-en pl. nekem nem vált be, ráadásul max éjszaka tudom kihasználni.



Tempomattal minden autó kevesebbet fogyaszt. Az ecu-nál jobban senki sem tudja, hogy a vezető által beállított sebesség eléréséhez mennyi gázt adjon. Nem is ad, se többet, se kevesebbet. Leejtőn lefelé elvesz mindent.


Ezek szerint az ECU tudja, hogy Neked bot lábad van, ha jó a vezetési technikád, akkor kevesebbet fog enni az autó.

"Amikor tempomattal közlekedünk, kicsit többet fog fogyasztani az autó, de ezt felülmúlja a kényelem, amit kapunk azért a kis üzemanyagért.
A tempomat elég tempósan gyorsít, illetve nem sokat vacakol egy emelkedő leküzdésekor, de mentségére szóljon, hogy számára sebesség és fordulatszám információk léteznek csak. Egy rutinos sofőr több mindent figyelembe vesz vezetés közben, ezért akár fél liter fogyasztáskülönbséget is tud produkálni. A tempomat állandó sebességet tart és nem tűr ellentmondást, míg ha fogyasztáscentrikusan vezetünk, nem zavar minket egy kis lassulás az emelkedőn és türelmesen gyorsuljuk vissza az elvesztett tempót. Ez sokat számít." Totalcar





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 20. péntek, 09:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 08:54


AteszE46 írta:
MattM325 írta:
Darius írta:
YELLOW írta:
Darius írta: A tempomat miért növelné a fogyasztást?Tapasztalatból tudom legalábbis nálam mindig jobb fogyasztast erek el a tempomattal,mint nélküle.Ráadasul még kényelmes is.



mert az mindig korrigál. néha ad kisebb gázokat, illetve ha lassulni kell, mondjuk lejtőn, akkor nem evszi el full a gáz, hanem minimálisan rajta van. ezt abból látod, hogy nem efkszik ki a pill. fogyimérő nullára. ezek sokat számítanak, főleg ha olyan helyen laksz, vagy mész.



Igen ezt én is észrevettem az eddigi tempomatos Bmw-imen amiket leírtál,de nekem az a tapasztalat h kevesebbet hozok ki vele.Hozzáteszem autopályán és hosszu távokon hasznalom.Nem hegyen völgyön ott élményautozom


Yellow jól beszél.
Én úgy tudom, és szerintem logikus, hogy pl. jön egy kisebb emelkedő, neki korrigálni kell és ha kell teljesen nyitott fojtószeleppel, olyankor ugye ömlik az üzemanyag.
Ha sík terepen használja valaki, akkor biztos takarékosabb, de M7-en pl. nekem nem vált be, ráadásul max éjszaka tudom kihasználni.



Tempomattal minden autó kevesebbet fogyaszt. Az ecu-nál jobban senki sem tudja, hogy a vezető által beállított sebesség eléréséhez mennyi gázt adjon. Nem is ad, se többet, se kevesebbet. Leejtőn lefelé elvesz mindent.


nem fogyaszt kevesebbet, csak sík terepen, hosszú távon. mivel az ember lába nem mindig tudja tartani órákon keresztül a gáz állást. és motorféknél marhára nem veszi el az össze gázt. pl tapasztaltam, hogy 60-ra be volt állva, aztán lejtó, már 65-tel mentem, de a pill. fogyi mérőn látszott, hogy a gáz nincs full elvéve, pedig ha elvette volna, akkor valóban tartható a 60 azon a lejtőn. ha pl mész 60-nal és 90 van beállítva, memóból visszanyomod neki a 90-et, akkor ő full gáz állással fog gyorsítani. sőt azt is megmondom neked, vagy próbáld ki, ha a kormányon elkezdem nyomkodni a + gombot jobban gyorsít az autó, mintha gázpdállal padlóznám. na ezek miatt fogyaszt többet.
jó dolgo, én anno nagyon fikáztam, most meg örülök neki, az sem baj, ha többet fogyaszt egy picivel. de amikor településeken megy át az ember, jó 50-re is belőni, nem kell állandóan figyelni, nehogy letraffizzanak. (azé az automata váltóval sosem leszek így )