szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. július 14. hétfő, 20:52


sumi20 írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy alapjáraton nyikorgó hang jön a motortér felől. Egy hete cseréltek görgőket, vízpumpát, szíjakat. Ha gázt adok eltűnik a hang. Hallgattam és mintha a szervószivattyú felől jönne. Az adhat ilyen hangot? Kérem a segítségeteket! Köszönöm előre is!


igen adhat

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz sumi20

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2014. július 14. hétfő, 20:47


Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy alapjáraton nyikorgó hang jön a motortér felől. Egy hete cseréltek görgőket, vízpumpát, szíjakat. Ha gázt adok eltűnik a hang. Hallgattam és mintha a szervószivattyú felől jönne. Az adhat ilyen hangot? Kérem a segítségeteket! Köszönöm előre is!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. július 09. szerda, 20:55


Street_xTp írta:
adi84 írta:
Street_xTp írta: Sziasztok ! Nekem a mai napon merült fel egy olyan problémám ami a következőből áll. Gyorsításkor egyszer csak a motor felől kicsit láncos/zörgő hang jön, majd ha tovább nyomom a gázt akkor elcsendesedik és haladok tovább. Tehát viszonylag rövid ideig csinálja ezt de elég zavaró. Valakinek valami tipp ?



Én így elsőre vezérműláncra gyanakszok. De a helyedben ránézetnék egy szakival...


Ha az, akkor azt sürgősen cserélni kell vagy még vannak fokozatai a romlásnak és milyen problémákat okozhat ? Illetve milyen költségekkel járhat annak a cseréje szerinted ?


Szia!

Nézesd meg valakivel,nem biztos h lánc,nem várnék a helyedben a dologgal.

Dávid

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz Street_xTp

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2014. július 09. szerda, 10:02


adi84 írta:
Street_xTp írta: Sziasztok ! Nekem a mai napon merült fel egy olyan problémám ami a következőből áll. Gyorsításkor egyszer csak a motor felől kicsit láncos/zörgő hang jön, majd ha tovább nyomom a gázt akkor elcsendesedik és haladok tovább. Tehát viszonylag rövid ideig csinálja ezt de elég zavaró. Valakinek valami tipp ?



Én így elsőre vezérműláncra gyanakszok. De a helyedben ránézetnék egy szakival...


Ha az, akkor azt sürgősen cserélni kell vagy még vannak fokozatai a romlásnak és milyen problémákat okozhat ? Illetve milyen költségekkel járhat annak a cseréje szerinted ?

adi84
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adi84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. július 09. szerda, 09:47


Street_xTp írta: Sziasztok ! Nekem a mai napon merült fel egy olyan problémám ami a következőből áll. Gyorsításkor egyszer csak a motor felől kicsit láncos/zörgő hang jön, majd ha tovább nyomom a gázt akkor elcsendesedik és haladok tovább. Tehát viszonylag rövid ideig csinálja ezt de elég zavaró. Valakinek valami tipp ?



Én így elsőre vezérműláncra gyanakszok. De a helyedben ránézetnék egy szakival...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz Street_xTp

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2014. július 09. szerda, 09:01


Sziasztok ! Nekem a mai napon merült fel egy olyan problémám ami a következőből áll. Gyorsításkor egyszer csak a motor felől kicsit láncos/zörgő hang jön, majd ha tovább nyomom a gázt akkor elcsendesedik és haladok tovább. Tehát viszonylag rövid ideig csinálja ezt de elég zavaró. Valakinek valami tipp ?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. július 09. szerda, 09:01

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. július 09. szerda, 07:16


adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni... Nekem amiatt kattogott, de ugye nem csak esőben, mint neked. Ja és mikor álló helyzetben rángattam a kereket minden felé, akkor nem észleltem semmit. Nem biztos, h neked ez lesz, de egy próbát megér.

Puli írta: Úgy nem lötyög,nem mozog semmi és nem hallani semmit...

adi84 írta: Álló helyzetben megrángattad már a kereket, h hallani-e valamit?

Puli írta: Mi lehet a baj? Bár tudom,hogy elmondva nem egyszerű megfejteni...
A jelenség az, hogy mikor fékezek fura hangot hallok a jobb eleje felől. A hang nem súrlódó, hanem olyan mint amikor egy mechanika összezár. Ha benyomom a féket akkor is hallom és amikor felengedem akkor is! Mindkét esetben a hang ugyanolyan! A fékek jók, kipróbáltam? belesatuztam, fog! De a legfurább az egészbe az,hogy csak esőben hallani, száraz időben nem...
:









Köszönöm!

Valóban egy próbát megér!



adi84
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adi84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 21:00


YELLOW írta:
adi84 írta:
YELLOW írta:
adi84 írta: A másik oldalon elől úgy meg voltak tépve a csavarok, h erőkarral ugráltam rajta, mire megindult és így sem ért bele az agyba. Sztem kézzel (de még légkulccsal vagy nyomatékkal sem) tudod annyira meghúzni, h beleérjen...

YELLOW írta:
adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...


nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.





lécci alulra írj már!
attól függ milyen csavar van. gyári felniknél nincs gond, mert úgy egyféle csavar elég. viszont sokan szívták már olyannal, hogy alufelni volt, valami más márka, saját csavar. télire meg a gyári acélt tette fel, az alu csavarjaival, aztán...


Persze, így lehet belőle baj. De ha gyári minden, akkor sztem nyugodtan után lehet húzni a gyári, vagy kerszt kulccsal.


gyárilag 120-130Nm-rel kell meghúzni. annyival szokták. minek húzzak utána? eddig sosem esett le a kerék
volt amikor tömeg miatt más helyre kellett mennem, aztán a szokásos helyre elgurultam, elkértem egy pár percre a nyomaték kulcsot és áthúztam. de ők alapból így csinálják.
ami mondjuk érdekes, mert egy swift-nek (régi) 80Nm tán, és a légkulcsot sem állítgatják, szóval ugyanazzal húzzák. és pl az esetemben a légkulcs után, egy pár fok után, már racsnizik is a nyomaték kulcs. tehát a légkulcs is behúzza 120-ra tutti.
de mondom gumisa is válogatja.


Elhiszem neked, h ennyi a gyári adat Akkor ahol én voltam lehet 30Nm-er húzta meg. De az tuti, h azért adott ki kattógó hangot, mert minimálisan kotyogott a kerék. Ráhúztam ---> elmúlt. Csak megosztottam egy tapasztalatot és jól elúsztunk a nyomatékok, alu/lemez csavar és ügyes gumisok tengerén...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 20:29


adi84 írta:
YELLOW írta:
adi84 írta: A másik oldalon elől úgy meg voltak tépve a csavarok, h erőkarral ugráltam rajta, mire megindult és így sem ért bele az agyba. Sztem kézzel (de még légkulccsal vagy nyomatékkal sem) tudod annyira meghúzni, h beleérjen...

YELLOW írta:
adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...


nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.





lécci alulra írj már!
attól függ milyen csavar van. gyári felniknél nincs gond, mert úgy egyféle csavar elég. viszont sokan szívták már olyannal, hogy alufelni volt, valami más márka, saját csavar. télire meg a gyári acélt tette fel, az alu csavarjaival, aztán...


Persze, így lehet belőle baj. De ha gyári minden, akkor sztem nyugodtan után lehet húzni a gyári, vagy kerszt kulccsal.


gyárilag 120-130Nm-rel kell meghúzni. annyival szokták. minek húzzak utána? eddig sosem esett le a kerék
volt amikor tömeg miatt más helyre kellett mennem, aztán a szokásos helyre elgurultam, elkértem egy pár percre a nyomaték kulcsot és áthúztam. de ők alapból így csinálják.
ami mondjuk érdekes, mert egy swift-nek (régi) 80Nm tán, és a légkulcsot sem állítgatják, szóval ugyanazzal húzzák. és pl az esetemben a légkulcs után, egy pár fok után, már racsnizik is a nyomaték kulcs. tehát a légkulcs is behúzza 120-ra tutti.
de mondom gumisa is válogatja.

adi84
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adi84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 20:22


YELLOW írta:
adi84 írta: A másik oldalon elől úgy meg voltak tépve a csavarok, h erőkarral ugráltam rajta, mire megindult és így sem ért bele az agyba. Sztem kézzel (de még légkulccsal vagy nyomatékkal sem) tudod annyira meghúzni, h beleérjen...

YELLOW írta:
adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...


nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.





lécci alulra írj már!
attól függ milyen csavar van. gyári felniknél nincs gond, mert úgy egyféle csavar elég. viszont sokan szívták már olyannal, hogy alufelni volt, valami más márka, saját csavar. télire meg a gyári acélt tette fel, az alu csavarjaival, aztán...


Persze, így lehet belőle baj. De ha gyári minden, akkor sztem nyugodtan után lehet húzni a gyári, vagy kerszt kulccsal.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 19:52


adi84 írta: A másik oldalon elől úgy meg voltak tépve a csavarok, h erőkarral ugráltam rajta, mire megindult és így sem ért bele az agyba. Sztem kézzel (de még légkulccsal vagy nyomatékkal sem) tudod annyira meghúzni, h beleérjen...

YELLOW írta:
adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...


nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.





lécci alulra írj már!
attól függ milyen csavar van. gyári felniknél nincs gond, mert úgy egyféle csavar elég. viszont sokan szívták már olyannal, hogy alufelni volt, valami más márka, saját csavar. télire meg a gyári acélt tette fel, az alu csavarjaival, aztán...

adi84
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adi84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 19:43


A másik oldalon elől úgy meg voltak tépve a csavarok, h erőkarral ugráltam rajta, mire megindult és így sem ért bele az agyba. Sztem kézzel (de még légkulccsal vagy nyomatékkal sem) tudod annyira meghúzni, h beleérjen...

YELLOW írta:
adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...


nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 19:17


adi84 írta: Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...


nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.



adi84
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adi84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 19:12


Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni... Nekem amiatt kattogott, de ugye nem csak esőben, mint neked. Ja és mikor álló helyzetben rángattam a kereket minden felé, akkor nem észleltem semmit. Nem biztos, h neked ez lesz, de egy próbát megér.

Puli írta: Úgy nem lötyög,nem mozog semmi és nem hallani semmit...

adi84 írta: Álló helyzetben megrángattad már a kereket, h hallani-e valamit?

Puli írta: Mi lehet a baj? Bár tudom,hogy elmondva nem egyszerű megfejteni...
A jelenség az, hogy mikor fékezek fura hangot hallok a jobb eleje felől. A hang nem súrlódó, hanem olyan mint amikor egy mechanika összezár. Ha benyomom a féket akkor is hallom és amikor felengedem akkor is! Mindkét esetben a hang ugyanolyan! A fékek jók, kipróbáltam? belesatuztam, fog! De a legfurább az egészbe az,hogy csak esőben hallani, száraz időben nem...
:








Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. július 08. kedd, 18:42


Úgy nem lötyög,nem mozog semmi és nem hallani semmit...

adi84 írta: Álló helyzetben megrángattad már a kereket, h hallani-e valamit?

Puli írta: Mi lehet a baj? Bár tudom,hogy elmondva nem egyszerű megfejteni...
A jelenség az, hogy mikor fékezek fura hangot hallok a jobb eleje felől. A hang nem súrlódó, hanem olyan mint amikor egy mechanika összezár. Ha benyomom a féket akkor is hallom és amikor felengedem akkor is! Mindkét esetben a hang ugyanolyan! A fékek jók, kipróbáltam? belesatuztam, fog! De a legfurább az egészbe az,hogy csak esőben hallani, száraz időben nem...
: