adi84 írta:
YELLOW írta:
adi84 írta:
A másik oldalon elől úgy meg voltak tépve a csavarok, h erőkarral ugráltam rajta, mire megindult és így sem ért bele az agyba. Sztem kézzel (de még légkulccsal vagy nyomatékkal sem) tudod annyira meghúzni, h beleérjen...
YELLOW írta:
adi84 írta:
Hát így tényleg nehéz. Nekem is volt hasonló gond. Annyi volt a megoldás, h meghúztam a kerékanyákat gumis után. Majdnem egy negyed kört tudtam tekerni...
nekem 130-as nyomatékkal húzzák rá a végén, nyomaték kulccsal, és még én is tudnék rajta a gyári kerék kulccsal húzni.
viszont ha nagyon be van húzva az sem jó, akár bele is érhet az agyba, aztán meg ciripel, vagy karistol.
lécci alulra írj már!
attól függ milyen csavar van. gyári felniknél nincs gond, mert úgy egyféle csavar elég. viszont sokan szívták már olyannal, hogy alufelni volt, valami más márka, saját csavar. télire meg a gyári acélt tette fel, az alu csavarjaival, aztán...
Persze, így lehet belőle baj. De ha gyári minden, akkor sztem nyugodtan után lehet húzni a gyári, vagy kerszt kulccsal.
gyárilag 120-130Nm-rel kell meghúzni. annyival szokták. minek húzzak utána? eddig sosem esett le a kerék
volt amikor tömeg miatt más helyre kellett mennem, aztán a szokásos helyre elgurultam, elkértem egy pár percre a nyomaték kulcsot és áthúztam. de ők alapból így csinálják.
ami mondjuk érdekes, mert egy swift-nek (régi) 80Nm tán, és a légkulcsot sem állítgatják, szóval ugyanazzal húzzák. és pl az esetemben a légkulcs után, egy pár fok után, már racsnizik is a nyomaték kulcs. tehát a légkulcs is behúzza 120-ra tutti.
de mondom gumisa is válogatja.