krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. szeptember 19. péntek, 21:14


Most vettem észre, hogy a jobb oldali ajtó bezár ugyan, de nem nyílik se kulccsal, se belső gombbal. Ha meghúzom a belső kilincset kinyílik probléma nélkül. Amikor kinyitom-bezárom kulccsal, olyan mintha nyitna-zárna, de mégsem. Mit csináljak vele, találkozott már valaki ilyennel? Köszi!

szerk.: az automata (15km/h) ajtózáró se csukja be..

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. szeptember 19. péntek, 21:15

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 4.4i
Évjárat: 2001

státusz ghx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. szeptember 17. szerda, 22:40


BarG írta:
ghx írta:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl

A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.



Ezeket írtad le, a kormolás és a fekete gyertya, ami benzin szagú, az bizony túldúsítás. De én nem akarlak rábeszélni semmire, ha neked nem tetszik a következtetés.


Semmi gond sincs! Bármilyen következtetés, ötlet, javaslat jöhet! Csak én arra gondoltam, hogy igénybe vett használat mellett több lenne a fogyasztásom 12 liternél túldúsítás miatt és minden gyertya benzines lenne vagy ennek jelét mutatná.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. szeptember 17. szerda, 20:31


ghx írta:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl

A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.



Ezeket írtad le, a kormolás és a fekete gyertya, ami benzin szagú, az bizony túldúsítás. De én nem akarlak rábeszélni semmire, ha neked nem tetszik a következtetés.


autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 4.4i
Évjárat: 2001

státusz ghx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. szeptember 17. szerda, 17:14


Zoli200 írta:

Írj a fészbukos BMW-s csoportokba,hátha több sikerrel jársz.


Írnék, de ott sem találtam senkit. Még annyi van, hogy vákuum van a motorban. Ha leveszem a beöntőt szisszen egyet (alapjáraton) és emelkedik az alapjárat.



Atesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2014. szeptember 17. szerda, 14:42


Sziasztok bajtársak!

Kérdésem lenne, hibakódokkal kapcsolatban, hogy mit is jelentenek. Lefordítva látom és sejtem, mi lehet a baj, de szeretnék egy pontosabb diagnózist egy hozzáértőbb embertől, hogy mekkora is az a baj!
Bemásolom ide a hibákat:

4212 4212 Glow plug zylinder 1, Ansteuerung

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1.Umweltsatz

Mileage 218530 km
average engine rotational speed 0. 00 rpm
coolant temperature 3.94 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection mass index value without mass balance control 43.72 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994. 46 hPa
Linearised APPl 0.00 %
Battery Voltage 11567. 77 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00

2. Umweltsatz

Mileage 233660 km
average engine rotational speed 965.38 rpm
coolant temperature 59.16 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 393.86 bar
injection mass index value without mass balance control mg/eye
intaken air mass per cylinder 504. 13 mg/Hub
charge pressure value 994. 46 hPa
Linearised APPl 7. 09 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 14.80 km/h
status glow scale 0. 00


Unterbrechung
Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 12 24 06 00 00 FF 28 55 5D 00 36 00 6F 00 65
00 47 00 00 5B 46 23 6D 32 14 50 65 09 56 OF 00

Ezt a hibakódsorozatot mind a négy hengerre megcsinálja és jelzi.
A másik ami feltűnt:

4191 4191 (1252) air charge pressure controller, Ansteuerung



Remélem tud valaki segíteni, vagy legalább közelebb juttatni a megoldáshoz!
Előre is köszönök minden segítséget és hozzászólást!

Atesz





Zoli200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Zoli200

Törzsvendég

Elismertség: 6% (7 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2014. szeptember 16. kedd, 16:12


ghx írta:
BarG írta:
ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?



Az a helyzet, hogy nem minden gyertya egyforma, így nem biztos, hogy túldúsítás van. Szerelőnél voltam, nem tudnak/akarnak mit kezdeni vele, így én "operálom". Itt (Svájcban) amúgy is olyan áron megy a szerviz, hogy hetente ott hagyhatom az autó árát.


Írj a fészbukos BMW-s csoportokba,hátha több sikerrel jársz.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 4.4i
Évjárat: 2001

státusz ghx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. szeptember 16. kedd, 16:06


BarG írta:
ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?



Az a helyzet, hogy nem minden gyertya egyforma, így nem biztos, hogy túldúsítás van. Szerelőnél voltam, nem tudnak/akarnak mit kezdeni vele, így én "operálom". Itt (Svájcban) amúgy is olyan áron megy a szerviz, hogy hetente ott hagyhatom az autó árát.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. szeptember 15. hétfő, 19:47


ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?



autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 4.4i
Évjárat: 2001

státusz ghx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. szeptember 15. hétfő, 15:51


Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. augusztus 29. péntek, 15:18


Prof írta:
krissz írta: Úgy döntöttem ide írok, mert több problémám is van.

1. Az összes külső halogén lámpám (index, helyzetjelzők, fék) váltogatva gyengén és normálisan világít. Test hiba, ez tiszta, de hogyan tudnám orvosolni? Volt olyan problémám korábban, hogy mikor villogott az index ütemesen gyengébb lett a fék, ez újra előjött. Mit tegyek?

2. PDC hátramenetben sípol 5 másodpercig, aztán egyáltalán nem.. Kiment valamelyik szenzor? Hogy deríthetném ki?

3. Tud valaki olyan szerelőt/szervízt Pest-Érd közelében aki lökösök és kerékívek normális rögzítésében tudna segíteni? Esetleg próbáljam meg műanyagosnál? (ezesetben jól bevált műanyagos?)

Köszönöm!


2. Hibás a PDC "rakd R be az autót menj hátra amelyiknél nem hallod a halk ciripelő hangot nagy valószínűség szerint az a hibás"





Köszi, most megnéztem, érdekes, mert a bal szélső nem ciripel, de ha kicsit megnyomom akkor igen.


Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2014. augusztus 29. péntek, 15:07


krissz írta: Úgy döntöttem ide írok, mert több problémám is van.

1. Az összes külső halogén lámpám (index, helyzetjelzők, fék) váltogatva gyengén és normálisan világít. Test hiba, ez tiszta, de hogyan tudnám orvosolni? Volt olyan problémám korábban, hogy mikor villogott az index ütemesen gyengébb lett a fék, ez újra előjött. Mit tegyek?

2. PDC hátramenetben sípol 5 másodpercig, aztán egyáltalán nem.. Kiment valamelyik szenzor? Hogy deríthetném ki?

3. Tud valaki olyan szerelőt/szervízt Pest-Érd közelében aki lökösök és kerékívek normális rögzítésében tudna segíteni? Esetleg próbáljam meg műanyagosnál? (ezesetben jól bevált műanyagos?)

Köszönöm!


2. Hibás a PDC "rakd R be az autót menj hátra amelyiknél nem hallod a halk ciripelő hangot nagy valószínűség szerint az a hibás"





krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. augusztus 29. péntek, 15:02


Úgy döntöttem ide írok, mert több problémám is van.

1. Az összes külső halogén lámpám (index, helyzetjelzők, fék) váltogatva gyengén és normálisan világít. Test hiba, ez tiszta, de hogyan tudnám orvosolni? Volt olyan problémám korábban, hogy mikor villogott az index ütemesen gyengébb lett a fék, ez újra előjött. Mit tegyek?

2. PDC hátramenetben sípol 5 másodpercig, aztán egyáltalán nem.. Kiment valamelyik szenzor? Hogy deríthetném ki?

3. Tud valaki olyan szerelőt/szervízt Pest-Érd közelében aki lökösök és kerékívek normális rögzítésében tudna segíteni? Esetleg próbáljam meg műanyagosnál? (ezesetben jól bevált műanyagos?)

Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 09:31


Bero írta: Köszi a segítéget fiúk! Diag nem mond semmit,elektromos gázpedál potméter hibát írt ki,vettem másikat azóta jó. Lambdaszondát is cseréltem. Egyszer írt ki alapjárati motor hibát,de lehet hogy azt a gázpedál hibás működése miatt írta ki. Amúgy semmi baja a kocsinak,szépen jár jó az alapjárat alapból jól húz az autó. Lehet hanyagolom,nekem a kis 1.6 után ami bowdenes volt nagyon fura ez a elektromos gázpedál. Köszönöm még egyszer!

Az enyém is csinálja,de a régebbi,és a mostani off autóm is.Ez így jó!


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. augusztus 22. péntek, 19:53


Köszi a segítéget fiúk! Diag nem mond semmit,elektromos gázpedál potméter hibát írt ki,vettem másikat azóta jó. Lambdaszondát is cseréltem. Egyszer írt ki alapjárati motor hibát,de lehet hogy azt a gázpedál hibás működése miatt írta ki. Amúgy semmi baja a kocsinak,szépen jár jó az alapjárat alapból jól húz az autó. Lehet hanyagolom,nekem a kis 1.6 után ami bowdenes volt nagyon fura ez a elektromos gázpedál. Köszönöm még egyszer!

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. augusztus 22. péntek, 09:17


YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Adott egy E46 320ci 170 lovas. alapjáratom nem az igazi,amikor üresben gurulok vagy üresben adok gázt akkor nem áll vissza egyből 800 körüli fordulatra hanem 1000-1200 fordulaton pörög és kis ''gondolkodás'' után visszaáll az eredeti helyére és szépen jár. Minden esetben csinálja. Amiddig gurulok üresben vagy benyomott kuplungal addig végig 1000-1200 az alapjárat és csak akkor áll be a helyére amikor megáll az autó. A gázpedál se reagált minden helyzetben így kicseréltem ez a hiba megoldódni látszik,de az alapjárat nem. Vagy ez normális? Köszi a segítséget!



én nem biztos, hogy aggódnék. mindenképp egy olyan mondja meg a frankót, akinek ilyen mocija, van és ki is próbálta neki, mit csinál.
nem tudom szándékosan van-e ez így megcsinálva vagy létezik-e, de akár elképzelhetőnek tartom. olyan ez mint az újabbaknál, hogy váltásnál nem engedi le a fordulatot. tehát lehet várná, hogy rakd fokozatba, gy nem az alapjáratról kell felépíteni a nyomatékot. amikor megállsz, akkor meg értelem szerűen azért jó, mert tudja, hogy állsz.
amúgy én üresben szinte sosem gurulok.


Nekem ugyanezt csinálja, de nem ennyire feltünő.. Szerintem nem kell aggódni emiatt. Esetleg egy diag, hátha..