naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 10:31


YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nemrég vezérlés lett csereberélve a kocsin, azóta az alapjárat ingadozik kormánytekerésnél. A szervó túl sok erőt vonna el? A kb 700-as alapjáratról leugorhat 450-re is. Érdekesség még, hogy csak meleg motornál. Ha abbahagyom a kormány piszkálását, akkor visszaáll.
Tudom, hogy ez természetes, hogy erőt von el, de azért nem ennyire.
Elvileg ilyenkor az alapjárati motornak nem kellene jobban dolgozni? Be lenne retkelve?

Köszi előre is


melyik motor van benne? mert szerintem nincs alapjárati motorod.
igen túl nagy fordulatot vesz el. szervo olaj van benne elég?


N40B16A
Szervó olajat kb fél éve töltöttem rá. Még nem néztem, de szerintem az is rendben van.
De jó ötlet... mikor hidegen reggel beindítom, akkor is olyan láncos hangja van és mikor felmegy a fordulatszám 1000 fölé indítás pillanatában, utána hallani, majd leugrik az alapjárat kb 350-re majd utána áll be 1100 körülire a szivató miatt. Akkor ez lehet a szervó hibája? Csinálok holnap reggel egy videót is ha nem felejtem el.






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. november 17. kedd, 10:39

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 09:42


naarjan írta: Sziasztok!

Nemrég vezérlés lett csereberélve a kocsin, azóta az alapjárat ingadozik kormánytekerésnél. A szervó túl sok erőt vonna el? A kb 700-as alapjáratról leugorhat 450-re is. Érdekesség még, hogy csak meleg motornál. Ha abbahagyom a kormány piszkálását, akkor visszaáll.
Tudom, hogy ez természetes, hogy erőt von el, de azért nem ennyire.
Elvileg ilyenkor az alapjárati motornak nem kellene jobban dolgozni? Be lenne retkelve?

Köszi előre is


melyik motor van benne? mert szerintem nincs alapjárati motorod.
igen túl nagy fordulatot vesz el. szervo olaj van benne elég?

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2015. november 17. kedd, 09:39


Sziasztok!

Nemrég vezérlés lett csereberélve a kocsin, azóta az alapjárat ingadozik kormánytekerésnél. A szervó túl sok erőt vonna el? A kb 700-as alapjáratról leugorhat 450-re is. Érdekesség még, hogy csak meleg motornál. Ha abbahagyom a kormány piszkálását, akkor visszaáll.
Tudom, hogy ez természetes, hogy erőt von el, de azért nem ennyire.
Elvileg ilyenkor az alapjárati motornak nem kellene jobban dolgozni? Be lenne retkelve?

Köszi előre is

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 19:09


Tano írta:

Az első az a klímakompresszor lesz, a jobb oldalon azt hajtja ékszíj.
Az IC csőben valamennyi olaj természetes, mert a kartergáz azon keresztül kerül vissza a szívócsőbe. A turbó előtti bemenő csőszakaszon van visszavezetve a szívóágba.
Viszont ez nem akkora mennyiség, hogy látványos olajfogyasztást eredményezzen, mert az olajba bekerülő üzemanyag simán fedezi.


Köszi! Akkor valószínűleg a turbó a bűnös ott fölötte? Azt vágom, hogy egy kis olaj nem para rajta, csak azt nem, hogy mennyi az a kicsi.. Mennyire aggódjak miatta?


Szerk.: Most reggel megnéztem, 10 perccel a leállítás után maxot mutat az olajszint, nem éreztem gázolaj szagot rajta. Olyan nagy mértékben nem zabálhatja a cumót..



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. november 17. kedd, 06:10

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 18:01


asbi írta: Ez az előbbi micsoda? Kb. a kormányösszekötő gumiharangja fölött van az autó jobb oldalán, szíj hajtja.
A második gondolom a töltőlevegő hűtő csöve, ennek az aljában áll meg a trutyi. Turbó cserés volt az autó, azóta van benne 2800 km. 2500-ig kímélő módban mentem vele, ezért szépen bekokszosodott, terhelés alatt okádta a füstöt mint egy rakéta. Egy este pár kihúzatás után elmúlt a sötét füstölgés, alapból én nem látok füstöt azóta.. Előtte se volt amikor megvettem, csak amikor elvittük szerelőhöz a turbó javítás után rögtön. Akkor is inkább fehéres, 1-2km-ig. Megy, húz, fűt, hűt, kanyarodik, dudál ahogy azt kell.. Hibakód nincs semmire. Olajat néztem, egy estényi utcán állás után kb 2-3 deci hiánynak tűnt, azóta megnéztem a mélygarázsban is (gondolom ez vízszintesebb) 3 nap állás után fél deci hiánynak tűnt. Mindkettő normális lenne szerintem egy turbodieseltől. A nepper rakott a turbóba Wizardtól való utángyártott középrészt és tömítést. Cseréltek kb minden szűrőt, meg olajat akkor, de én is inkább lecseréltem ezeket 250km után, hogy jobb legyen a lelkem.

Valami tipp esetleg? Merre induljak el?


Az első az a klímakompresszor lesz, a jobb oldalon azt hajtja ékszíj.
Az IC csőben valamennyi olaj természetes, mert a kartergáz azon keresztül kerül vissza a szívócsőbe. A turbó előtti bemenő csőszakaszon van visszavezetve a szívóágba.
Viszont ez nem akkora mennyiség, hogy látványos olajfogyasztást eredményezzen, mert az olajba bekerülő üzemanyag simán fedezi.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 16:41


KGR írta:
Tano írta:

Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.


Várjál mielőtt leszeded! Én is ejtettem már bele és én ki tudtam venni a ködfényszóró cseréjénél használatos nyíláson keresztül. Elöl, alul van egy műanyag rács aminek a két szélét ki lehet pattintani. Onnan már be tudsz nyúlni.


Úgy tűnik a sors akarta, hogy én azt oda beejtsem, és leszedjem a burkolatot..







Ez az előbbi micsoda? Kb. a kormányösszekötő gumiharangja fölött van az autó jobb oldalán, szíj hajtja.
A második gondolom a töltőlevegő hűtő csöve, ennek az aljában áll meg a trutyi. Turbó cserés volt az autó, azóta van benne 2800 km. 2500-ig kímélő módban mentem vele, ezért szépen bekokszosodott, terhelés alatt okádta a füstöt mint egy rakéta. Egy este pár kihúzatás után elmúlt a sötét füstölgés, alapból én nem látok füstöt azóta.. Előtte se volt amikor megvettem, csak amikor elvittük szerelőhöz a turbó javítás után rögtön. Akkor is inkább fehéres, 1-2km-ig. Megy, húz, fűt, hűt, kanyarodik, dudál ahogy azt kell.. Hibakód nincs semmire. Olajat néztem, egy estényi utcán állás után kb 2-3 deci hiánynak tűnt, azóta megnéztem a mélygarázsban is (gondolom ez vízszintesebb) 3 nap állás után fél deci hiánynak tűnt. Mindkettő normális lenne szerintem egy turbodieseltől. A nepper rakott a turbóba Wizardtól való utángyártott középrészt és tömítést. Cseréltek kb minden szűrőt, meg olajat akkor, de én is inkább lecseréltem ezeket 250km után, hogy jobb legyen a lelkem.

Valami tipp esetleg? Merre induljak el?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 14:35


gbartfai írta:
YELLOW írta:
gbartfai írta: Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő


már probléma van? üdv itt amúgy
ha jól rémlik van ezekben olyan, hogy NOX szenzor. nem az együttest érzékeli! állítólag szokott is velük gond lenni, és nem is olcsó a dolog.
az ABS felvillanás attól lehet, hogy valamelyik kerék, vagy kerekek nem értek talajt, ilyenkor a DSC vagy DTC, vagy nem is tudom nálad minek hívják, működésbe lép, amit az ABS lámpa jelezhet. bár elvileg külön jelzése van ennek. az is lehet, hogy az ABS szenzor alatt futó "tányér, tömb" amin a vágatok vannak, belekerült valami dzsuva. de érdemes a szenzor csatlakozási pontjait átnézni.
alapjárat ingadozás lehet attól is, ha közben megy a fűtés az utastérben, lehet a kiegészítű fütés okozza. szerintem az már van nálad is.


Hi,

Ehhez a motorhoz (N43B16A) elviekben nincs NOx szenzor (hálistennek). Remélem a hibakiolvasás majd mondd valami okosat, addig is van értelme tiszitanom az EGR-t?

Üdv,
Gergő


először is ne felülre írj, itt az a szokás, hogy alulra válaszolunk. tudom nehéz, anno nekem is az volt
nem mondtad mennyi a km. ha nem túl sok, akkor felesleges szerintem. mégis csak benzines autó. ha magadnak csinálnád, és van időd, éppen megnézheted.


gbartfai
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2008

státusz gbartfai

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 14:02


Hi,

Ehhez a motorhoz (N43B16A) elviekben nincs NOx szenzor (hálistennek). Remélem a hibakiolvasás majd mondd valami okosat, addig is van értelme tiszitanom az EGR-t?

Üdv,
Gergő

YELLOW írta:
gbartfai írta: Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő


már probléma van? üdv itt amúgy
ha jól rémlik van ezekben olyan, hogy NOX szenzor. nem az együttest érzékeli! állítólag szokott is velük gond lenni, és nem is olcsó a dolog.
az ABS felvillanás attól lehet, hogy valamelyik kerék, vagy kerekek nem értek talajt, ilyenkor a DSC vagy DTC, vagy nem is tudom nálad minek hívják, működésbe lép, amit az ABS lámpa jelezhet. bár elvileg külön jelzése van ennek. az is lehet, hogy az ABS szenzor alatt futó "tányér, tömb" amin a vágatok vannak, belekerült valami dzsuva. de érdemes a szenzor csatlakozási pontjait átnézni.
alapjárat ingadozás lehet attól is, ha közben megy a fűtés az utastérben, lehet a kiegészítű fütés okozza. szerintem az már van nálad is.




KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 14:00


Tano írta:
asbi írta: Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topicot. Sikeresen beleejtettem az autóba a helyzetjelzőt, a tokjával együtt.. Kettes alkatrész.
Úgy sejtem az alsó műanyag borítás fogta meg. Jól látom, hogy lényegében csillagcsavarhúzóval azt onnan le lehet szedni?

Esetleg Pesten nincs valakinek aknája, amit pár sörért cserébe használhatnék egy 20 percre, ha addig nem hagyom el a cuccot onnan lentről?
Még megpróbálok itt a parkolóban délután randalírozni picit, hátha kiesik valahogy.

Üdv


Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.


Várjál mielőtt leszeded! Én is ejtettem már bele és én ki tudtam venni a ködfényszóró cseréjénél használatos nyíláson keresztül. Elöl, alul van egy műanyag rács aminek a két szélét ki lehet pattintani. Onnan már be tudsz nyúlni.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 13:48


Tano írta:
Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.


Az lesz valószínűleg délután. Nem a legoptimálisabb már az idő sajna, jó lett volna a fetrengést megúszni, de úgy tűnik nem fogom. Szlalommal és nagy fékezgetésekkel sem esett ki, remélem hazáig már nem hagyom el..

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 13:38


asbi írta: Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topicot. Sikeresen beleejtettem az autóba a helyzetjelzőt, a tokjával együtt.. Kettes alkatrész.
Úgy sejtem az alsó műanyag borítás fogta meg. Jól látom, hogy lényegében csillagcsavarhúzóval azt onnan le lehet szedni?

Esetleg Pesten nincs valakinek aknája, amit pár sörért cserébe használhatnék egy 20 percre, ha addig nem hagyom el a cuccot onnan lentről?
Még megpróbálok itt a parkolóban délután randalírozni picit, hátha kiesik valahogy.

Üdv


Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 11:57


asbi írta: Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topicot. Sikeresen beleejtettem az autóba a helyzetjelzőt, a tokjával együtt.. Kettes alkatrész.
Úgy sejtem az alsó műanyag borítás fogta meg. Jól látom, hogy lényegében csillagcsavarhúzóval azt onnan le lehet szedni?

Esetleg Pesten nincs valakinek aknája, amit pár sörért cserébe használhatnék egy 20 percre, ha addig nem hagyom el a cuccot onnan lentről?
Még megpróbálok itt a parkolóban délután randalírozni picit, hátha kiesik valahogy.

Üdv


így van, csavar és patentok fogják a burkolatot.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 11:56


gbartfai írta: Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő


már probléma van? üdv itt amúgy
ha jól rémlik van ezekben olyan, hogy NOX szenzor. nem az együttest érzékeli! állítólag szokott is velük gond lenni, és nem is olcsó a dolog.
az ABS felvillanás attól lehet, hogy valamelyik kerék, vagy kerekek nem értek talajt, ilyenkor a DSC vagy DTC, vagy nem is tudom nálad minek hívják, működésbe lép, amit az ABS lámpa jelezhet. bár elvileg külön jelzése van ennek. az is lehet, hogy az ABS szenzor alatt futó "tányér, tömb" amin a vágatok vannak, belekerült valami dzsuva. de érdemes a szenzor csatlakozási pontjait átnézni.
alapjárat ingadozás lehet attól is, ha közben megy a fűtés az utastérben, lehet a kiegészítű fütés okozza. szerintem az már van nálad is.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 11:44


Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topicot. Sikeresen beleejtettem az autóba a helyzetjelzőt, a tokjával együtt.. Kettes alkatrész.
Úgy sejtem az alsó műanyag borítás fogta meg. Jól látom, hogy lényegében csillagcsavarhúzóval azt onnan le lehet szedni?

Esetleg Pesten nincs valakinek aknája, amit pár sörért cserébe használhatnék egy 20 percre, ha addig nem hagyom el a cuccot onnan lentről?
Még megpróbálok itt a parkolóban délután randalírozni picit, hátha kiesik valahogy.

Üdv

gbartfai
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2008

státusz gbartfai

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 16. hétfő, 11:22


Sziasztok!

Szeretett E90-es 316i-m a hétvégén érdekes jelenségeket kezdett el produkálni. A hétvégén egy nagyobb túrára mentem vele, és egy rázós útszakaszon kigyulladt a "megnövekedett károsanyag kibocsátással járó motorüzemzavar" visszajelző. A motor nem erőtlen, ugyanúgy húz, viszont azóta az alapjárat nagyon enyhén ingadozik. 40-50km után az autópályán ~140-es tempónál 3-4 alkalommal felvillant az ABS lámpa is, ekkor az autó teljesen megtorpant. Hozzáteszem az út nagyon nyálkás és csúszós volt, amint ez megszünt az ABS jelenség nem jött elő újra. A check engine lámpa viszont azóta is folyamatosan világit, az alapjárat ingadozással együtt.
A héten szeretném kiolvasni a hibakódokat, de addig is érdekelne volt e valakinek már hasonló problémája, illetve mit érdemes megnézni elsőkörben. Én EGR szelepre tippelnék, de mint irtam a motor nem erőtlen, és az alapjárat is csak minimálisan ingadozik. Esetleg valamilyen kábel/szenzor szétcsúszott volna a rázós úton?

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Gergő