YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. augusztus 30. kedd, 18:56


batigol09 írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok! 318 is a probléma a kovetkező: néha nehezen indul, de nem hidegen hanem üzemmelegen. 2 helyett 4-5 öt is teker mire beindul. Nem folyamatos a hiba ritkan jön elő. Hol keressem a hibát?(üzemanyag van ) Aki tud kérem segitsen! Köszi!!


mit gondolsz lehet összefüggés a nehezen indulás, és a sokáig állás között?
vagy ha 1-2 napot áll az autó akkor is indul könnyen, vagy 2 óra állás után is indul nehezen?


Utóbbi 3 hétben 2x fordult elő, akkor indult nehezen amikor a vízhőfok mutató 90 fok alatt volt.
Ha áll az autó 1 v 2-3 napot akkor nem jelentkezik. Üzemanyag volt benne bőven.
Úgy gondolom ez nem egy bonyolult motor, gondolok itt gyertyára, üzemanyagpumpa esetleg?
Vagy nem tudom benzineseknél mi lehet. Eddig nekem leginkább dízel bmw -m volt.


Önindító?


azt mondod akkor indul nehezen ha 90 fok alatt van a víz.
hát ha áll több napot, akkor is alatta van, még sincs gond elmondásod szerint.
önindító miért lenne? forgatja a motort. vagy lassan forgatja? akkor meg lehet akksi. de akkor még nehezebben indulna több nap állás után.
gyertya általában ha kezd rosszalkodni, akkor melegen indulgat nehezen. általában.
nekem továbbra is az a véleményem, hogy üzemanyag nem okés.
vagy most találgathatok helyetted, feltételezhetek dolgokat.
vagy akkor full hidegen és full melegen nincs gond? csak köztes részen? lehet rossz valami hőfokjeladó, a légtömegmérőben, vagy a vízhőfok, és mondjuk emiatt nem tudja, mit is keverjen. de ez sem jó.
meg kéne nézni valami normális BMW-s diaggal van-e benne valami hiba tárolva, és élő adatokat. lehet látszódna valami.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2016. augusztus 30. kedd, 16:28


batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok! 318 is a probléma a kovetkező: néha nehezen indul, de nem hidegen hanem üzemmelegen. 2 helyett 4-5 öt is teker mire beindul. Nem folyamatos a hiba ritkan jön elő. Hol keressem a hibát?(üzemanyag van ) Aki tud kérem segitsen! Köszi!!


mit gondolsz lehet összefüggés a nehezen indulás, és a sokáig állás között?
vagy ha 1-2 napot áll az autó akkor is indul könnyen, vagy 2 óra állás után is indul nehezen?


Utóbbi 3 hétben 2x fordult elő, akkor indult nehezen amikor a vízhőfok mutató 90 fok alatt volt.
Ha áll az autó 1 v 2-3 napot akkor nem jelentkezik. Üzemanyag volt benne bőven.
Úgy gondolom ez nem egy bonyolult motor, gondolok itt gyertyára, üzemanyagpumpa esetleg?
Vagy nem tudom benzineseknél mi lehet. Eddig nekem leginkább dízel bmw -m volt.


Önindító?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2016. augusztus 30. kedd, 16:19


YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok! 318 is a probléma a kovetkező: néha nehezen indul, de nem hidegen hanem üzemmelegen. 2 helyett 4-5 öt is teker mire beindul. Nem folyamatos a hiba ritkan jön elő. Hol keressem a hibát?(üzemanyag van ) Aki tud kérem segitsen! Köszi!!


mit gondolsz lehet összefüggés a nehezen indulás, és a sokáig állás között?
vagy ha 1-2 napot áll az autó akkor is indul könnyen, vagy 2 óra állás után is indul nehezen?


Utóbbi 3 hétben 2x fordult elő, akkor indult nehezen amikor a vízhőfok mutató 90 fok alatt volt.
Ha áll az autó 1 v 2-3 napot akkor nem jelentkezik. Üzemanyag volt benne bőven.
Úgy gondolom ez nem egy bonyolult motor, gondolok itt gyertyára, üzemanyagpumpa esetleg?
Vagy nem tudom benzineseknél mi lehet. Eddig nekem leginkább dízel bmw -m volt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. augusztus 30. kedd, 07:48


batigol09 írta: Sziasztok! 318 is a probléma a kovetkező: néha nehezen indul, de nem hidegen hanem üzemmelegen. 2 helyett 4-5 öt is teker mire beindul. Nem folyamatos a hiba ritkan jön elő. Hol keressem a hibát?(üzemanyag van ) Aki tud kérem segitsen! Köszi!!


mit gondolsz lehet összefüggés a nehezen indulás, és a sokáig állás között?
vagy ha 1-2 napot áll az autó akkor is indul könnyen, vagy 2 óra állás után is indul nehezen?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2016. augusztus 29. hétfő, 22:00


Sziasztok! 318 is a probléma a kovetkező: néha nehezen indul, de nem hidegen hanem üzemmelegen. 2 helyett 4-5 öt is teker mire beindul. Nem folyamatos a hiba ritkan jön elő. Hol keressem a hibát?(üzemanyag van ) Aki tud kérem segitsen! Köszi!!

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2016. augusztus 10. szerda, 14:37


Sziasztok!

Meglett a hibája a zajos láncos hangú indításnak. Ténylegesen nem kapott kenést indításkor a vezérműlánc, s így a feszítő sem.
A probléma oka: az előző vezérműlánc csere során a láncterelő műínyagból egy kis darab letört. Ez nem tudom elképzelni hogyan, de a szűrőházban kötött ki.
Ez a kis darabka (kb egy 2,5 mm átmérőjű) az olajszűrő házban lévő kis rugós túlnyomásszelep alá ékelődött. Így a szelep folyamatosan nyitva volt, s a szűrőházban indítás utánig nem volt olaj. S majd csak indítás után állt fel a nyomás is. Sajnos a darabka eltávolítása után sem volt sokkal jobb, mivel a szelepet eldeformálta.
A legutóbb beszerzett (használt) szűrőház megoldotta a problémát, viszont ez meg ciripel. Vagyis a benne lévő szelep ad ki elég érdekes hangokat. Esetleg ha valaki tudna egy normálisat (használtba), normális áron, azt megköszönném
Cikkszám: 11427508966
Remélem nem történik ez meg mással, mert legtöbb helyen apró darabokra akarták szedni a kocsit és alsó hangon 2-300e forintról beszéltek költségként. Végül sikerült egy kreatív szerelőre találnom, aki gondolkodott is.

Szép napot mindenkinek!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 09. kedd, 22:53


Bitu79 írta: Előző kérdésemben tud valaki segíteni?
Szerintem szinte hangtalannak kéne lenniük.Vagy tévedek?
Hát nem tolongtok...

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...8634#p3382


Megoldódott.Az volt a baj,hogy a gumikat glicerineztem,ami lecsöpögött az ajtó mechanikájához szerintem,akár az esővíz ugye.Az miatt volt hangos.Egy alapos autómosás,és ablak locsolás után elmúlt.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 07. vasárnap, 15:17


Előző kérdésemben tud valaki segíteni?
Szerintem szinte hangtalannak kéne lenniük.Vagy tévedek?
Hát nem tolongtok...

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...8634#p3382

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. augusztus 06. szombat, 21:35


erber írta:
erber írta: Kedves Válaszaadók, kedves gulyi!

Köszönöm az infókat! Az 5w30 olajjal 1300km-nél járok és nincs fogyás. Néha egy egység hiányt jelez a bc, meglátjuk. Füstköd néha, és épp csak egy rövid ideig. Jelzem ez is zavar.

Szelepszálszimeringet nézzük legközelebb, és a PVC szelep is logikus. Vezetem a szervizkönyvet, hallgatok a szakemberekre, de engem is érdekel, hogy mi ez az olajfogyás. Persze látom, olvasom, hogy ezek a motorok ilyenek.

Bitu79 írta:
gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Az olajcsipegetés az lehet a PCV szelep(nyomás szabályzó szelep) miatt is.

Ez:

http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

Közben látom,már írta Sutius.
Itt egy kis olvasnivaló a témáról:

http://www.injektor.hu/10-hogy...csipegetes





Kedves Mindenki!

Update, ha mar megosztottam anno a problémát:
2600km és nincs olajfogyás. 5w30 lehet a megoldás, vagy öngyógyítás..


Kedves Mindenki!

Köszönöm a sok infót és segítséget! A szelepszálszimering volt a ludas. Az autó tökéletes lett. Tünetmentes és a hangja is szebb lett. Ez mondjuk a vezérlés csere miatt is lehet. És placebo is.

Yellow kérdésére: gyári olaj.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 06. szombat, 21:36

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 06. szombat, 16:50



Közben eszembe jutott.Ilyen racsni szerű a hangjuk.Az elöl lévő elektromos ablakoknál csak az elektromos motor hangját hallom kissé.Ott nincs ez a hang.Ami nem zavar.A 2 ablakemelő szerkezet(manuális és elektromos) hasonlóan néz ki.Manuális cikkszáma ugye 51347011205,az elektromosé 51358212100.Az elektromosnál ugye egy motor van a tekerő helyén.De a működésük hasonló,csak a manuálisnál kézzel mozog a mechanika.Tekerős ablakemelő szerkezetnél mi okozza azt a racsni szerű hangot?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. augusztus 06. szombat, 16:13


Hátul nekem tekerősek az ablakaim.Egy dolog zavar,hogy amikor le-fel tekerem az ablakot a karral,akkor eléggé hangos a mechanika.Kicsit ilyen kerepelős.Akinek hátul tekerős az ablak nála is ilyen?Nem a karnál adja a hangot,megnéztem.Az ablakmozgató mechanika az.Kicsit zavar a hangja.Megnézi,akinek manuális?Esetleg akinél manuális,egy vidit feltehetne,hogy nála milyen a hangja.Köszi.

Érdekes,mert a 2 elektromos ablak elől hangtalan szinte.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. augusztus 06. szombat, 16:50

státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2016. augusztus 05. péntek, 15:11


abkapos74 írta:
andrew írta: sziasztok
noss azt vettem észre, hogy ha hűvös időbe megyek akkor kicsit rugalmasabb/erősebb a motor mint melegben.

abban biztos vagyok, hogy hideg levegőben több az oxigén tehát tuti jobb az égés stb....
és hozzáteszem éppen hogy feltűnt ez a jelenség de mégis érezni a különbséget éppen hogy.

igazából az érdekelne hogy nincs e valami baja és hogy tudnám ezt kideríteni hátha valami apróság okozza mégiscsak.


e46 320 benzines


semmi baja ez így normális, az enyém is érezhetően jobb ilyen időben


értem köszi a megerősítést


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos74

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2016. augusztus 05. péntek, 08:08


andrew írta: sziasztok
noss azt vettem észre, hogy ha hűvös időbe megyek akkor kicsit rugalmasabb/erősebb a motor mint melegben.

abban biztos vagyok, hogy hideg levegőben több az oxigén tehát tuti jobb az égés stb....
és hozzáteszem éppen hogy feltűnt ez a jelenség de mégis érezni a különbséget éppen hogy.

igazából az érdekelne hogy nincs e valami baja és hogy tudnám ezt kideríteni hátha valami apróság okozza mégiscsak.


e46 320 benzines


semmi baja ez így normális, az enyém is érezhetően jobb ilyen időben



státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2016. augusztus 05. péntek, 08:01


sziasztok
noss azt vettem észre, hogy ha hűvös időbe megyek akkor kicsit rugalmasabb/erősebb a motor mint melegben.

abban biztos vagyok, hogy hideg levegőben több az oxigén tehát tuti jobb az égés stb....
és hozzáteszem éppen hogy feltűnt ez a jelenség de mégis érezni a különbséget éppen hogy.

igazából az érdekelne hogy nincs e valami baja és hogy tudnám ezt kideríteni hátha valami apróság okozza mégiscsak.


e46 320 benzines

Taki906
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz Taki906

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. július 12. kedd, 09:05


Kedves mindenki!

Olyan bajom gondom lenne e61 525d hogy minden egyes indításnál kihagy egy pillanatra a kormány szervò és az alapjárat is ingadozik rázza a kasztnit Jah és büdös gumi szag jön a motortérből.Aki tudna segíteni azt megköszönném.