Elküldve: 2018. január 24. szerda, 13:22
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem. Egy kis előzmény:
Egy éve került hozzánk egy ritka megkímélt állapotú E39 528i touring.
Egy hónapja minden előzmény nélkül egyik reggel nem indult. Indítózva eleinte semmi hang a forgatáson kívül, majd sok másodperc után egy-egy röffenés, egy-egy fordulatra elkapja. Tovább játszva egyre hosszabb ideig "járt", majd kis idő után már 1000-ig is felszaladt a fordulat kínosan lassan, de amint elengedtem a kulcsot, leállt. Akkumulátornak semmi baja, 13,3V álló motornál, üzem közben mindig 14.4V szépen. Indítózás közben se esik túlzottan a feszültség. Biztosítékok, relék, mind rendben. Később kiszedtük a gyertyákat. Üzemanyag volt, mert nedvesek voltak. Megtakarítottam őket, visszaraktam. Ezek után ugyanígy játszottunk még vele pár alkalommal, egyszer csak szintén felkúszott 1000-ig, és ekkor úgy is maradt. Nem állítottam le, ekkor mintha hibátlan lenne. Elvittem szerelőhöz, épp aznap volt megbeszélve olajcsere. Olajon kívül szíj, görgők, vízpumpa, termosztát, és a gyertyák lettek lecserélve. Mint aki vadonat új, pöc-röff indult. Hibátlanul. Máig.
Ma reggel dettó ugyan azt produkálta. Annyival egészíteném ki, hogy mikor el-elkap egy-egy fordulatot, fehér füst száll a kipufogóból, és benzinszagú. Sokáig indítózva, mikor már felkúszik hörögve az 1000-ig, egyszer csak indítózás közben is visszaesik.
Ez utóbbi (más autóból tapasztalva) lehet, hogy észlelve, hogy nem indul az autó, és a lambdaszonda által mért rossz értékek miatt tiltaná le az üzemanyagellátást a katalizátor védelméért? Bár ez lényegtelen most.
Ja, és az olajcsere és inspection lámpa első alkalomkor nem világítottak, utána pár napra gyulladt ki az olajcsere (ezt mai napig elfelejtettem nullázni), majd kb. egy hete kezdett el világítani az inspection. De gondolom ez nem releváns most.
Köszönöm a válaszokat előre is!