- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2013. június 23. vasárnap, 19:56
YELLOW írta:Atesz írta:YELLOW írta:Atesz írta:YELLOW írta:Atesz írta: Sziasztok.
Lenne egy kérdésem. Olajcsere és szűrőcserék előtt állok. Szerintetek melyik a legideálisabb? Olajból a gyári BMW 5W-30-ast tettem bele tavaly, szűrők pedig összes Knecht márkájú. Van ennél jobb olaj, illetve szűrő a kocsi számára? E46 320d 150HP a típus. Várom a véleményeket, illetve tapasztalatokat!
Peace mindenkinek!
szűrőkben teljesen jó a Knecht, vagy Mahle, végülis ugyanaz. olajból meg csak vita szokott lenni, ha neked eddig jó volt, akkor vedd bele ugyanazt. nyárra jó az 5w-30, de télre én 0w-30-at tennék bele, ha nem sok a km, és nem eszi az olajat.
Akkor a szűrők maradnak, meg az olaj is. Hát a km az 210.000, de nem igazán eszi az olajat. És mi a tapasztalat az internetes áruházakkal?Gondolok én az olajborze.hu-ra?Mennyire megbízhatóak?
én máshonnan rendelek. nekem sokszor van gondom de eddig bármi volt megoldódott, engesztelés képen bort kaptam (antialkesz vagyok), amúgy gond nincs vele. 2 oldallal volt dolgom, mindkettővel volt gond, de megoldották. én a formula3000-ről rendelek, ők úgy reklámozzák magukat, hogy csak eredeti termék, közvetlen a gyártótól. bár voltak már kétségeim ezzel kapcsolatban, azt becseréltettem igaz fater autójába való olajjal volt gond. vagy épp rendelési mizéria, megjöttek a visszaigazoló e-mail-ek, mindegyik, igaz nem sorban aztán várok itthon olaj meg sehol... végülis minden meglett.
Szabad megkérdeznem te milyen olajat használsz?
én 10ezer +/-2ezer km-ként cserélek, nekem ez 2 év
először 5w-50 Aral Megatronic-ot raktam bele, ez iylen még tuningbuzis korszakom volt, sportos olajat akartam (castrol edge sport kizárt volt). aztán 2 x Castrol Professional Powerflow 0w-30 BMW LL-04-es olaj ment bele, a második még most is benne van, kb 1-2 hónapig. mivel ebben a formában ez az olaj már nem létezik, így többet Castrolt nem teszek bele, nem írom le miért párszor már megtettem. megvan a következő olaj, ami Aral SuperTronic 0w-40 BMW LL-04 specifikációval is. Az Aral is BP csoport tag, akár a Castrol, de ezt csak németben gyártják, ezért döntöttem e mellett. valószínű legközelebb az Eneos olaj fog jönni. Nagyon sok jó tapasztalat van róla, pl V8-as bömci blokk, castrolt ette (10w-40) az eneos 5w-30, vagy 5w-40-et meg nem. csendesebb a motor. van neki spéci olaja, igaz drágább jóval Sustina névre hallgat. ez kb olyan lehet mint az általam hazsnált castrol-lok. még Mobil 1-nek van néhány olaja, amit beletennék egy BMW-be. itt mindneki tudja, hogy BMW dobozos olajat meg sosem tennék bele, számomra (bár már megírták, hogy castrol) nem tisztázott az eredete, túl sokan árulják ahhoz képest. ezért is írtam, ha neked bevállt, akkor használd, nem foglak lebeszélni róla, meg senkit most már.
Köszönöm a segítséged és az őszinteséged. Nem volt még panaszom a BMW-olajra.Bár hozzáteszem, összehasonlítási alapom nincs, mivel másfél éve vettem meg a Bömbölőt, tavaly nyár elején tettem bele a BMW olajat. Előtte nem tudom milyet szart, vagy kontra jót tettek bele. Van egy probléma a kocsival, amit semmilyen hiba visszajelző, semmi nem jelez, huzamosabb tempomat használat után (sokat járok pályán) mikor kikapcsolom, olyan mintha a kocsi nem akarna húzni. Például lelassítok, visszaváltok 5.-be, aztán mikor újra gyorsítani szeretnék, megáll pl 120-nál a km óra akárhogy nyomom a gázpedált. Aztán lelassítok visszakapcsolok 4.-be elkezd pörögni, dob egy koromfröccsöt és mintha semmi baja nem lenne ugyanúgy megy tovább. Ez lehet az olaj baja? Gondolom én nem elég finom, ilyesmi?
Hozzáteszem csak időszakos a probléma. Nem mindig jelentkezik. De mégis ba.... a csőrömet!
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 23. vasárnap, 20:02