YELLOW írta:
nos, amit Jons pedzeget, azon én is agyaltam már. én megnéztem 3-5km-rel később melegszik be, ha az elejétől megy a fűtés, nekem ez annyira nem vészes, inkább mint a hirtelen hideg okozzon valamit.
egyre több cikket olvasni, hogy hülyeség helyben járatni a motort, dízelnél, is elég fél perc, benzinesnél, 10 sec is. ezért kell megfelelő hideg oldali olaj. az olaj bemelegedése fontosabb mint a vízé, de jóval lassabban melegszik, és ha nincs terhelve, akkor nem is fog, és az olaj legjobb kenése üzemi hőfokon van. a lényeg, hogy hidegen nem szabad túl pörgetni a motort, ami benzinesnél 3ezret jelent, dízelnél 2500-as fordulatot max. és amíg nem meleg, csak fokozatos terheléssel célszerű gyorsítani, nem padlógázzal, laposabb nyomatékkal menni.
Hát én nem hozzáértőként, úgy gondolom, hogy azért van digit klima a kocsiban, hogy benyomom a hőfokot és pont ennyit akartam vele foglalkozni. Biztos nem fogom kapcsolgatni a fűtést ki be, amikor indulok megállok, felmelegedett vagy lehűlt a víz. Azt gondolom tutira ehhez képest is van kialakítva a dolog
A bemelegedésről én a szerelőktől azt az infót kaptam, hogy 90-ig ne toljam, ami nem akkor van, amikor középen van a mutató, hanem még azután is kicsit várni kell. Amit a titkos menüben menet közben akár lehet is csekkolni, ha nagyon akarja az ember ugye.
Mondtam is egyből, hogy olvastam a fórumon, hogy 2500-t irkál mindenki, de hát az annyira alacsony, hogy hát én bizony azért vettem BMW-t, hogy az első perctől dinamikusan tudjak menni, nem akarok 10-15 percig arra figyelni, hogy 30-al menjek 3-asban
Na és a reakció az volt, hogy nem is kell csak 4k főlé ne toljam.
Nekem ez tetszik én e szerint fogom használni szerintem a fűtést és a bemelegedés miatti alacsonyabb fordulatot is
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. november 09. szombat, 21:26