YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 21:03


bmw320d4 írta:
BarG írta:

Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



Az SI nincs ingyen! És emelkedik az ára is ezzel a lépéssel.

A Méltányosságról annyit, hogy szinte egy büdös vasat sem fognak kifizetni, tudom mert dolgoztam ilyen helyen. Végigszervizelt, magyarpiacos E92 M3 motorcsere semennyi támogatást nem kapott. Vagy a sok láncszakadt végig szervizelt kocsi sem.

Garis szervizt mi is csinálunk, a BMW rendszerébe rögzített elektronikus szervizkönyvvel, pecsételve számlával.

Márkaszerviz egyvalamire jó: Garis alkatrészcserére!



nekünk az opelnál volt, hogy lejárt a gari, talán vagy 1x volt ott náluk, amúgy meg kb 5-7ezrenként olaj cserélve, mikoris 15ezer-nél megadta magát a trafóhíd. érted a garancia asszem 2 év vagy 100ezer km volt. így méltányosságból megcsinálták, igaz mire ez kiderült, már apám vett egy korábbi motorhoz való trafóhidat, amit visszavetetk az autósboltba. cserébe mi is rendesek voltunk, mert nem a gyári GM logos dephi-t kértük 120ezerért, hanem a 80ezres GM logo nélküli delphi-t.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 20:50


BarG írta:

Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



Az SI nincs ingyen! És emelkedik az ára is ezzel a lépéssel.

A Méltányosságról annyit, hogy szinte egy büdös vasat sem fognak kifizetni, tudom mert dolgoztam ilyen helyen. Végigszervizelt, magyarpiacos E92 M3 motorcsere semennyi támogatást nem kapott. Vagy a sok láncszakadt végig szervizelt kocsi sem.

Garis szervizt mi is csinálunk, a BMW rendszerébe rögzített elektronikus szervizkönyvvel, pecsételve számlával.

Márkaszerviz egyvalamire jó: Garis alkatrészcserére!



Nem is beszélve a SI rejtelmeiről, amikor ha 5,2l motorolaj számolható el, nem szabad mindet leengedni, stb...

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. január 04. szombat, 21:02

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 20:46


BarG írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



hol van iylen, hogy ingyenes a garin belüli szervíz? szerintem még a munkadíj sem, amit persze el sem végeznek sok esetben. (általánosságban minden márkára vetítve)

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 20:41


YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Nem köteles senki márkaszervizbe vinni a kocsiját garanciaidőn belül!


valami csak van nem? azért a garanciának csak van valami feltétele. vagy akkor akreditált szervíz legyen. gondolom kis pistát nem fogadják el, mert én si a BMW helyében simán azt mondanám, vagy bármely gyártó nevében, hogy há kitudja ki mit csinált vagy nem csinált, elvesztette a garanciát. nem tom hogy van, de sokan amíg garanciás mindig szakszervízbe viszik.


Fordnál ilyesmi van az tuti, mert mi is máshoz vittük egyszer anno a gari vége felé, de nem volt mindegy kihez. Jaaaa nem is az volt Hanem a kis pisti szerelő, szerzett rá ford pecsétet a ford szervízbőll

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 20:39


YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Osztán azzal mi van, hogy a garancia időn belül a szervíz INGYENES? Tehát egy fityóka többlet haszon nem lesz a gyakoribb olajcseréből! Persze ki lehet húzatni a Service inclusive pontot, de értelmes ember ilyet nem tesz, még ha nem is kötelezi rá semmi. Ha te fogsz ki egy balul sikerült példányt, ez az egyetlen mentsvár, hogy talán nem hagy a bmw a slamasztikában, néhány év harcolás után. Ha a garis szervizeket kihagyod, akkor eleve vesztettél, a legelső percben.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 20:34


bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Nem köteles senki márkaszervizbe vinni a kocsiját garanciaidőn belül!


valami csak van nem? azért a garanciának csak van valami feltétele. vagy akkor akreditált szervíz legyen. gondolom kis pistát nem fogadják el, mert én si a BMW helyében simán azt mondanám, vagy bármely gyártó nevében, hogy há kitudja ki mit csinált vagy nem csinált, elvesztette a garanciát. nem tom hogy van, de sokan amíg garanciás mindig szakszervízbe viszik.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 20:14


YELLOW írta:
Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.


Nem köteles senki márkaszervizbe vinni a kocsiját garanciaidőn belül!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 13:41


Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


ez szerintem megint arar jó, hogy amíg garanciás az autó addig úgyis márkaszervízbe viszik sokan, így sokkal sűrűbben kell vinni, azaz több lesz a szervizek bevétele. szegény németekkel mi lesz így
jó értelmes ember nem is megy el többet olajjal. de sokan most azt fogják spekulálni, hogy biztos az olajak minősége romlott meg, vagy szarok a motorok, pedig ez csupán üzlet a szervizeknek. így gondolom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 13:38


amúgy nemrég láttam egy hirdetést a hahun, talán 30d volt, büszkén lefotózva a szervízkönyv, de az olajcsere intervallumok 30 és 40ezer között vannak rögzítve. erre aztán büszke lehet de átlagban 37ezer km-ként.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 13:29


Tano írta:
hancurozo írta: Ez nem kilométerben, hanem mérföldben van megadva 15000 miles=24000km (szerintem)


Én már átváltva írtam le, ott 10K mérföldet írnak.


Igazad van. Az 16000 km.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 13:26


hancurozo írta: Ez nem kilométerben, hanem mérföldben van megadva 15000 miles=24000km (szerintem)


Én már átváltva írtam le, ott 10K mérföldet írnak.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 13:25


Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


Ez nem kilométerben, hanem mérföldben van megadva 15000 miles=24000km (szerintem)

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 04. szombat, 12:58

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 16:09


siki68 írta:
Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.


Mivel nincs turbója ezért szerintem 99% a szelepszár szimmering, egy 320ezres motorban még nem kopottak a gyűrűk, ha be volt tartva a 10ezres olajcsere.

Az olajszeparátort is érdemes lenne megnézni ill. cserélni, de ahogy anubisz is írta tudni kéne h füstöl-e v sem...


Hát ha mást nem is, de azt igazolni tudom, ha egy szerelőnek említed,hogy eszi az olajat az E46 od, ez az első amit cseréltetni akarnak. Ha 2 perc lenne kicserélni,még bele is férne, a 40 ropit nem is említve, aztán vagy, vagy.

Sztem korrekt, és normális reakció, ha ezzel kezdi egy szerelő, mintsem h nekiáll szimmeringet, szelepemelőt, ne adj Isten gyűrűsort cserélni, aztán a frissen összerakott motor ugyanúgy eszi az olajat, persze a szaki azért rutinból kicseréli v csak kipucolja az olajszeparátort, összegzés: teljesen feleslegesen meg lett bontva a motorod, síkolva a hengerfejed, cserélve a nevezett alkatrészeid. Mindez 300-500 ezerért, de ez a jobbik eset, mert megszűnt az olajfogyasztás és van egy félig felújított motorod, tehát örülés van! Azonban lehet (sztem nem, de elméletileg igen) rosszabbik eset: nem rutinos a szaki, tehát nem tisztít, nem cserél olajszeparátort, használod az autót és azt veszed észre h megint (még mindig) eszi az olajat, anyázás... visszaviszed gariba, jön a hárítás h a szimeringeket Te vitted, a jobb minőségű gyűrűgarnitúrára várni kellett volna még 1 hetet, de Te kérted h minél előbb legyen kész az autó stb. végtelen történet. ill. véges, mert előbb-utóbb a szaki v egy másik ki fogja cserélni az olajszeparátort és láss csodát megszűnik az olajfogyasztás. Örülsz? Nem annyira, mert idegeskedtél nem keveset, elköltöttél fél millát, de legfőképp azért basz szét az ideg, mert nagyjából feleslegesen lett hozzányúlva a motorodhoz.
A lényeg: tudom h nem kis munka az olajszeparátor cseréje, viszont ilyen futásteljesítménynél (100e-ként cserélni, de legalább tisztítani kellene) simán lehet h eltömődött, v beragadt esetleg elszakadt a membrán, a lehetséges hibaforrások közül még mindig ezt a legegyszerűbb és legolcsóbb megnézni, tisztítani, cserélni én biztos ezzel kezdeném.



Köszönöm az eddigi jó tanácsokat. A kérdésekre a válaszok: Általában 70-80%-ban városban használom az autót és akkor se taposom, nagyon takarékosan vezetek. Azt nem figyeltem meg, hogy gáz adáskor vagy gáz elvételkor füstöl-e. Egy fontos kérdésem lenne még, hogy mi az az olajszeparátor.? Még az autóboltos ismerősöm se tudja, hogy mi az.
A válaszotokat előre is köszönöm!


Kartergáz szellőztető szelep, stb..
az 1 es, már ha ilyen típusú a motorod

http://bmwfans.info/parts-cata...separator/


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 20. péntek, 16:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz siki68

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 15:59


Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.


Mivel nincs turbója ezért szerintem 99% a szelepszár szimmering, egy 320ezres motorban még nem kopottak a gyűrűk, ha be volt tartva a 10ezres olajcsere.

Az olajszeparátort is érdemes lenne megnézni ill. cserélni, de ahogy anubisz is írta tudni kéne h füstöl-e v sem...


Hát ha mást nem is, de azt igazolni tudom, ha egy szerelőnek említed,hogy eszi az olajat az E46 od, ez az első amit cseréltetni akarnak. Ha 2 perc lenne kicserélni,még bele is férne, a 40 ropit nem is említve, aztán vagy, vagy.

Sztem korrekt, és normális reakció, ha ezzel kezdi egy szerelő, mintsem h nekiáll szimmeringet, szelepemelőt, ne adj Isten gyűrűsort cserélni, aztán a frissen összerakott motor ugyanúgy eszi az olajat, persze a szaki azért rutinból kicseréli v csak kipucolja az olajszeparátort, összegzés: teljesen feleslegesen meg lett bontva a motorod, síkolva a hengerfejed, cserélve a nevezett alkatrészeid. Mindez 300-500 ezerért, de ez a jobbik eset, mert megszűnt az olajfogyasztás és van egy félig felújított motorod, tehát örülés van! Azonban lehet (sztem nem, de elméletileg igen) rosszabbik eset: nem rutinos a szaki, tehát nem tisztít, nem cserél olajszeparátort, használod az autót és azt veszed észre h megint (még mindig) eszi az olajat, anyázás... visszaviszed gariba, jön a hárítás h a szimeringeket Te vitted, a jobb minőségű gyűrűgarnitúrára várni kellett volna még 1 hetet, de Te kérted h minél előbb legyen kész az autó stb. végtelen történet. ill. véges, mert előbb-utóbb a szaki v egy másik ki fogja cserélni az olajszeparátort és láss csodát megszűnik az olajfogyasztás. Örülsz? Nem annyira, mert idegeskedtél nem keveset, elköltöttél fél millát, de legfőképp azért basz szét az ideg, mert nagyjából feleslegesen lett hozzányúlva a motorodhoz.
A lényeg: tudom h nem kis munka az olajszeparátor cseréje, viszont ilyen futásteljesítménynél (100e-ként cserélni, de legalább tisztítani kellene) simán lehet h eltömődött, v beragadt esetleg elszakadt a membrán, a lehetséges hibaforrások közül még mindig ezt a legegyszerűbb és legolcsóbb megnézni, tisztítani, cserélni én biztos ezzel kezdeném.



Köszönöm az eddigi jó tanácsokat. A kérdésekre a válaszok: Általában 70-80%-ban városban használom az autót és akkor se taposom, nagyon takarékosan vezetek. Azt nem figyeltem meg, hogy gáz adáskor vagy gáz elvételkor füstöl-e. Egy fontos kérdésem lenne még, hogy mi az az olajszeparátor.? Még az autóboltos ismerősöm se tudja, hogy mi az.
A válaszotokat előre is köszönöm!