autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. március 13. csütörtök, 17:25


Hi!

Hamarosan olajat kell cserélnem,BMW Original Longlife-04 5W-30-ra gondoltam.
Ennek az olajnak mi a reális ára és ti hol veszitek?
Érdekelne még hozzá az olajszűrő,levegőszűrő,üzemanyag szűrő ára is,és jó lenne vmi megbízható beszerzési forrás is!

Köszi!

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2014. március 13. csütörtök, 13:50


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


nekem 10-12ezer alatt 2-3mm-t csökken a nívón. nem nem benzines az olaj, meg nem is hűtővizes. ez kb 1-1,5 decit jelenthet.


Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.


igaz, nekem max évi 2x van autópálya, ez kb egy időben majdnem, ebből 160km pesti út oda vissza a leghosszabb.


Neked a rengeteg állás miatt fog tönkre menni


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. március 13. csütörtök, 12:24


anubisz írta: Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.


Kedves Anubisz!

Sajnos nekem mar jo par eve nincs meg a 318i-m, pedig en is tudtam volna szamodra hihetetlen "olajnemfogyasztast" mutatni. 25.000-27.000 km-es intervallumban csereltem az olajat (ahogy a szamitogep jelezte), de soha nem kellett utantöltenem.

Ha szeretnel csodat latni, nevezetesen hogy "nem" fogyaszt olajat egy 1999-es evjaratu BMW 328Ci 200.000 km feletti futasteljesitmeny mellett, akkor szivesen segitek Neked. A haversrac 1,5 honapja cserelte utoljara az olajat, 28.100 km-t tett meg (ekkor jelezte a szamitogep, hogy olajcsere szükseges) egy olajjal (Castrol Magnatech 5W-30). Evi 40.000 km-t megy az autoval, eddig neki se kellett soha utantölteni olajat.

Szoval vannak meg a hihetetlen kategoriaba sorolt, jo allapotu BMW motorok.

Szemy



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 20:33


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


nekem 10-12ezer alatt 2-3mm-t csökken a nívón. nem nem benzines az olaj, meg nem is hűtővizes. ez kb 1-1,5 decit jelenthet.


Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.


igaz, nekem max évi 2x van autópálya, ez kb egy időben majdnem, ebből 160km pesti út oda vissza a leghosszabb.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 20:31


YELLOW írta:
anubisz írta:
Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


nekem 10-12ezer alatt 2-3mm-t csökken a nívón. nem nem benzines az olaj, meg nem is hűtővizes. ez kb 1-1,5 decit jelenthet.


Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 20:16


anubisz írta:
Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


nekem 10-12ezer alatt 2-3mm-t csökken a nívón. nem nem benzines az olaj, meg nem is hűtővizes. ez kb 1-1,5 decit jelenthet.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 20:03


Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 19:59


Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



én pedig vettem tőlök már hajtómű olajokat, mert abban ők voltak a legolcsóbbak, míg a motorolaj drága volt náluk. viszont amit a váltóba vettem olajat, azt vissza is cseréltettem, vagyis küldtek egy másikat és az előző is maradhatott. a problémám az volt, hogy fakó volt a cimke, a gyártási dátum le volt mosva, de fény felé tartva lehetett látni szépen, ami nem volt bizalom gerjesztő, sőt nekem a kukucskálón nézve az olaj színe sem volt megnyerő. túl régi volt a palackozás. korrektek voltak, én mondtam visszaküldöm nekik, de nem kellett. meg tudom érteni. szóval mintabolt ide, mintabolt oda, ha rossza tárolás, vagy sok az elfekvő anyag... akkor...
mindegy arra jó volt az anyag, hogy az olajpumpagépet, vagy mit átjárattuk vele.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 15:01


Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



Szia!

Gondolom a garázsban nincs télen sem -15 fok, úgyhogy 5W30 vagy 40 szerintem bőven jó, az olaj többi paraméteréről a többiek nyilatkoznak majd, én nem használtam még egyiket sem.

Üdv.:Neo

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. március 12. szerda, 14:39


Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 12. szerda, 14:41

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:55


dbpeti írta:
Mindenesetre szerintem már a 15ezer is határeset


NCS-vel jól átírtam én is 15re az eddigi 25-öt. Jobb ránézni így

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:51


dbpeti írta:
anubisz írta:
Pocses írta:
dbpeti írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi



Tibitibitibi én biztos hogy a kisebb probléma felől haladnék a nagyobb felé, és nem fordítva.
Előszöris, mi van ha nincs is gond? 6000km alatt egy decit sem kellett beletölteni, szépen megeszegette azt a fél litert amit most pályán utánatöltöttél, sztem ez eddig teljesen normális. Bár az én 28-asom érné be ennyi olajjal Utána mondtad, hogy kérte még az olajat, Pesttől visszafelé. Akkor indulj ki abból, hogy 7ezer km alatt megevett egy litert. Azt meg nem hiszem pl, hogy 6000 km-ig egy grammot nem evett,most meg hirtelen kilyukadt a blokk oldala egy kósza verébtől vagy nemtudom, és kiokádta a maradék egy litert (mennyivel mentél Tibi? 300-al?) Simán hihetőbb, hogy ezalatt a 7000 km alatt szépen fokozatosan ette meg, ami azért valljuk be, teljesen baráti és normális

Szóval Tibi én a következőt tenném: Oké, azt látom, és el is hiszem nektek, hogy a 10w-s olaj nem megoldás, és nem ajánlott. Viszont mielőtt kicserélem a komplett motort, elkezdenék méregetni. Az ingyen van. Mittomén, minden hétfőn reggel hidegen megnézem a nívót. Eszi? Ha nem akkor nyugodás van, ha igen, akkor keresném az okokat, a legolcsóbbnál kezdve. Lehet h csak egy egyszerű kartergázszűrő. Májusba úgyis olajcsere, (mert ugye egy gondos bmw tulaj km-től függetlenül évente lecseréli az olajat hmm? ) Füstöl kéken? Mi van ha szelepszárszimmering? Az se egy ökör ára, azt pedig végképp nem hiszem, hogy még ennél is nagyobb a gond. Ismerem az autót, azzal a motorral szerintem az égvilágon semmi baj

Úgyhogy szerintem nyugi van. Olajcsere, szűrőkkel, (akár kartergázszűrőt is), átnézni a csöveket, tömítéseket, aztán mérés, és majd aztán aggódás





Tuti, hogy szivárog valahol az olaj, ezek a blokkok még nemigazán voltak híresen jók a tömítettségükről, arról nem is beszélve, hogy mind1ik bimmer motor eszi az olajat az a Qrva hosszú csereperiódus miatt amit anno a "nagy nyugaton a klágenkurtiak " szépen be is tartottak miközben tiporták az ótópályán ami a csövön kifér.


Nem is értem, ez vérlázító. Hogy a picsába találták ezt a 25,30 ezret. Mikor már 15 nél kezd kuka lenni az olaj,főleg egy dizelbe. Nem,hiszem hogy nem direkt, hogy kopjon a motor, és költsél rá. Én értem,hogy figyeli a km meg hogy tetted meg, és az indításokat, úgy számol a rugalmas periódus, na de kérem,25 ezer? 15 felett kezdi zabálni nálam is az olajat,nem véletlen, mert akkor már híg fos,


Az e46-nál már 25ezer volt a csereperiódus? Nekem csak e39 és e36 tapasztalataim vannak, és azokban 15ezer. Mondjuk elég érdekes, hogy lényegében ugyanazokra a motorokra (hisz korai e46-okba beletették ugyanazt a mocit mint az e36-ba, apró változtatásokkal) más csereperiódust ad meg a gyár. Mindenesetre szerintem már a 15ezer is határeset
Mindegy, továbbra is tartom, hogy ne aggódj egyelőre Tibi


Köszi Peti


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:37


dbpeti írta:
Az e46-nál már 25ezer volt a csereperiódus? Nekem csak e39 és e36 tapasztalataim vannak, és azokban 15ezer. Mondjuk elég érdekes, hogy lényegében ugyanazokra a motorokra (hisz korai e46-okba beletették ugyanazt a mocit mint az e36-ba, apró változtatásokkal) más csereperiódust ad meg a gyár. Mindenesetre szerintem már a 15ezer is határeset
Mindegy, továbbra is tartom, hogy ne aggódj egyelőre Tibi


egyszerű a magyarázat. a hivatalos: ennyit fejlődött az olaj. mondják ezt ők.

dbpeti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz dbpeti

Újonc

Elismertség: 17% (3 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:36


anubisz írta:
Pocses írta:
dbpeti írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi



Tibitibitibi én biztos hogy a kisebb probléma felől haladnék a nagyobb felé, és nem fordítva.
Előszöris, mi van ha nincs is gond? 6000km alatt egy decit sem kellett beletölteni, szépen megeszegette azt a fél litert amit most pályán utánatöltöttél, sztem ez eddig teljesen normális. Bár az én 28-asom érné be ennyi olajjal Utána mondtad, hogy kérte még az olajat, Pesttől visszafelé. Akkor indulj ki abból, hogy 7ezer km alatt megevett egy litert. Azt meg nem hiszem pl, hogy 6000 km-ig egy grammot nem evett,most meg hirtelen kilyukadt a blokk oldala egy kósza verébtől vagy nemtudom, és kiokádta a maradék egy litert (mennyivel mentél Tibi? 300-al?) Simán hihetőbb, hogy ezalatt a 7000 km alatt szépen fokozatosan ette meg, ami azért valljuk be, teljesen baráti és normális

Szóval Tibi én a következőt tenném: Oké, azt látom, és el is hiszem nektek, hogy a 10w-s olaj nem megoldás, és nem ajánlott. Viszont mielőtt kicserélem a komplett motort, elkezdenék méregetni. Az ingyen van. Mittomén, minden hétfőn reggel hidegen megnézem a nívót. Eszi? Ha nem akkor nyugodás van, ha igen, akkor keresném az okokat, a legolcsóbbnál kezdve. Lehet h csak egy egyszerű kartergázszűrő. Májusba úgyis olajcsere, (mert ugye egy gondos bmw tulaj km-től függetlenül évente lecseréli az olajat hmm? ) Füstöl kéken? Mi van ha szelepszárszimmering? Az se egy ökör ára, azt pedig végképp nem hiszem, hogy még ennél is nagyobb a gond. Ismerem az autót, azzal a motorral szerintem az égvilágon semmi baj

Úgyhogy szerintem nyugi van. Olajcsere, szűrőkkel, (akár kartergázszűrőt is), átnézni a csöveket, tömítéseket, aztán mérés, és majd aztán aggódás





Tuti, hogy szivárog valahol az olaj, ezek a blokkok még nemigazán voltak híresen jók a tömítettségükről, arról nem is beszélve, hogy mind1ik bimmer motor eszi az olajat az a Qrva hosszú csereperiódus miatt amit anno a "nagy nyugaton a klágenkurtiak " szépen be is tartottak miközben tiporták az ótópályán ami a csövön kifér.


Nem is értem, ez vérlázító. Hogy a picsába találták ezt a 25,30 ezret. Mikor már 15 nél kezd kuka lenni az olaj,főleg egy dizelbe. Nem,hiszem hogy nem direkt, hogy kopjon a motor, és költsél rá. Én értem,hogy figyeli a km meg hogy tetted meg, és az indításokat, úgy számol a rugalmas periódus, na de kérem,25 ezer? 15 felett kezdi zabálni nálam is az olajat,nem véletlen, mert akkor már híg fos,


Az e46-nál már 25ezer volt a csereperiódus? Nekem csak e39 és e36 tapasztalataim vannak, és azokban 15ezer. Mondjuk elég érdekes, hogy lényegében ugyanazokra a motorokra (hisz korai e46-okba beletették ugyanazt a mocit mint az e36-ba, apró változtatásokkal) más csereperiódust ad meg a gyár. Mindenesetre szerintem már a 15ezer is határeset
Mindegy, továbbra is tartom, hogy ne aggódj egyelőre Tibi

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:29


Pocses írta:
dbpeti írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi



Tibitibitibi én biztos hogy a kisebb probléma felől haladnék a nagyobb felé, és nem fordítva.
Előszöris, mi van ha nincs is gond? 6000km alatt egy decit sem kellett beletölteni, szépen megeszegette azt a fél litert amit most pályán utánatöltöttél, sztem ez eddig teljesen normális. Bár az én 28-asom érné be ennyi olajjal Utána mondtad, hogy kérte még az olajat, Pesttől visszafelé. Akkor indulj ki abból, hogy 7ezer km alatt megevett egy litert. Azt meg nem hiszem pl, hogy 6000 km-ig egy grammot nem evett,most meg hirtelen kilyukadt a blokk oldala egy kósza verébtől vagy nemtudom, és kiokádta a maradék egy litert (mennyivel mentél Tibi? 300-al?) Simán hihetőbb, hogy ezalatt a 7000 km alatt szépen fokozatosan ette meg, ami azért valljuk be, teljesen baráti és normális

Szóval Tibi én a következőt tenném: Oké, azt látom, és el is hiszem nektek, hogy a 10w-s olaj nem megoldás, és nem ajánlott. Viszont mielőtt kicserélem a komplett motort, elkezdenék méregetni. Az ingyen van. Mittomén, minden hétfőn reggel hidegen megnézem a nívót. Eszi? Ha nem akkor nyugodás van, ha igen, akkor keresném az okokat, a legolcsóbbnál kezdve. Lehet h csak egy egyszerű kartergázszűrő. Májusba úgyis olajcsere, (mert ugye egy gondos bmw tulaj km-től függetlenül évente lecseréli az olajat hmm? ) Füstöl kéken? Mi van ha szelepszárszimmering? Az se egy ökör ára, azt pedig végképp nem hiszem, hogy még ennél is nagyobb a gond. Ismerem az autót, azzal a motorral szerintem az égvilágon semmi baj

Úgyhogy szerintem nyugi van. Olajcsere, szűrőkkel, (akár kartergázszűrőt is), átnézni a csöveket, tömítéseket, aztán mérés, és majd aztán aggódás





Tuti, hogy szivárog valahol az olaj, ezek a blokkok még nemigazán voltak híresen jók a tömítettségükről, arról nem is beszélve, hogy mind1ik bimmer motor eszi az olajat az a Qrva hosszú csereperiódus miatt amit anno a "nagy nyugaton a klágenkurtiak " szépen be is tartottak miközben tiporták az ótópályán ami a csövön kifér.


Nem is értem, ez vérlázító. Hogy a picsába találták ezt a 25,30 ezret. Mikor már 15 nél kezd kuka lenni az olaj,főleg egy dizelbe. Nem,hiszem hogy nem direkt, hogy kopjon a motor, és költsél rá. Én értem,hogy figyeli a km meg hogy tetted meg, és az indításokat, úgy számol a rugalmas periódus, na de kérem,25 ezer? 15 felett kezdi zabálni nálam is az olajat,nem véletlen, mert akkor már híg fos,