- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2016. október 11. kedd, 16:58
tusi_ írta:YELLOW írta:BekeJF írta:TomyMU írta:BekeJF írta:YELLOW írta:BekeJF írta: Sziasztok!
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.
Előre is köszönöm.
ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.
Nos a kilométer 264000 és ebből négyezret én tettem bele. Az biztosan valós,
a szervizkönyv, a kinti szervizek és a komputer is azt mutatja. Egyébként ez már a facelift-es 2003 decemberi autó. És köszönöm a gyors választ.
A kartergázszűrőre már én is gyanakodtam. Akkor úgy tűnik, ha karter szűrő, szelepszárszimering, gyári olaj és esetleg egy gyűrűzés megoldhatja?
Sziasztok! Nekem is ugyanezek a dolgok adottak (2003. 12. havi autóm van, és 316i (N42B18A), én gyári olajat használok, 12 ezer után cseréltem és még elég szép színe volt az olajnak, amugy 210 ezer van benne és egyeltalán nem ette az olajat!
Na ez azért érdekes, mert egy jó barátom apja is ugyan ezt a típusú autót vette. Náluk is jócskán fogyott a Castrol. Ő szólt, hogy mielőtt szétbontatnám a kocsi motorját, próbáljam ki a gyári olajat. Merthogy nekik a gyárit nem ette, de minden mást igen. Gondoltam rákérdezek, de úgy tűnik, hogy te is így vagy ezzel. Köszönöm
a másik olaj dolgot szerintem felejtsd el. bár ha gondolod megpróbálhatod, azzal vesztesz a legkevesebbet. de ez túlzott mértékű fogyasztás. és azt jelentené, hogy az a Castrol bizony hamisítvány volt és kevés köze volt az olajhoz.
én használtam 2x Castrol-t (drága félét), 2x Aral-t, és most Eneos-t, de nekem egyikkel sem volt olajfogyasztás. Eneos-ra dízelesek panaszkodnak legtöbbet, én benyásnál nem hallottam még senkitől.
N46 motorkódra jellemzőbb a fogyasztást, azt hiszem ezt kimondhatom, a tapasztalatok alapján, amiket több fórumon írtak.
TomyMU: nekem is N42B18A van, igaz fele annyi km-rel. ha túl világos az olaj az sem jó. Ugyanis nem oldja fel a szennyeződéseket, vagy épp nem lebegtei azokat, hanem hagyja leülni a karter aljára. egy tiszta motor esetén is színeződik az olaj. látható a galériámban kép 10-12ezret futott olajokról.
Nekem n46b20 volt a dizel elott a 318i. 190e km utan semmi olajfogyasztasom nem volt.
Mostani n47 320d 10e km utan ugyanott all a nivopalca. Es nem higult a gazolajtol, a fogyasztasom 4.7 stabilan. Szvsz az olaj soakt szamit, hogy mit raktak bele es hogyan hajtjak az autot. Ha allando padlogazon megy, akkor biztos nyeli mind az olajat.
persze nyilván.
de nem tudhatod, hogy aki ide ír az hogy használja az autót, vagy előtte hogy használták.
nyilván ha folyamatosan minőségi olajat használ az ember, és 10-15ezrenként lecseréli azt is, normálisan vezet, akkor nincsenek ilyen problémák.
mondom be lehet szerezni rossz forrásból is olajat, ki tudja mi van benne, de ilyen esetben lecserélni egy másik helyről szerzett olajra, akár más márkát is. ha azzal is az a helyzet, akkor ott gond van. azokat leírtuk, hogy mik.
az nagyon gagyi olaj lehet, ami olajhiba miatt 4ezer km alatt 2 litert megeszik. ezért tartom ezt kizártnak. de mondom, kitudja mi volt a flakonban.