YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 19:26


DDT írta:
okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios


azé szerintem válogasd meg a szavaid, meg a megszólítást. nem mintha nem lenen igazad az okos jelzővel

de 2db kommenttel azért odafigyelnék az első megnyílvánulásaimra.
amit linkeltél, abban semmi új nincs, hisz mindenki tudja/ismeri a linket

visszaolvasás 4ever

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 19:26


DDT írta: Szia, azt ugyan nem értem, h miért 10W-40-es van benne, de szerintem nyugodtan rátölthetsz elsőre 0.5 litert akár az 5w-30-asból, akár a negyvenesből, azzal már a két jel között lesz a mennyisége. Semmi baja nem lesz, semmi nem fog kicsapódni, felhabosodni sem fog.


Miért is érted a 10w olajat? Miért nem fog felhabosodni? Miért nem okoz gondot a különböző adalékok aránya? (amiért még a olajfinomító cégek is kompromiszum kötésre kényszerülnek, mivel minden adaléknak más a hatása.)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 21. kedd, 19:28

DDT
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz DDT

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 19:14


YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: ha kell esetleg valakinek fina olaj, a bolti ár kb feléért, akkor jelezzen!
pl 5w40es olajból 5 literes kiszerelés bárdiautónál 14.000 Ft, ennek kb a feléért van ez. ennyiért még hamisított castrolt se kapni, nemhogy igazit és ez Made in Belgium. longlife 98-as BMW minősítése van (a castrol magnatecnek nincs longlife minősítése)
én most vettem ilyet, majd ha végre lesz egy kis időm belerakom.


ez oké annak akinek E36-a van, csak éppen az E46-hoz kicsit más minősítés való. a magnatec meg egy kula az tény. de castrol-nak számtalan más olaja van, ami tudja az általad említett minősítést. és mint említettem korábban a castrol minőségi olajok, nem kukutyimból valóak. a magnatec-et lehet hamisítják, de aki azt veszi az így járt.
mellesleg jobb minősítést lehet bele rakni tehát longlife-01-et simán lehet a 98 helyett.
most nem a Fina ellen beszélek, csak a castrol-ról mondott állításod nem teljesen fedi a valóságot.



leírom számszerűsítve:
7600ft-ért vettem az 5 literes olajat. tehát ez 1520 ft/l
ennyiért castrolból kb ennyiért mit kapsz? magnatec 5w40-et, 7850-ért. és az csak 4 liter! ez tehát azt jelenti, hogy 1962 ft/liter.
edge 5w40 az 2266ft/liter. ez 700ft diffi 1literen 10 literen az már 7000Ft.
a castrolt márpedig hamisítják ez tény. a finát nem.

idézek ebből a doksiból: http://bmw.e39.hu/Olaj.htm

"Longlife-98" (2005/03-i állapot)

A következő BMW motorokhoz engedélyezett : M43TU,W10, M52TU, M62LEV, S62 (E39 2000/03-tól), S62 (E52), M73 (E31 1997/09-től), M73 (E38 1997/09 � 1998/0, M73 LEV, M41, M51, M47, M47TU (2003/02-ig), W17, M57, M67(E3,

Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70, stb.)

BMW Super Power Oil (SAE 5W-40);
ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) ill. API SJ/CD, EC;
(az 1 literes kiszerelés száma: 81 22 9 407 547)
Név szerint engedélyezett Longlife-98 olajok:
.
.
.
Fina FE 2000 5W-30
(viszkozitás: SAE 5W-30; gyártó/szállító: Total)

ˇ Fina First
(viszkozitás: SAE 5W-40; gyártó/szállító: Total)
.
.
stbstb

tehát elég sok bmw.hez jó. e36hoz is, meg e46hoz is.
nem tudom honnan szedted, h ami jó e36ba az már az e46nak nem jó....
most bunkó lennék, ha azt mondanám, h jó lenne ha végre úgy beszélnél valamiről, h utána is néztél?


akinek meg van egy kis esze azt sztem semmilyen longlife olajat se használ 15.000km-nél tovább...
én lecserélem kb 10.000-enként, úgyhogy igazából nekem még a longlife minősítés is felesleges lenne. nem is azért vettem. csak simán nem bízok már a castrolban. ez meg jó áron volt, biztos helyről. utánaolvastam és csak jó dolgokat írnak róla, minősítése is van, úgyhogy nekem tök jó


ehhez nem kell utána nézni. ha megnézem amit felsoroltál új konstrukciós motorok egyike sem szerepel közte. persze volt e46 között a régi motorokból.
szerintem leírtam, hogy lehet rosszabb minőségű castrol, de azt olyan helyen palackozzák szóval nem kell csodálkozni. magnatec-ről nekem sincs jó véleményem.
de mondtam nem a Fina ellen beszélek. én tőlem azt szerzel annyiért amennyiért meg azt amit akarsz.
én magam is sok embernek ajánlom a Fina olajat, de a castrol-ból is a jóminőségűt az SLX szériát.
én is max 12ezer km-ig használok egy olajat. szóval engem nem kell meggyőznöd, sem kiokosítani.
Én biztos ameddig csak lehet Castrol SLX Powerflow 0w-30 BMW LL-04-et fogok használni. Ezt amit eddig láttam mind németországban és ausztriában gyártják/csomagolják.


okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios

DDT
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz DDT

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 19:08


[quote="lacaca"]
ihorvath írta: Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni,










Mivel a te autódba LL01-es minősítésű olaj kell ezért már eleve nem értem mit keres benne 10w-40-es?! -de ha már benne van ne tetézd a bajt kevergetéssel, ugyanis az olajokban levő adalékanyagok különbözhetnek és esetleg "kicsapódás" vagy kenési elégtelenség is felléphet!! Ha nincs más mindenképpen semysintetic olajat önts hozzá és a lehető leghamarabb cseréld le az olajat 5w30-ra!









Szia, azt ugyan nem értem, h miért 10W-40-es van benne, de szerintem nyugodtan rátölthetsz elsőre 0.5 litert akár az 5w-30-asból, akár a negyvenesből, azzal már a két jel között lesz a mennyisége. Semmi baja nem lesz, semmi nem fog kicsapódni, felhabosodni sem fog.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 18:51


[quote="ihorvath"]Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni,










Mivel a te autódba LL01-es minősítésű olaj kell ezért már eleve nem értem mit keres benne 10w-40-es?! -de ha már benne van ne tetézd a bajt kevergetéssel, ugyanis az olajokban levő adalékanyagok különbözhetnek és esetleg "kicsapódás" vagy kenési elégtelenség is felléphet!! Ha nincs más mindenképpen semysintetic olajat önts hozzá és a lehető leghamarabb cseréld le az olajat 5w30-ra!









Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. december 21. kedd, 18:53

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 18:15


hancurozo írta:
YELLOW írta: nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.


Szerintem ezt ne hangoztasd. Az 5w-s olajok szintetikus olajok a 10w nagyon ritkán szintetikus (max félszintetikus, kivéve teherautóba való olaj)
Soha nem keverünk 2 különböző olajat, még akkor sem ha mindkettő 5w-s, különösen nem szintetikus olajat félszintetikussal.


én is ezt írtam, amit pirossal kiemeltél, azt arra írtam, hogy rövid távon nem okozna gondot. persze én csak szintetikus részben gondolkoztam, feltételeztem, hogy E46-ba nem raktak félszintetikust...



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 18:11


hil írta:
Szemy írta: Nem törvenyszerü, de ilyen is megeshet: volt kollegam 3-as Golfjaban 5w-30-as felszintetikus olaj volt. Utantöltött ugyanilyen olajat, csak mas markabol. Nehany km megtetele utan felhabosodott az olaj, megszünt a kenes es besült motor. Pedig minden stimmelt, csak az olaj markaja volt mas... Szoval en is lecserelnem kompletten az olajat, az 100%-osan biztos megoldas, a többinel mindig marad egy kis riziko.

Szemy


Annál a Golfnál valamit nagyon elhibáztak.



Azert egy olajutantöltesnel tulsagosan sok mindent nem lehet elhibazni.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 17:31


Szemy írta: Nem törvenyszerü, de ilyen is megeshet: volt kollegam 3-as Golfjaban 5w-30-as felszintetikus olaj volt. Utantöltött ugyanilyen olajat, csak mas markabol. Nehany km megtetele utan felhabosodott az olaj, megszünt a kenes es besült motor. Pedig minden stimmelt, csak az olaj markaja volt mas... Szoval en is lecserelnem kompletten az olajat, az 100%-osan biztos megoldas, a többinel mindig marad egy kis riziko.

Szemy


Annál a Golfnál valamit nagyon elhibáztak.



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 17:21


Nem törvenyszerü, de ilyen is megeshet: volt kollegam 3-as Golfjaban 5w-30-as felszintetikus olaj volt. Utantöltött ugyanilyen olajat, csak mas markabol. Nehany km megtetele utan felhabosodott az olaj, megszünt a kenes es besült motor. Pedig minden stimmelt, csak az olaj markaja volt mas... Szoval en is lecserelnem kompletten az olajat, az 100%-osan biztos megoldas, a többinel mindig marad egy kis riziko.

Szemy

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 17:13


YELLOW írta: nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.


Szerintem ezt ne hangoztasd. Az 5w-s olajok szintetikus olajok a 10w nagyon ritkán szintetikus (max félszintetikus, kivéve teherautóba való olaj)
Soha nem keverünk 2 különböző olajat, még akkor sem ha mindkettő 5w-s, különösen nem szintetikus olajat félszintetikussal.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 15:40


Szia ihorvath,
lehet másmilyennel utántölteni. Nem a w előtti és utáni számok számítanak, hanem hogy milyen kategóriájú (ásványi olaj, fél szintetikus, teljesen szintetikus) az olaj. Az említett BMW olaj biztos szintetikus, a 10w40 valószínű nem az. A 10w40 szerintem fél szintetikus (pontosan a dobozon lévő felírtból derül ki), ehhez ugyan ilyen fél szintetikust önts utána. Az jó lenne ha tudnád a gyártót (AGIP, OMV, Castrol stb..)és ha azonos gyártótól azonos kategóriájút öntesz utána, az biztos nem árt.
Üdv
Sky

ihorvath írta: Tökéletesen értem a véleményetek, hogy nem jó benne az olaj, nem szabad sajnálni az autótól, stb. A problémám csak annyi, hogy mélygarázsban van most az autó, és én holnap reggel indulok vele el és csak 27.-én jövök vissza vele pestre. Ma dolgozom, és az idő is rövid, így nem tudom lecserélni az olajat. Viszont mivel kevés van benne, szeretnék utántölteni, nem szeretnék 1500 km-et megtenni úgy, hogy a min alatt van picivel a motorolaj. Munka után elmegyek egy flakon BMW 10w40-esért, utántöltök, és majd később lecserélem 5w30asra az olajat.

Ne értsetek félre, az autótól nem sajnálok semmit, bármi baja van, egyből viszem szerelőhöz, és semmin nem spórolok, egyszerűen rossz olaj került bele, mert a szerelőre hallgattam. Az egész 5w30-as témát azért hoztam csak elő, hogyha mindenképpen csak utántöltés jöhet szóba, akkor a jobbat tettem volna bele.




Burns írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni, majd két hetente ellenőrzöm, az tuti.

Köszönöm az eddigi segítséget!


Nem akarlak megsérteni, de egyszerűen nem értem a problémád. Van egy több millát érő autód, és egy liter olajon problémázol.

Én a helyedben lecserélném a gyári előírású olajra szűrőkkel együtt természetesen.

Ezek a motorok igazán színvonalasak, és megérdemlik a jó kenőanyagot. Lehet spórolni, de az a kérdés, megéri-e...






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Vendég2

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 11:32


Tökéletesen értem a véleményetek, hogy nem jó benne az olaj, nem szabad sajnálni az autótól, stb. A problémám csak annyi, hogy mélygarázsban van most az autó, és én holnap reggel indulok vele el és csak 27.-én jövök vissza vele pestre. Ma dolgozom, és az idő is rövid, így nem tudom lecserélni az olajat. Viszont mivel kevés van benne, szeretnék utántölteni, nem szeretnék 1500 km-et megtenni úgy, hogy a min alatt van picivel a motorolaj. Munka után elmegyek egy flakon BMW 10w40-esért, utántöltök, és majd később lecserélem 5w30asra az olajat.

Ne értsetek félre, az autótól nem sajnálok semmit, bármi baja van, egyből viszem szerelőhöz, és semmin nem spórolok, egyszerűen rossz olaj került bele, mert a szerelőre hallgattam. Az egész 5w30-as témát azért hoztam csak elő, hogyha mindenképpen csak utántöltés jöhet szóba, akkor a jobbat tettem volna bele.




Burns írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni, majd két hetente ellenőrzöm, az tuti.

Köszönöm az eddigi segítséget!


Nem akarlak megsérteni, de egyszerűen nem értem a problémád. Van egy több millát érő autód, és egy liter olajon problémázol.

Én a helyedben lecserélném a gyári előírású olajra szűrőkkel együtt természetesen.

Ezek a motorok igazán színvonalasak, és megérdemlik a jó kenőanyagot. Lehet spórolni, de az a kérdés, megéri-e...




státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 11:24


ihorvath írta: Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni, majd két hetente ellenőrzöm, az tuti.

Köszönöm az eddigi segítséget!


Nem akarlak megsérteni, de egyszerűen nem értem a problémád. Van egy több millát érő autód, és egy liter olajon problémázol.

Én a helyedben lecserélném a gyári előírású olajra szűrőkkel együtt természetesen.

Ezek a motorok igazán színvonalasak, és megérdemlik a jó kenőanyagot. Lehet spórolni, de az a kérdés, megéri-e...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 11:21


nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Vendég2

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 10:57


Sziasztok!

Félek, hogy most meg fogtok kövezni... de vállalom, felteszem a kérdést:
a BMW (SAE 10w40) olajhoz önthetek hozzá BMW 5w30-ast vagy 5w40est. Körülbelül 1 litert tudnék hozzáönteni, mert a min és a max között ennyi kell, és az enyém min alatt van kicsivel. Bár indításkor még nem ég narancssárgán a lámpa, szerencsére. Elnézést azoktól, akiket szíven ütött ez a kérdés, de holnap utaznék nagy útra az autómmal, és valamilyen olajat bele kellene töltenem, ezért kérdezem, hogy pótoljam 10w40-el ami benne van, vagy mehet bele hígabb is. A kérdés azért ilyen fura, mert a 10w40es olajért utaznom kell sokat, míg a BMW5w40-es olajat kaphatok közelebb.

Tavasszal olajcsere esedékes, akkor BMW 5w40-est vagy 5w30ast teszek bele, és tuti veszek 1 liter tartalék olajat, ezt most jól megtanultam. Ha nagyon fogyni fog, akkor elviszem egy szerelőhöz átnézetni az autót.

Még annyi kérdésem lenne a fenti mellett, hogy kb mennyi olajfogyasztás számít normálisnak? Nálam fél liter fogyott el a 7000 km alatt, ezt soknak találom, pláne a 10w40-esből. Gyanítom, hogyha 5w40est teszek bele, akkor jobban is fog fogyni, majd két hetente ellenőrzöm, az tuti.

Köszönöm az eddigi segítséget!



kempelen írta: Látom már határozottan állsz neki a dolgoknak. Amit azonban ajánlani tudok: cseréld le az autószerelődet. Egyik 10W-40-es olaj sem tudja azokat a specifikációkat, melyet az M47N-hez előírtak. Nincs olyan magyarázat, amely szerint ez az olaj megfelel a te autódnak.

Persze most mondhatnád, hogy mentem vele x kilométert és nem vettem észre semmit, sőt az olaj sem fogy az autóból. Az idő sajnos ellened dolgozik és elöbb-utóbb tönkreteszi a motorod, ami persze valószínűleg már a következő tulajnál fog lecsapódni valamilyen formában, mondjuk idő elött tönkremegy valami: például a turbo. Hangsúlyozom olyan autókba melybe 10W-40-et írtak elő ott ez az olaj nyugodtan használható, tehát nem az olaj a hibás ha nem olyan helyre kerül, amibe való.

A neten millió olajválasztó létezik, szinte mindegyik olajgyártó neve alatt. Ha bármelyiket megnézed, egyik sem fog 10W-40-et ajánlani az autódba, pont azért mert egyáltalán nem oda való.

Kapásból két olajválasztó:

http://www.olyslager-lubricant...x?Lang=ger
http://www.olyslager-lubricant...nguage.asp

Amit ezek kidobnak azokat nyugodtan használhatod.

Ami pedig a sűrű/nemsűrű eszi/nemeszi dolgot illeti, így akár pakurával is járhatnánk, milyen szépen jártak vele a gőzmozdonyok a 60-as években.

Egy szónak is száz a vége, tégy amit akarsz, arra hallgatsz akire akarsz, de én lecserélném azt a 10W-40-et valami olyanra amire kell.